Garmin kadenssensor

• Trådstartare Trådstartare Anders H
  • Start datum Start datum
A

Anders H

Guest
Garmin kadenssensor
Nu har jag två såna manicker där kadensen funkar helt ok men hastighetsgivaren i den lilla armen inte alls vill vara med. Är det standard?

Garmin kadenssensor
Har du talat om för "datorn" att du har hastighetsgivare?

Edit: Jag har tre-fyra sensorer på hyllan du kan få testa om du vill. Välkommen till Bålsta :->

Senast ändrad:
Garmin kadenssensor
Jag har haft långa diskussioner med GPS:en och den hittar kadensen utan större problem. Den gröna lampan som indikerar att hastighetssensorn funkar blinkar inte när magneten far förbi. Hastighetssensorn behövs till en lågbudget wattmätare jag har.

Garmin kadenssensor
Installerade just en sådan kadenssensor igår. För att hastigheten skulle uppfattas var jag tvungen att trycka in reset, kadens upptäcktes direkt. Sedan efter jag bytt magent på hjulet och vevarmen så upptäcktes kadens direkt men hastigheten krävde en reset för att uppfattas. Men gissar att du provat det redan.

Garmin kadenssensor
Med risk för att ha fel så slutar väl enheten blinka efter 5-10ggr för att spara på batteri. Vet att treks duotrap fungerar så iaf

Garmin kadenssensor
Tror den slutar efter60 blink.

Ganska känslig är den, gillar inte alls min tune magnet om den inte sitter grisnära. Ganska viktigt att rikta upp magneten efter strecket på kännararmen med.

Tillbaka
Topp