Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
geologen sa:Öron funkar också. Om du råkar ha en hörselnedsättning eller är döv ber jag om ursäkt.
geologen sa:Öron funkar också. Om du råkar ha en hörselnedsättning eller är döv ber jag om ursäkt.
Jensen sa:geologen sa:Öron funkar också. Om du råkar ha en hörselnedsättning eller är döv ber jag om ursäkt.
Fast det är inte alltid så jäkla uppenbart. Speciellt inte för en större klunga. Det är min personliga åsikt efter 21 års erfarenhet längs vägar osv.
AX3L sa:Jensen sa:geologen sa:Öron funkar också. Om du råkar ha en hörselnedsättning eller är döv ber jag om ursäkt.
Fast det är inte alltid så jäkla uppenbart. Speciellt inte för en större klunga. Det är min personliga åsikt efter 21 års erfarenhet längs vägar osv.
Men! Det är väl en invändning mot radarn. Den lär funka sådär så länge du inte är sist? Iof är ju det i sig en invändning att hålla sig sist, så det beror ju på hur man ser på saken.
Jensen sa:AX3L sa:Jensen sa:geologen sa:Öron funkar också. Om du råkar ha en hörselnedsättning eller är döv ber jag om ursäkt.
Men! Det är väl en invändning mot radarn. Den lär funka sådär så länge du inte är sist? Iof är ju det i sig en invändning att hålla sig sist, så det beror ju på hur man ser på saken.
Sa bara att det inte är så uppenbart att en bil som närmar sig bakifrån i ofta hög fart inte alltid hörs. Inte om radarn isig var bra ?
Men den lär ju vara bättre än inget
Ingår liggcykel?Johan Falk sa:För att ytterligare "förstöra" tråden..
Lite billigare och kanske något mer pålitlig än ett radarbakljus ->> https://www.bike-components.de/en/Selle-Italia/Eyelink-Rueckspiegel-p50916/
Henrik_E sa:Ingår liggcykel?Johan Falk sa:För att ytterligare "förstöra" tråden..
Lite billigare och kanske något mer pålitlig än ett radarbakljus ->> https://www.bike-components.de/en/Selle-Italia/Eyelink-Rueckspiegel-p50916/
AX3L sa:Jensen sa:geologen sa:Öron funkar också. Om du råkar ha en hörselnedsättning eller är döv ber jag om ursäkt.
Kneecap sa:Tjena!
Hmmm. Borde ju dessutom sakta ner dom bilisterna som trycker på mest för dom brukar ju ha en radarvarnare i bilen.
LHelge sa:Kneecap sa:Tjena!
Hmmm. Borde ju dessutom sakta ner dom bilisterna som trycker på mest för dom brukar ju ha en radarvarnare i bilen.
Radarvarnare är knappast någon hit idag när det sitter en radar i fronten på varannan bil, och nyare bilar tenderar att ha radar bakåt och åt sidorna med.
LHelge sa:Kneecap sa:Tjena!
Radarvarnare är knappast någon hit idag när det sitter en radar i fronten på varannan bil, och nyare bilar tenderar att ha radar bakåt och åt sidorna med.
geologen sa:LHelge sa:Kneecap sa:Tjena!
Inte säkert att den här radarn sänder på samma frekvenser som polisens radar, som radarvarnare är gjorda för. Och radarvarnare är nog inget vanligt längre. Har aldrig sett nån hos alla jag åkt med hittills i livet.
geologen sa:Jag missar ingen poäng alls, jag bara påpekar att radar kan sända på många olika frekvenser, och att en radarvarnare därför inte garanterat "ser" radarn som sitter i prylen vi diskuterar.
geologen sa:Inte säkert att den här radarn sänder på samma frekvenser som polisens radar, som radarvarnare är gjorda för. Och radarvarnare är nog inget vanligt längre. Har aldrig sett nån hos alla jag åkt med hittills i livet.
AX3L sa:Alltså. Läs på om vad garmin-enheten gör.
NickPick sa:Jag tycker att den verkar skitbra.
NLC sa:AX3L sa:Alltså. Läs på om vad garmin-enheten gör.
är det inte roligare om folk (som vanligt) gissar & tycker?
AX3L sa:geologen sa:Jag missar ingen poäng alls, jag bara påpekar att radar kan sända på många olika frekvenser, och att en radarvarnare därför inte garanterat "ser" radarn som sitter i prylen vi diskuterar.
Men... va? Det är inte för att notifiera bilförarna utan cyklisten själv. Att försöka visa folk med radarvarnare vore iof en bra idé om det hade varit standard på alla bilar, men det är ju en försvinnande liten del som har sådan.
Bengt-re sa:NickPick sa:Jag tycker att den verkar skitbra.
Jag också. Lite dålig batteritid bara. 50% större batteri och det vore en användbar produkt.
Marcusorca sa:Bengt-re sa:NickPick sa:Jag tycker att den verkar skitbra.
Jag också. Lite dålig batteritid bara. 50% större batteri och det vore en användbar produkt.
Hur lång batteritid är det?
Med hjälmmössa och dubbdäck i motvind skulle det vara bra med lite hjälp
Perfekt ursäkt för en lång gofika i värmen.Bengt-re sa:Jag hade gärna sett 7-8 timmars drift för att slippa ladda halvvägs.
HåkanC sa:Perfekt ursäkt för en lång gofika i värmen.Bengt-re sa:Jag hade gärna sett 7-8 timmars drift för att slippa ladda halvvägs.
/Håkan
Arsozath sa:Går det driva den med tex en navdynamo?
Spacekitty sa:Känner den bara av stora upphinnande objekt såsom bilar och större, eller kan man ha den för att varna för smygare som ligger på rulle också?
Spacekitty sa:Känner den bara av stora upphinnande objekt såsom bilar och större, eller kan man ha den för att varna för smygare som ligger på rulle också?