Genarp

Örjan

Ny medlem
Genarp
Hej alla sydskåningar!

Djungeltrumman sade mig att folk åker MTB tillsammans i Genarp på lördagar 10.00 och onsdagar 18.00 med gemensam konvoj från Malmö & Lund.

Stämmer det?
Långkörning?
Tempo?
m.m?

//Örjan

Post Ändrad (04-04-28 11:46)

Genarp
Om det går en gemensam konvoj från Malmö/Lund vet jag inget om eftersom jag bor i Genarp.

Men det är en del som startar från Genarps idrottsplats 18.00 på onsdagar och 10.00 på söndagar och lördagar:-)

ha det
Jan

Genarp
Tackar,
Det verkar som att djungeltrumman hade rätt denna gång.
Hittade dessutom en site från RATmtb som dock inte verkade uppdaterad sedan 4 år tillbaka. Där fanns dock tiderna ovan angivna.
Jag får helt enkelt ta Bettan på bilkroken och köra ut en onsdag eller lördag för att se om man får vara med och leka.

//Örjan
Har man inte ramlat - har men inte satsat!

Genarp
Det hålls olika tempo.

Bara att sticka dit.

Du kan alltid köra irån mig:-)
Efter det här årets problem med diabetes(blodsocker)nivåer så kan nog alla köra ifrån mig:-)

Men jag är glad ändå:-)

Jan

Genarp
Låter väldigt trevligt, får se om man tar sig ut en av tiderna, kommer att rulla från Lund i så fall.

Genarp
Finns massor av andra stigar runt Genarp och mycket grusvägar lämpliga för längdträning. så Skåneleden är inget måste.:-)

Om någon är pigg på stigletning nån dag så är det bara att höra av sig:-)

ha det
Jan

Genarp
Vi ses på onsdag, 18.00!
Så får vi se vem som åker ifrån vem.....

Då kan vi fortsätta funderingarna kring hur vi kan förbättra klimatet för cyklister på skåneleden. SAMS verkar vara ett bra nätverk.

//Örjan
Om du inte ramlat - har du inte satsat!

Genarp
En ny slinga hittad dag:-)
Blandat sandmark och lermark, småkuperat
Lyckades binda ihop den till ett varv.

Och sedan är där en del andra slingor med olika svårighetsgrad som jag brukar köra.

En del är i varvform vilket kan va roligt att se hur många varv man klarar innan det börjar ta slut:-)

Lite senare i vår kan det bli så att det kan ordnas fika efter turen i mormors sommarstuga som ligger precis brevid stigarna. Fika och cykelsnack efter våra "epic" turer är inte helt fel, eller hur:-). På Onsdag blir det dock inte mormors kaffe efter cyklingen:-)

Jan
(som cyklade istället för att va med i Tomtarnas Vaktparad)

Post Ändrad (04-05-01 18:18)

Genarp
Några från Malmö dyker upp strax före 18 fastän vi har både Ränneslätt och ett par cykelpass i de mjölksyrade benen.

Edward K

Genarp
Vädret verkar bli kanon! Jag kan bli något sen, men hoppas ni väntar. Annars cyklar jag ikapp er och så får ni smaka på pumpen! ;-)

Jan, jag lägger ett mail till din Happy-adress så kan vi byta mobilnr.

/Calle

Genarp
Från det som skulle bli stigvisning innan den anemiska guiden blev lämnad åt sitt öde när sprintracet satte igång:-)

tour02.JPG

tour01.JPG

ha det
Jan

Tillbaka
Topp