Giro d'Italia 2025

Giro d'Italia 2025
Så Giro att ha ett S på toppen av en okategoriserad stigning där cyklisterna puffar på i 12-15 km/h. Men snart lite Strade-repris, kanske Pidcock är sugen ål att satsa uppför och utför ?
Arrangerar man cykellopp i Italien blir det nog lätt så.

Minns min första cykelresa till Italien (Riminitrakten). Var och varannan backe hade något parti där det smällde upp på tvåsiffrigt antal procent lutning, inte sällan upp mot någon by uppe på toppen av en kulle. Ovant men kul!

Giro d'Italia 2025
Kan de inte lite mer regelmässigt börja bestraffa dessa bisarrt klibbiga flaskor och andra klibbiga saker som langas till cyklisterna från bil? Ser så sjukt tråkigt ut när de ska få en liten extraskjuts på det sättet.

Giro d'Italia 2025
Taktiskt smart av Pogi att ta den där vurpan på Strade Bianche och sen vinna loppet. Fick Pidcock att tro att en vurpa är det vinnande draget i dessa trakter.

Giro d'Italia 2025
Tjugo placeringar ner vardera för ettan och tvåan från sammandraget inför etappen, d.v.s. nu är Ulissi 21:a och (S)Fortunato 22:a.

Giro d'Italia 2025
Fint ställe !

s7.webp

Giro d'Italia 2025
För egen del hade jag inga större preferenser vad gällde vem som skulle ta etappsegern av de två i täten. Tycker att det var kul att det blev fajt hela vägen.

Giro d'Italia 2025
Någon som vet om man kan följa Girot live via tex radiosporten eller någon slags radiostream med kommentatorer som förklarar vad som händer? Alltså inte eftersnack om etapperna i poddformat utan live som i andra sporter. Behöver inte vara Sveriges radio eller svenskt såklart. Lite enklare att följa under arbetstid med en hörlur i än att dra upp en stream på ena skärmen..

Giro d'Italia 2025
Någon som vet om man kan följa Girot live via tex radiosporten eller någon slags radiostream med kommentatorer som förklarar vad som händer? Alltså inte eftersnack om etapperna i poddformat utan live som i andra sporter. Behöver inte vara Sveriges radio eller svenskt såklart. Lite enklare att följa under arbetstid med en hörlur i än att dra upp en stream på ena skärmen..
Har förvisso inte kollat, men jag bedömer sannolikheten att radiosporten skulle sända från girot till ungefär lika stor som att Mads Pedersen vinner girot totalt.

Giro d'Italia 2025
Om man gillar Vacchis snack så kan man ju streama Eurosport/Max men bara lyssna, inte kolla (förutom om det verkar hända något spektakulärt). Jag har dock så dålig simultankapacitet att jag inte klarar av att jobba effektivt samtidigt, så jag har insett att Girot för mig på vardagar blir eftersändning/sammanfattning på kvällarna.

Giro d'Italia 2025
Har letat detsamma utan framgång.
Jag har Discovery+ så kör rätt ofta bara ljudet som bakgrundsbrus under arbetsdagen eller om jag pysslar med något annat. Går ändå rätt bra att förstå på ett ungefär vad som händer.

Har du inget konto är det väl Tiz och engelska kommentatorer som gäller.

Tillbaka
Topp