Giro di Italia 2015

Giro di Italia 2015
me.I.am skrev:
-------------------------------------------------------
> gabbeon skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> >
> http://www.iccnexergy.com/wp-content/uploads/2014/
>
> >
> 10/ICCNexergy-Energy-Density-Chart-2Q-2011-hq-enla
>
> > rge.gif
> >
> > 100Wh är ca 0.5 kg och ca 0.2dm^3 om jag
> läser
> > rätt.
> >
> > Ps bilden snodd från
> >
> http://www.iccnexergy.com/battery-systems/battery-
>
> > energy-density-comparison/
>
> Måste vara en gammal bild du har, det finns en
> uppdaterad:
>
>

Hahahaaa

Giro di Italia 2015
earnstrom skrev:
> me.I.am skrev:
> -----
> > Håller med om Lemond.
> > Sen var det lite skoj när han och Flecha
> cyklade
> > uppför den stigningen med grusvägen. Flecha
> 50-
> > kg och Lemond 200+ kg, Flecha lät mest
> andfådd.
> > Dom höll ju inte precis nåt monstertempo men
> > när man ser Lemond i intervjuerna så ser han
> > inte ut att vara i superform direkt. Men när
> han
> > väl satt på cykeln så verkar han ha ganska
> > hyfsad form ändå.
>
> Han ser tjock ut, men har bra tryck i lungorna:
>

Kände inte igen honom först, hur mycket fettprocent hade han när han var som bäst, 6-8?
Nu har han ju inte bara fettat på sig, hans armar är mycket grövre än när han var aktiv.
En hjälte!

Giro di Italia 2015
Kommer förmodligen att bli bannad och släpad till närmaste skampåle för detta men kan inte låta bli:

Det skrevs ju lite om Öppna Franska här i tråden, att det tog tid från Cyklingen på Eurosport. Med all rätt, är hugget som stucket vilket som är tråkigast att titta på, timrekordet, tennis eller färg som torkar. MEN, råkade zappa in finalen mellan Wawrinka och Djokovic, wow, det var häftigt, där missade ni något faktiskt.

Jag kommer att skrika hyllningar om denna match när jag släpas till skampålen, det är den värd.

Giro di Italia 2015
me.I.am skrev:
> Kommer förmodligen att bli bannad och släpad
> till närmaste skampåle för detta men kan inte
> låta bli:
>
> Det skrevs ju lite om Öppna Franska här i
> tråden, att det tog tid från Cyklingen på
> Eurosport. Med all rätt, är hugget som stucket
> vilket som är tråkigast att titta på,
> timrekordet, tennis eller färg som torkar. MEN,
> råkade zappa in finalen mellan Wawrinka och
> Djokovic, wow, det var häftigt, där missade ni
> något faktiskt.
>
> Jag kommer att skrika hyllningar om denna match
> när jag släpas till skampålen, det är den
> värd.

Själv kollar jag just nu på damfotboll istället för reprisen av Criterium Dauphine. Detta kan vara det sista jag skriver här...

Giro di Italia 2015
Värt att notera:

"Astana had a great race didn’t they? Six riders in the top 25, and with guys that I’ve not seen that high up on a GC list before. They sure rode out of their skins! I’ve said it before but it needs stating again — especially after how they dominated the Giro in the mountains — but it amazes me (and many of the other guys in the peloton) that Astana still has a WorldTour Licence.

It’s beyond puzzling that they are still running as a team. What on earth is going on in the heads of the people at the UCI when it comes to agreeing to let Astana keep their licence? It’s a question that I’m sure I’ll never know the answer to.

I would love to have seen Astana made an example of. If the UCI had revoked their licence it would have shown a solid stance and been a massive step in the right direction. Instead we see Astana dominate the Giro.
"

Giro di Italia 2015
Alla de åkarna förutom Landa har presterat motsvarande resultat tidigare, många av dem i andra lag

They had a strong team, period.
Tanel Kangert, 13th in final GC in the 2013 Giro (14′ back), 13th in GC this year (28′ back); 6th in 2013 Tour de Suisse, 11th in 2013 Vuelta, top 20 both in Dauphinée and Tour during 2014.
Diego Rosa, 23rd in the 2013 Giro (40′ back) – riding for a different team! – , 23rd in the 2015 Giro (1h25′ back).
Dario Cataldo, 26th in the 2014 Giro (1h05′ back) – riding with Team Sky – , 25th in the 2015 Giro (1h35′ back); he’s got two 12th final GC places both in the 2011 and 2012 Giro, riding with a third different team. Stage win on the gruelling Cuitu Negro in the 2012 Vuelta, second last year on the myhtical Oropa climb: neither with Astana.
Paolo Tiralongo, no presentations needed, I hope. 19th in GC. He was 15th in 2006 (with a different team), 18th in 2011, 23rd in 2012. He got 8th in final GC during 2009 Vuelta (with a different team). 3 stage wins.
These were those performing strongly. Please show me the big jump in performance, I just can see quite impressive consistence with previous results, often obtained through the years and/or with a variety of teams.
Zeits and Malacarne worked hard. Hats off to them, but during this Giro neither *ever* entered in a top thirty (30!) on any stage, bar the TTT.
Hummm… I’m missing one. Let’s see.
Yeah. Luis León Sanchez was good, too, and got a nice 2nd place in the ITT.
Well, maybe we should remember we’re speaking of an athlete who has won some four stage in the Tour de France with two different teams in four different years, besides winning the GC in minor races like Paris-Nice or Tour Down Under, with plenty of stage wins there, too, and a couple of San Sebastián classics.
Top ten in final GC in Tour de France (2010), Vuelta a España (2010), País Vasco (2009) etc.
Two times ITT National Champion and two times second, too. Third in the Chartres ITT in 2012 Tour, only behind Wiggo and Froome. Top-tens in ITT in World Championship, too, and Tour de France again, Vuelta, Dauphinée…
So, ok, he got 35th in the Giro GC this year and found a nice 2nd place behind Kiry and we’re all amazed.
Add to that the form “rotation” I’ve stressed before, the fact that Tinkoff Team did a lot of hard work in the starting part of every single stage you don’t get to see on TV, especially but not limited to the first week, and more notably during that famous La Spezia stage where Astana impressed the most.
What are these people speaking of? What’s so different from the way this guys have been performing through the years, or, at most, from what everyone was expecting from them?

