Ge bort årets julklapp!

Ge bort årets julklapp!
Min röst går utan tvekan till Leo.

Tack för all mektips och rides i gbg.
Utan Leos insats hade jag fortfarande varit en nybörjare på ap-stadiet. (Nu har jag åtminstone passerat ap-stadiet)
Cykeln ligger i delar för mek var och varannan dag, hjul håller på att byggas och det enda som hindrar mig från att cykla mer är min satans förkylning.

Tack !

Ge bort årets julklapp!
jonzén skrev:
-------------------------------------------------------
> jagh vill nominera b-o och bigmollo för de livar
> upp happy.. :P

Vill också nominera Bigmollo, för hans inlägg får mig att fnittra.

B-O kan få en påse pepparkakor, så han blir snäll!

Ge bort årets julklapp!
Leo!

För hans engagemang med happyrides och annat, att han inspirerar åtminstone mig att han alltid är så vänlig och hjälpsam.. osv =)

Ge bort årets julklapp!
De finns så många positiva och trevliga personer här på Happy som skall ha julklapp - dock inte jag för jag har inte alltid varit så positiv och trevlig. God Jul!

Senast redigerad av en moderator:
Ge bort årets julklapp!
Jag håller med Daner!

Om det är för partiskt så nominerar jag bruse. Allas vår spårbundne chokladtomte har förgyllt happy mer än en gång.

Leo kan jag inte nominera då han bor i förorten. Det går bara inte :)

Btw, tackar för nomineringarna, det värmer och piggar upp.

Ge bort årets julklapp!
Leo

Varför..
1. Han ställer upp med råd och hjälp på ett osjälviskt sätt till ALLA.
2. Han är alltid trevlig och rak på forumet
3. Finns det någon annan som har arangerat så många Happy Rides och Rides som Leo?..

Denna eldsjäl borde verkligen belönas med julklappen

/Stefan

Ge bort årets julklapp!
Varför inte tävla om saken?
Arrangera ett jävligt långt och ruskigt blött lopp och
den som kommer först tar hem titel och julklapp.
/Pär

Ge bort årets julklapp!
1. Leo, för han är alltid snäll å gla. Och för att han är minst OT. Och för att jag har fått provcykla hans cykel.

Mr Handley är också snäll å gla. Men jag har inte haft tillfälle att pröva hans cykel.

Ge bort årets julklapp!
Jag lägger min röst på Leo helt klart. Detta för oräkneliga happyrides, inspirerande mektips, researrangemang samt en ständigt happy attityd. Dessutom är han en överjävlig cyklist! Leo är HappyMtb förkroppsligat helt enkelt!

Ge bort årets julklapp!
Om jag fick ge den till någon skulle jag ge den till gode vän Martin,som har slitit för att få ihop grymma resor till olika ställen med bra cykelbanor. Han har även i stort sett lackat om min cykeln och gjort den som ny igen. De här sakerna är bara några i mängden av saker som Martin har gjort för att göra detta året till det bästa cykelåret någonsin.

Ge bort årets julklapp!
Fixed.se-svettona gör fantastiska insatser för cykelkulturen i sthlm och skulle definitivt förtjäna klappen men till och med en nollåtta måste ju inse att tomten skall cykla hem till Leo i år. Fantastisk inställning till cykling där.

/Erik

Ge bort årets julklapp!
pesam skrev:
> Varför inte tävla om saken?
För att det inte handlar om tävling kanske. Hade vi velat premiera den snabbaste hade vi kunnat kolla med SCF vem som skule ha julklappen.

Ge bort årets julklapp!
Man blir ju lite förvånad av alla resonemang...

Onekligen finns det ju verkligen bara en Mr Happy sen starten! Om det är någon som ska ha en happyjulklapp av oss alla så är det verkligen Leo!

Alltid i fullfart i att organisera happyturer i alla tempon och slag, och bjuder alltid på allt han kan för alla ska bli sugna på skogen. Och guidar de nya, de vilsna och alla de andra med samma öppna inställning över hela skogen efter förmåga och tid...

Jag är iaf grumt impad av hans ödmjuka storhet i att bjuda till på det som är viktigt för oss alla, till skillnad från kotterierna i vissa andra samlingar i hojsverige...

Så jag slutar som jag börjar:

Julklapp?!

Till Leo, självklart!!!

Ge bort årets julklapp!
Håller med de flesta andra om Leo. Har själv inte cyklat med honom men försökt ett par gånger och förhoppningsvis blir det verklighet i jul.

Ge bort årets julklapp!
"Så, vem är årets kompis, bästa hederstryffel, all around good guy, tuffast i stan eller eldsjäl of the year? Tips tack! Happyred behöver lite hjälp med att sprida ljus på samhällets skuggsida."

Min lista har bara ett namn, och det främsta motivet jag har i åtanke är "all around good guy", det andra är "tuffast i stan", det tredje och sista motivet är inte med på listan ovanför, men kan väl kallas "till vem det gör störst skillnad"

Om man med en inkomst runt 6000:-/mån ändå kan lägga 14 000:- på en "reparation" av sin katt, och därigenom skjuta planerna på ny cykel långt in i framtiden, så är man helt klart en all around good guy!

Tuffast i stan, är den som vågar stå för att han inte vågar, och dessutom visar att han vill genomföra en förändring.

Efter att ha läst tråden "Att börja från Scratch.." så tror jag att Happys julklapp skulle sprida störts glädje/göra störst skillnad hos.....

Morfum/Johannes!

God Jul!

Ge bort årets julklapp!
Tobias/Frost skrev:
> Man blir ju lite förvånad av alla resonemang...
>
>
Så du menar att bara de självklara får nomineras?

Frågeställningen var:
Vem behöver en kram? Eller kanske snarare, vem förtjänar Happys julklapp?

Jag kan då förstå att en del väljer andra personer en den självklara, jag också. Men klart att Leo är kung, bor dock inte där och har inte cyklat med dem än. (Förutom VR)

Jaja, fortsätt vara förvånad du. Bigmollo för president för att han livar upp Happy på ett i mina ögon skönt sätt!

Ge bort årets julklapp!
Jag skulle ge julklapp till Leo, för inspiration, alla Happyrides, råd här på forumet samt IRL.
Och för draghjälp:)

Ola

Ge bort årets julklapp!
Leo is the man..)
Synd att han är en duktig cyklist med stora lungor och teknik, skulle hellre se honom på en parkbänk med en 7 femma i fickan snackandes kolfiber egenskaper och slödricka

Ge bort årets julklapp!
Jag skulle vilja nominera JojjeM för hans fina RR i Röbäck och tips. Han gör iaf. mig peppad på att cykla. Han är även en trevlig cyklist irl.

/Erik

Ge bort årets julklapp!
Det tackar man för Drifter :)
Håller med om att Leo är helt klockren men jag nominerar på 42Hz för alla hans fina och inspirerande bilder och filmer. (Gillar TnT:s Ixusfilmer också men han går ju bort som redaktionsmedlem)
Tyckte annars att Mamme1 hade en schysst nominering.

/Johan

Ge bort årets julklapp!
Wow, jag är trefaldigt nominerad! Bara tusen år efter Mr Händig och Leo...
Å jag som nominerat en onominerbar person, hur skall detta sluta? Följ den spännande fortsättningen på en webbplats nära din brävlåda.

Ge bort årets julklapp!
Är happyMTB.ORG stockholoms baserat? alla smackar/snackar om leo och jag har ingen aning om vem han är... det vore ju liksom lite roligare om någon som påverkar cykel i sverige totalt fick priset. (men sthlm är ju hufudstad så de e lugnt..)
Tex mr. Björn Stenberg som har fått igång velosdromprojekt, mässor och gala.... men d kanske gäller enbart happy ir? har ingen aning om stenbreg personligen är med men om han är så borde han va nominerad.

I övrigt så borde cyclocross.se & co vara en het kanditad till posten mest nydanande av cykelsport i Sverige.
Men der är ju ganskA personligt =D

hade fint! ;)

Ge bort årets julklapp!
Eftersom något säger mig att du är ny här så passar jag på att hälsa dig välkommen.

Ja Happymtb är nog lite stockholmbaserat eftersom dess grundare bor där. Men Leo kommer från Västkustens huvudstad, Göteborg och om du läser runt lite här så kan du nog inse att han gör en hel del för cyklingen i Sverige. Kolla tex Leos 2 VR-trådar, Sub9 -06 och Sub8 -7 så inser du vilket engagemang karln har :).

Den där Björn hag jag aldrig hört talas om, men man kan som sagt nominera vem som helst. Fast jag tror att denna lite på skog nomineringen har med Happymtb's medlemar att göra i grunden.

(Om det nu var trolleri så får jag bita mig i skägget :P )

Ge bort årets julklapp!
Jag lägger min röst på Leo. Engagemang, snabb som satan och trevlig. Det där med snabb vet jag inte säkert. Jag har varit med på ett gäng av Leos turer, men bara sett honom cykla ett par gånger;)

Ge bort årets julklapp!
Min nominering av Tobias blev diskad... men jag skulle vilja nominera Johan A som trots dubbelt brutet revben cyklar om mig på SSWC06 när jag låg i mossan med superkramp i benen. Det värmer att iallfall nån stannar till och skrattar skadeglatt åt mig, ingen annan gjorde det.

