För att komma med lite negativa kommentarer så kan jag tycka att grundspecen är lite klen för hårdare körning (iom att du nämner Åre), jag har en Trance 27.5 1 från 2014 som hade liknande spec (Fox 32 Talas 140mm / Fox CTD Evo) och den funkade utmärkt i grundspec till normal stigåkning, men när jag började våga köra lite hårdare så kändes gaffeln väl flexig, och bakdämparen har också sina egenheter. Jag tror dock det blir en utmärkt startpunkt, och sen kan du ev. byta komponenter framöver beroende på ditt behov.
(Efter ca ett års körning har jag bytt till 150mm Rockshox Pike-gaffel, bytt luftburk till Vorsprung Corset på bakdämparen, köpt nya hjul och däck, konverterat till 1x10, samt bytt styrstam [kortare] och styre [bredare].. Men som sagt, detta behov har växt fram, i början funkade det utmärkt med cykeln i grundspec och det var jag mer än cykeln som begränsade. Sen är jag dessutom slav under reklam och försöker köpa mig bättre istf att lära mig cykla..)
Edit: Men om du köper rekommenderar jag dig dock att byta ut däcken snarast, Schwalbes Performance-gummin är rent skräp. Om du vill ha liknande rullegenskaper kan t. ex. Nobby Nic i Evolution-gummi vara en idé, sen finns det ca 1000 andra val också.