No need to say I’m not implying they’re clean and I also acknowledge that Landa’s results, however far from being unjustifiable, were at least marking a change from his more recent years (he’s only 25, anyway…!). But all the fuss we go on reading and listening to is utter nonsense, when – Landa apart – nobody at Astana overperformed at all.

från kommentarerna här: http://inrng.com/2015/06/the-moment-the-race-was-won-the-giro/

Giro di Italia 2015
clnr skrev:
> Alla de åkarna förutom Landa har presterat
> motsvarande resultat tidigare, många av dem i
> andra lag

Fast varför vara balanserad och saklig när det är mycket enklare att bränna?

Bränn, bränn!

Giro di Italia 2015
Hade The Secret Pro läst på lite mer så hade han ju vetat att det var UCI som ville ta bort Astanas WT-licens men de fick på fingrarna när de försökte. Men då kan man ju inte rasa och bränna!

Giro di Italia 2015
Eftersom jag är en urusel tippare annars... så vill jag bara nu så här i efterhand, och innan tråden sjunker till botten, påminna om min kommentar tidigt i loppet... och den strida strömmen av sarkastiska kommentarer som följde :)

thomalin skrev:
> Det enda tråkiga är att han avgör Girot så
> tidigt...

Loffemtb skrev:
> > du kan ju inte sett så mycket cykel

Fliken skrev:
> > Men han har ju 2 s på Aru. Det är kört för
> > Astana.

DT skrev:
------------------------------------------------------
> Lika bra att ge upp.

InlineOla skrev:
> Vaddå avgör? Hans 2 värsta konkurrenter gick
> ju med i rycket utan att se alltför plågade ut.

thomalin skrev:
> Jag tror dock inte att de över tid rår på
> Contador varken taktiskt eller fysiskt.

InlineOla skrev:
> Ingen fara, Contador har ju redan avgjort
> tävlingen.

mmmrrrr skrev:
> > Blir det defiléring in i mål nu?

Fliken skrev:
> Japp. Han var ju redan klar vinnare för ett pr
> dgr sedan och igår DUBBLADE han tidsavståndet.
> Han köttade på inför en mellantid och tog
> bonus.

När sen AC i efterhand åker dit för motorassistans och blir fråntagen segern så kan ni som skrev om hans motorfusk i tråden göra likadant!

;)

Giro di Italia 2015
Fliken skrev:
> Jag fattar inte. Har du klippt anekdoter och
> bevisar en tes? Kan du sammanfatta din poäng?

Att Contador hade avgjort Girot när han ledde med 2 sekunder, tror jag. Då försvann ju all spänning. ;-)

Giro di Italia 2015
DT skrev:
> Fliken skrev:
> -----
> > Jag fattar inte. Har du klippt anekdoter och
> > bevisar en tes? Kan du sammanfatta din poäng?
>
> Att Contador hade avgjort Girot när han ledde med
> 2 sekunder, tror jag. Då försvann ju all
> spänning. ;-)

Precis! :)

Giro di Italia 2015
Fliken skrev:
> Var vi inte sarkastiska bara?

Jo, för tydlighetens skull, och kanske med lite sarkasm, så förtydligar jag begreppet ;)

Saxat från wiki:

"En sarkasm är ett yttrande där något sägs på ett skenbart humoristiskt sätt med ett överdrivet, sarkastiskt tonfall med avsikt att håna den eller det man syftar på. Sarkasmens sakinnehåll är ofta en stark överdrift och till att förlöjliga. I Nationalencyklopedin definieras sarkasm som ett "yttrande som innehåller skarpt ironisk eller hånfull kritik", man kan också tala om sarkasm som sarkastisk kritik i en mer allmän bemärkelse; sarkasm är då en extra bitsk och/eller nedvärderande form av ironi."

Det blir ju då lite extra kul att påpeka att jag ju hade rätt, speciellt med:

> thomalin skrev:
> > Jag tror dock inte att de över tid rår på
> > Contador varken taktiskt eller fysiskt.

Giro di Italia 2015
Fliken skrev:
> Byt sarkasm mot trams då ...

Ja, håller med om att jag tramsar lite... dv s helt i linje med Happy :)

Giro di Italia 2015
thomalin skrev:
> Fliken skrev:
> -----
> > Byt sarkasm mot trams då ...
>
> Ja, håller med om att jag tramsar lite... dv s
> helt i linje med Happy :)

Ehhh, jag menade (nog?) att det var jag som tramsade ;-)

Giro di Italia 2015
Fliken skrev:
> thomalin skrev:
> -----
> > Fliken skrev:
> >
>
> > -----
> > > Byt sarkasm mot trams då ...
> >
> > Ja, håller med om att jag tramsar lite... dv s
> > helt i linje med Happy :)
>
>
> Ehhh, jag menade (nog?) att det var jag som
> tramsade ;-)

+1 :)

Giro di Italia 2015
Avrundar(?) denna tråd med bilder från spurten på etapp 3 där de höll på att köra kameran ur näven på mig...

GdI-e3ml1.jpg

GdI-e3ml2.jpg

Edit säger stavfel...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp