Giro di Italia 2015

Giro di Italia 2015
Synd att Astana spelade på fel häst första veckan annars kunde avslutningen på girot blivit spännande.

Edit. Första 2 veckorna...

Senast ändrad:
Giro di Italia 2015
Var tvungen att dra och fulströmmen hackade. Hur gick det?

Contadors övermänskliga upphämtning uppför berget fick mig att undra om om den var på riktigt.

Giro di Italia 2015
Fjärdebrunn skrev:
-------------------------------------------------------
> Contadors övermänskliga upphämtning uppför
> berget fick mig att undra om om den var på
> riktigt.

Han klättrade på 45:16 idag.
Rekordtiden är 41:42 från 99
Patani hade 42:40 1994

Sen säger det inte så mycket, men övermänskligt är inte vad det brukade vara ;D

Giro di Italia 2015
Vraket skrev:
> Fjärdebrunn skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Contadors övermänskliga upphämtning uppför
> > berget fick mig att undra om om den var på
> > riktigt.
>
> Han klättrade på 45:16 idag.
> Rekordtiden är 41:42 från 99
> Patani hade 42:40 1994
>
> Sen säger det inte så mycket, men
> övermänskligt är inte vad det brukade vara ;D

Fast det var ändå Pantanivibbar på uppkörningen.

Giro di Italia 2015
Verkar ha varit halvepiskt idag? Själv slog jag mig ner vid 20:30 för att se det utlovade 1,5h-sammandraget på ESP2, men pga tennis blev det bara de sista 5 kilometerna. Dessutom var jag ute i köket när Landa ryckte. Blåst på konfekten... :-/

Giro di Italia 2015
Fliken skrev:
>
> Fast det var ändå Pantanivibbar på
> uppkörningen.

Nee, inte enligt mig. Pantani körde satan hela vägen. AC stannade upp flera gånger och vilade och hade enligt min mening en hel del kvar att ge i den stigningen.

Giro di Italia 2015
Giro di Italia 2015
Världens bäste etapploppsåkare tar in ~40 sekunder på sin konkurrent (som är lite ur slag) uppför Mortirolo, en av världens tuffaste stigningar, och tappar därefter en halvminut på dennes hjälpryttare i avslutningsbacken.

Happymtb: det är misstänkt, det är PANTANI!

:-)

Giro di Italia 2015
DT skrev:
> Verkar ha varit halvepiskt idag? Själv slog jag
> mig ner vid 20:30 för att se det utlovade
> 1,5h-sammandraget på ESP2, men pga tennis blev
> det bara de sista 5 kilometerna. Dessutom var jag
> ute i köket när Landa ryckte. Blåst på
> konfekten... :-/

FAn j-vla Eurosport! Gjorde exakt samma och bänkade mig kl 20:30. EN TIMME SENARE EFTER EN VÄRDELÖS TENNISMATCH så får vi se 4,7 km av etappen.
Jag har fan inte två Eurosportkanaler för att se klena tennisspelare få massage och tejpremsor på låret.

Giro di Italia 2015
Nä. Jag brukar inte klaga på Eurosport men det här sög rätt hårt. Problemet nu är att Franska Öppna tar över ganska mycket i tablåerna.

Jag hade gärna sett Contadors tapp och upphämtning, bland annat. Många bergsetapper man ser händer inte så mycket som man hoppas på i GC, men det här verkar ju ha varit spännande. :-/

Giro di Italia 2015
clnr skrev:
> Samma här. Och etappen finns inte tillgänglig
> på Eurosportplayer heller.

Det är obegripligt dåligt faktiskt. En av fördelarna med en play-tjänst är ju annars att man kan se programmen i efterhand. Det är möjligt att det har med sändningsrättigheterna att göra, att de så att säga bara har köpt rätten att få visa livesändningen och tablålagda sammandrag. Men ändå. :-(

Giro di Italia 2015
Jag måste rekommendera Magine TV. Gratis provmånad, när den är slut så kan man regga om sig med ny e-mail.
Men framförallt så kan man kolla på girot i två dagar efter sändning. Så det är lätt att kolla slutet på etapperna när man vill, om man missat direktsändningen.

Senast ändrad:
Giro di Italia 2015
DT: De andra etapperna finns upplagda en i en vecka efter orginalsändning. Så gårdagens etapp lär väl finnas tillgänglig såsmåningom, men hur svårt kan det vara att lägga upp en etapp direkt efter målgång?

Giro di Italia 2015
Det är ju iaf bra om de lägger upp hela etapperna, det minns jag inte att de gjorde förr. Fast att kolla 3 dagar efteråt känns väl inte så spännande heller...

Giro di Italia 2015
sjogren skrev:
> Jag måste rekommendera Magine TV. Gratis
> provmånad, när den är slut så kan man regga om
> sug med ny e-mail.
> Men framförallt så kan man kolla på girot i
> två dagar efter sändning. Så det är lätt att
> kolla slutet på etapperna när man vill, om man
> missat direktsändningen.

+1

Giro di Italia 2015
clnr skrev:
> DT: De andra etapperna finns upplagda en i en
> vecka efter orginalsändning. Så gårdagens etapp
> lär väl finnas tillgänglig såsmåningom, men
> hur svårt kan det vara att lägga upp en etapp
> direkt efter målgång?

Den finns fortfarande inte... Jag blev också överlycklig av att få se tennis+sammandrag+resultatgenomgång innan man fick se några minuters cykling...

Giro di Italia 2015
Finn ett fel

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    47.1 KB · Besök: 45
Giro di Italia 2015
Strör lite salt i mitt och DTs sår

"Whether it was karma or mischievous intent we were treated to a real race - a proper old school, to the death, battle between the favourites and all the contenders found themselves caught up in it too. It was truly excellent. I don't think I've seen a better spectacle than the Mortirolo stage in the last five years."

http://www.cyclingnews.com/blogs/ro...-mortirolo-was-a-ride-of-biblical-proportions

Tänker streama till min telefon hela eftermiddagen idag. Så man inte missar ngt.

Giro di Italia 2015
Alltså den här Landa förvånar mig hur bra han är. Helt plötsligt är han top 10 på en grand tour. Har ju inga jättemärkvärdiga resultat sen tidigare.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp