Gcn appen

Gcn appen
Förutom att de lägger in kapitel som t.ex. heter ”intervju med xxx”. Svårt att gissa vem som vann racet då. Så jävla trist att se sånt när man tänkt se ett lopp i efterhand.
Håller med. Men det går stänga av funktionen i ett aktuellt klipp. Klicka där pilen är för toggla bort menyn

1719778616947.png

Gcn appen
Haha, det var ju sjukt dåligt, ngn får ge feedback att det borde bytas till "Intervju med vinnaren"
En bit in på etapploppen kan man lura sig själv med att "jaja, klart att de kan ha intervjuer med favoriterna oavsett om de vinner eller inte", men jag håller med om att dete är för dåligt. Det är ju en praktisk funktion i allmänhet, men jag skulle gärna ha mycket neutralare etiketter, typ X km kvar, stigning börjar, stigning slutar och kanske en catch all "händelse" där man inte vet om det är vurpa, ryck eller någonting annat.

Gcn appen
För övrigt tycker jag att TV-applikationen på discovery är usel för sport. Det här infantila systemet där man ska klicka sig fram mellan fantasifulla kategorier och sedan "svajpa" runt bland bilder kanske har sin plats när man vill hitta nya TV-serier, men när det gäller sport vet man ju oftast redan vad man vill se. Jag behöver inte en bild på Astana-laget för att besluta mig för att titta på etapp 3. Hellre en snabbnavigerad lista med alla etapper. Allt behöver inte vara anpassat efter pekskärmar.

Gcn appen
För övrigt tycker jag att TV-applikationen på discovery är usel för sport. Det här infantila systemet där man ska klicka sig fram mellan fantasifulla kategorier och sedan "svajpa" runt bland bilder kanske har sin plats när man vill hitta nya TV-serier, men när det gäller sport vet man ju oftast redan vad man vill se. Jag behöver inte en bild på Astana-laget för att besluta mig för att titta på etapp 3. Hellre en snabbnavigerad lista med alla etapper. Allt behöver inte vara anpassat efter pekskärmar.
håller med speciellt nu när det är 400 tennismatcher före innan man hittar touren

Gcn appen
Håller med och varför kan man inte favoritmarkera en sport, eller en tävling (touren) och komma dit direkt. Nä, först måst jag vada genom Wahlgrens och annat, sedan en enorm massa tennis, klicka "alla sporter", hitta cykel, ja ni förstår...

Gcn appen
Dessutom hänger ju sig Tiz alltid precis när det är som mest dramatiskt... SBS är som Australiens SVTPlay (alltså gratis), visserligen med lite reklam men en helt annan liga än fulströmmar. Självklart kan streama från Australien göra att man inte får samma hastighet som man gör på lokalt innehåll - och det är kanske lite för mycket snack om Ben O'Connor... Jag kör NordVPN, gillar starkt att de har en Chromecast/Android TV-app som gör att man kan kolla på det mesta på stora skärmen, men jag har inte jämfört med andra VPN-tjänster. Det kostar ca 30-40 spänn i månaden om man binder upp sig på ett år.
Fungera SBS att stream med nu? Testar med Mullvad vpn men streamen fryser efter 5s. Kanske dom helt enkelt spärrar för mig utanför AU :)

/A

Gcn appen
Någon som vet om man kommer att kunna se OS-sändningen med mtb? Jag har Discovery+ och följer ju världskuppen men just OS känns oklart. Olika bud från olika hemsidor.

Gcn appen
Fick mail från discovery+,, som jag har bara för tdf. Vad jag tycker, vad ska man säga riktig skitapp, man kan intet filtrera bort dynga, man kan inte sätta varken cykling eller tdf på sin lista, ska bli intressant att svara dem.

Gcn appen
Fick mail från discovery+,, som jag har bara för tdf. Vad jag tycker, vad ska man säga riktig skitapp, man kan intet filtrera bort dynga, man kan inte sätta varken cykling eller tdf på sin lista, ska bli intressant att svara dem.
Ja det är en skitapp. Speciellt sportdelen. UX suger. Jag antar att appen kommer läggas ner vid tillfälle? Det är väl i/på Max där allt kommer hamna? Oavsett om det är wahlgrens värld, snooker eller cykel?