Sen är han schysst i övrigt också. Men det är det många som är, så vi får väl göra som med Nobelpriset, dela på det?

Ge bort årets julklapp!
Jag vill ge det till Stellan.

Han som svetsar på nya tänder på framdreven när de gamla är nerslitna och cykelnasaren vid Gobiöknens utkanter inte har Shimanogrejer inne för tillfället. Han som, i mitt tycke, mer än Armstrong tar uttrycket "it´s not about the bike" till en ny nivå. En kul inspirationskälla och intressant läsning + foton (på sin hemsida) helt enkelt.

Ge bort årets julklapp!
Jag tycker Henrik Jonestrand ska få den för sitt jobb med Nolltid. Verkligen kul att kolla in där.

Ge bort årets julklapp!
TommyE skrev:
> Jag vill ge det till Stellan.
>
> Han som svetsar på nya tänder på framdreven
> när de gamla är nerslitna och cykelnasaren vid
> Gobiöknens utkanter inte har Shimanogrejer inne
> för tillfället. Han som, i mitt tycke, mer än
> Armstrong tar uttrycket "it´s not about the bike"
> till en ny nivå. En kul inspirationskälla och
> intressant läsning + foton (på sin hemsida) helt
> enkelt.

Tjena!

Hade precis samma tanke.. Men vill nog ändå nominera Boe som sprutar ut ideér, lopp och hemsidor som att han inte hade något annat att göra.. Då har han ändå sambo och ett seriöst jobb.. Dessutom hinner han med att bygga roliga och snygga cyklar hela tiden.. Mr Händig ligger i samma klass iofs (fast på ett annat sätt), nu blev jag kluven..

Annars kan jag tänka mig att nominera Orv för att han är så jobbig och inte vill sälja sin Score till mig... Det är väldigt hedersvärt att inte lämna ifrån sig en sån raritet..

Men Boe får nomnieringen iallafall.. (är rätt bitter att jag missat CX-tävlingarna, får ta igen det i sommar med velodrom-resor till Noreg..)

Ge bort årets julklapp!
Mitt inlägg var lite mer för att provocera, och jag vet vem Leo är när han skriver. Jag har ju varit aktiv medlem sedan 2004-08-26 23:10, så jag har träffat på honom ofta. Men jag känner inte igen Leo för vad han har gjort cykelmässigt i samband med Happy.
Måste väl lägga till att jag hade tittat i vinflaskan när jag skrev inlägget igår också, därav luddigheten =) så en liten ytterligare förklaring:

Jag är förmodligen inte en genomsnittlig Happymedlem. Jag bor inte i Sthlm och jag cyklar inte spontant/motion utan jag bor i Falun och cyklar mycket och tävlingsbetonat på hög nivå.
jag har därför andra intressen och andra mål med min cykling, därav mitt oigenkännande av Leos prestationer.

jag vill därför nominera Garry Jones till presenten, han kan beöva smälta lite

Ge bort årets julklapp!
Jag är inte happyit direkt. Men om jag var det skulle jag självklart nominera fixed.se-killarna. Välkomnande och lågmälda och intelligenta och hårt arbetande och gratis, Allt på en gång. Och dessutom har dom humor. Dom har verkligen gjort något för den sociala cyklingen för *alla* i Stockholm.
Mvh/S

Ge bort årets julklapp!
Många duktiga alternativ, men..
Tänker man efter och funderar på vad Julen är så håller jag fortfarande på Happys enastående kämpe.
Lonewolf . De flesta av er hade gett upp för länge sedan om ni hade fått känna på den motvind som han får kämpa med varje dag i allting han gör. Men glatt trampar han vidare.

/Jan

Ge bort årets julklapp!
Wasabi skrev:
> Boe. För SSWC
> framförallt,

Mycket kan vi beskylla Boe för men SSWC var inte hans barn. Tobias/Frost tillsammans med Phil (Dr. Spoke) och Dane var det som fixade årets cykelhändelse i Sverige.

En julklapp är Boe och Olle dock värda för alla andra trevliga cykelhappenings.

Ge bort årets julklapp!
Tycker helt klart att öijer ska ha. Crosscup å fendagars i Falun! å om det är något roligt att åka på så har han många som hankunde dela den med däruppe i falun.

Ge bort årets julklapp!
Ja Öijer är fin men vad e fendagars? bara ett oskyldigt stavfel eller något som jag har missat =)

Edit: kan du ha menat Femdagars? I så fall så var det Björn Stenbergs projekt som mycket annat här uppe... Men Henrik Och jag gjorde rejält mycket slit under de dagarna. Han var Banchef på långa lugnet, men fick även gå in de andra dagarna utom på crossen. Och jag var Arenachef på alla dagar plus panikbanchef på crossen... Fy va trötta vi var efter det

Tillbaka
Topp