genomslag i växelöra

genomslag i växelöra
Ingen big deal utan mest nyfiken om ett växelöra är tänkt att gå sönder på det här viset? Mitt första som går sönder och det verkar annars som det vanligaste är att det böjs el går av. Mitt har snarare blivit hålslaget av skruven ?

Bilagor

• IMG_6263.JPG
    IMG_6263.JPG
    209.9 KB · Besök: 12
genomslag i växelöra
Nej det var det jag tänkte också. Ja ja, jag mailade samma frågeställning till Canyon och de skickar mig ett nytt. Förvisso utan någon direkt förklaring men jag antar att jag fått ett måndagsex helt enkelt.

genomslag i växelöra
Ett tips är att köpa ett extra, för öron går sönder och gärna när man är så långt hemifrån som du kan tänka dig.

genomslag i växelöra
AX3L sa:
Ett tips är att köpa ett extra, för öron går sönder och gärna när man är så långt hemifrån som du kan tänka dig.

Hehe! Jo, jag hade faktiskt ett extra hemma. Japp, Precis, hemma.. när jag ca1 mil därifrån.. Som tur var kunde jag ändå ta mig hem när detta inträffade, men jag fick hålla mig inom ett begränsat spann växlar annars hoppade kedjan. I fortsättningen kommer jag ha det med mig ut ;)

genomslag i växelöra
ssiimmoonn sa:
AX3L sa:

Hehe! Jo, jag hade faktiskt ett extra hemma. Japp, Precis, hemma.. när jag ca1 mil därifrån.. Som tur var kunde jag ändå ta mig hem när detta inträffade, men jag fick hålla mig inom ett begränsat spann växlar annars hoppade kedjan. I fortsättningen kommer jag ha det med mig ut ;)

Bra att den läxan inte behövde bli jobbigare än så :) Konvertera den till singlespeed fungerar väl också hjälpligt, inget jag gjort själv dock. Men att byta växelörat är såklart att föredra om man ska kunna köra vidare!

Tillbaka
Topp