Gcn appen
Förjävla trist att det inte kommer några nya Wahlgrens värld under sommaren…
Förstår inte problemet. Den typen av högkvalitativa och intellektuellt utmanande program kan man naturligtvis se hur många gånger som helst och varje ny tittning gör att man får en djupare förståelse för intrigen och den djupsinniga dramaturgin i programmet likväl som världen och mänskligheten i stort.

Gcn appen
Viaplay börjar också bli giriga nu och höjer priset 4 gånger inom några månader samt begränsar/låser så du kan bara titta på 1 enhet på 1 konto.

1000000466.jpg

Gcn appen
Innebär det även att man bara kan titta hemifrån? Så fall är det ju är det verkligen en extrem försämring av abonnemanget.
Borde ju vara så att den plats som är ditt ”hushåll” är prioriterad, dvs är den aktiv kan du inte titta nån annanstans. Men om den inte är aktiv borde du ju kunna titta fr annan plats.

Allt sånt här är väl resultat av missbruk, dvs folk har delat abonnemang med vänner och bekanta i strid med villkoren. Nåt måste göras och då drabbar det såklart även de skötsamma.

Gcn appen
Ja så är det väl. Men om det ska göras borde det åtminstone vara kopplat till en primär enhet, oberoende var den befinner sig, inte till en fysisk plats. Nu har jag inte Viaplay så spelar inte någon direkt roll för min egen del med just dem.

Gcn appen
Samsung Smarthub.
Jag hade gärna haft en 'fortsätt titta' om jag lämnar en etapp halvvägs, nu är det ju att leta upp rätt datum i schemat och minnas vilken av dom 3 sändningarna jag valde.
Stjärnmärka saker vore toppen.
När jag går in på huvudfliken för TdF så syns bara highlights, inte hela etapper, wtf!
Att sport inte syns på 'min sida' med favorit sporter, halvsedda etapper osv

Android & chromecast.
Så kan jag inte välja poi under etapper.
Det startar automatiskt i 'utan språk' läge, dvs inga kommentatorer, och jag måste välja varje gång. Och mer ofta än inte så måste jag komma ihåg var jag lämnar etappen för den startar om från början nästa gång.
Det har spoilats en hel del för jag har valt etappen dagen efter av misstag och direkt fått se vem som vann.. Det är ju mitt fel, men att det inte syns att etappen är påbörjad eller 'markerad som färdigtittad' är synd.

Senast ändrad:
Gcn appen
Hej!
Jag kan säkert googla jättemycket mer än vad jag gjorde, men ställer ändå frågan.
Jag har Discovery + abonnemang.
Verkar inte som de sänder MTB VM i Andorra.
Men, det gör MAX. Ska man byta abonnemang till MAX nu, eller vad gäller framöver för att se mycket cykel i alla dess former.

Gcn appen
Vad är lägs pris nu om man vill se cykel på eurosport ?
har Max, men 260:- för bara cykel känns lite mycket, kikade på viaplay precis de specar inte ens om de har eurosport..

Gcn appen
Max vill alltså ha 260kr ovanpå vanliga abonnemanget.
Jag har premium med livstidsrabbat 50%
Så 345kr i månaden tot för sport.
Då kan man streama på 4 enheter samtidigt.
Någon som vill dela och köpa in sig?
Månadskostnaden blir då som följer
173 för 2
115 för 3
87 för 4
Skicka pm
Alla får varsin profil osv.
Bindningstid till september ut. Så vi kan ta ett snack om saken efter vueltan.

Har 2 platser kvar nu.
Sport kan väl bara streamas på 2 enheter samtidigt, eller är det ändrat?

Gcn appen
Går det att få 5- resp 30-minuters highlights på något sätt? Det gick väldigt ofta tidigare i GCN. Jag har Discovery plus men där finns oftast endast hela eftersändningen. Det enda som har highlights är typ Grand Tours.

Jag vet att det finns highlights i plattformen (Disco/Eurosport) i andra regioner* så man tycker att de borde kunna publicera även highlights; även om det endast är på Engelska (vilket är det språk jag f.ö. föredrar på Disco).

* exempel på O Gran Camino i UK:
1740746029569.webp

Gcn appen
Eurosport har lagt ut lite sammandrag från t ex UEA Tour på Youtube.
(fast de verkar ha bytt namn på den till TNT Sports)

Gcn appen
Verkar som man kan se eurosport på discovery+, om man har abonemang, kompis som har gjort det.
Och verkar ju som de sänder eurosport i år oxå då!
Inte förnyat mitt abonemang ännu, ska dubbelkolla detta också.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp