Giro Air Attack

Giro Air Attack
grump skrev:
-------------------------------------------------------
> Giro attack utan visir är som att cykla med strut
> på damtralla

Ne, ser helt okej ut. Men Air Attack utan glasögon ser helt fail ut

Giro Air Attack
Oskar skrev:
> Casco-hjälmen är riktigt cool tycker jag:

Jäklar att jag öppnade den här tråden! Det där var lätt den häftigaste hjälmen jag sett! Det känns som att jag skulle se rejält muppig ut i den, men jävlar va snygg den var...

Giro Air Attack
Köpte en svart/röd Shield i strl L på
bikeinn.com
Fick den levererad på någon vecka. Har aldrig handlat med dem förut men det funkade helt OK

Giro Air Attack
Den sidan hittade inte jag när jag letade, hitta svart/röd i S och L, men inte M som jag skulle ha, men på den sidan fanns den så fint... Kanske köpa en till :)

Giro Air Attack
Forza! skrev:
> Köpte en svart/röd Shield i strl L på
> bikeinn.com
> Fick den levererad på någon vecka. Har aldrig
> handlat med dem förut men det funkade helt OK

Där ser man, fast de var dyra, nästan 2000! Nu hörde jag att det börjar levereras hjälmar igen så snart har nog "alla" butiker dem i lager igen. Man borde väl kunna få tag i en för cirka 1500?

Giro Air Attack
Nån som vet om det finns en butik i stockholm som har casco speedairo inne? Vill gärna testa hjälmen innan köp.

Har mätt 58 cm i huvudomkrets och det faller inom cascos mediummått. Alternativet om nån av er som har hjälmen kan säga om den sitter ok eller om det blir för tight?

Giro Air Attack
Dom nya giro air attack finns på bikester, fick min svart röda förra veckan, fungerar utmärkt med mina vanliga glasögon och går hur bra som helst till all typ av cykling.

Giro Air Attack
Kom på en sak som jag inte skrivit. Körde ett par tempolopp förra året med den här hjälmen och jag tror inte att den är fantastisk som tempohjälm. Om det är extra viktigt med lågt luftmotstånd så finns det nog bättre alternativ men som allround är den ju okej.

Giro Air Attack
Är i valet och kvalet mellan Casco, Evade eller Air Attack. Läst att Evaden är tystgående (mot standardhjälmar) vilket vore trevligt. Någon med Casco eller Air Attack som känner skillnad i ljudnivå mot tidigare hjälmar?

Giro Air Attack
Kudos skrev:
> Är i valet och kvalet mellan Casco, Evade eller
> Air Attack. Läst att Evaden är tystgående (mot
> standardhjälmar) vilket vore trevligt. Någon med
> Casco eller Air Attack som känner skillnad i
> ljudnivå mot tidigare hjälmar?

Ja definitivt mycket tystare (Air Attack Shield).

Giro Air Attack
Efter ett år med air attackhjälmen får jag säga att visiret rätt snabbt hamnade på hyllan då det inte stoppar vinden utan bildar turbulens innanför visiret. Detta resulterar att man man ser ut som om man vart festat i 4 raka dygn utan sömn efter en tur, kort gott rödsprängda torra ögon.

Tillbaka
Topp