Giro d'Italia 2025

Giro d'Italia 2025
Har förvisso inte kollat, men jag bedömer sannolikheten att radiosporten skulle sända från girot till ungefär lika stor som att Mads Pedersen vinner girot totalt.
Det är väl ändå betydligt mer sannolikt att Mads Pedersen vinner girot totalt än att radiosporten
skulle sända något från girot?
(Och ja, jag vet att det är extremt osannolikt att Mads Pedersen vinner girot totalt.)

Giro d'Italia 2025
Det är väl ändå betydligt mer sannolikt att Mads Pedersen vinner girot totalt än att radiosporten
skulle sända något från girot?
(Och ja, jag vet att det är extremt osannolikt att Mads Pedersen vinner girot totalt.)
Beror kanske på om man tolkar det i absoluta eller relativa termer. I absoluta termer skulle jag säga att de är rätt likartade (båda mkt nära noll).

Giro d'Italia 2025
Med stor risk vara tjatig.. vilket vackert landskap idag. Blir rejält sugen på cykla.
Ja, drömmer mig tillbaka till denna tur i trakterna som var fin även om vädret var betydligt sämre än idag.

Giro d'Italia 2025
Jag har ingen kontroll över ruttplanerna. Men de två första är nog troliga. Den tredje ev lite långt norrut.
Gillar en del av småstigningarna på sydvästsidan också. En av favoriterna upp Via Valverde, även om bara 4-5 km så är den väldigt fin och trevlig backe

Giro d'Italia 2025
Jag har ingen kontroll över ruttplanerna. Men de två första är nog troliga. Den tredje ev lite långt norrut.
Gillar en del av småstigningarna på sydvästsidan också. En av favoriterna upp Via Valverde, även om bara 4-5 km så är den väldigt fin och trevlig backe

Har tyvärr inte åkt den men den ser fin ut.

Punta Veleno är så långt söderut jag varit i de där krokarna. Om de inte fixat till vägen sen jag cyklade den 2018 så rekommenderar jag att cykla uppför den branta sidan (västra) men ta nerfärden söderut. Var rejält hoppigt och skakigt när jag tog mig tillbaka nerför den branta sidan till Gardasjön. Mycket bromsande för att hålla farten rimlig. Trycker på rätt bra när det är 15-20 % lutning.

Om man vill ha vyer tror jag Monte Baldo är den finaste. Både Punta Veleno och Prati di Nago är rätt mkt inne i växtlighet.

Giro d'Italia 2025
Kanske redan avhandlats, men sedan nån dag bara Vacchi och ingen Adamsson.
Nån som hört varför? Blir det så resten av Girot?
Vacchi bra, men båda två är ju det som gör Discovery+ värt pengarna :^)

Giro d'Italia 2025
Fick vi nån anledning? Det är ju hans favorittävling?

Dom kanske börjar tröttna. Dom har ju kommenterat alla cykeltävlingar i många år nu, till stor glädje för mig och många andra. En viktig orsak till att det varit så himla kul att följa tävlingarna, och lyssna på Vacci & Adamsson. När dom slutar blir det inte samma sak längre, en epok försvinner. Låter jag alltför pessimistisk ?

Giro d'Italia 2025
Etapp 15 har fel länk till Strava-rutt på officiella sidan för Girot. Verkar inte finnas kontaktvägar för frågor/klagomål osv på sidan?

Giro d'Italia 2025
Han brukar väl tappa rösten för eller senare, så det är väl bara att hoppas att den håller över etapp 15 och 16 som borde kunna bli dramatiska med utgångspunkt från "upphetsad-Vacchi-kommentering".
I det avseendet ska vi nog vara tacksamma att det inte är några svenska cyklister med i girot och ffa inte någon med chans till bra etapp- eller (än värre) bra totalplacering. Fatta vad RV skulle gå igång om en svensk skulle gå loss på en av de sista bergen på girot och på allvar konkurrera om rosa tröjan. Man skulle nog, om det inte vore för ljudets rätt klena utbredningshasighet, kunna stänga av ljudet och höra RV "live".

Giro d'Italia 2025
Vilken jäkla avslutning av Pedersen!!
Ja det var en e-x-t-r-e-m-t kraftfull cykling där på slutet. Man var rädd att vevarmarna skulle gå sönder, sådant vridmoment måste det ha varit!

Jag var lite besviken på årets Giro-rutt att det är så få bergsetapper innan sista veckan. Men det har varit en del riktigt raciga och fina etapper ändå. :-)

Giro d'Italia 2025
En fördel med att det inte varit några riktiga monsteretapper i bergen är ju att det fortsatt är väldigt spännande i totalen. Om man jämför totalen efter etapp 13 i år med i fjol är det rätt stor skillnad.

1748029251732.webp

1748029287072.webp

Giro d'Italia 2025
Jag tycker att det har varit ett mycket bra Giro även om jag också har saknat målgångarna uppför, framför allt på helgerna när jag har tid/möjlighet att titta live. Alla etapper i Toscana har ju varit riktigt bra.

Pellegrinostigningen var det ju lite otur att dom la som första backe på etapp 11 för den är riktigt mastig.

Bilagor

• pelle4.webp
    pelle4.webp
    650.8 KB · Besök: 36
  • pelle3.webp
    pelle3.webp
    444.6 KB · Besök: 43
  • pelle2.webp
    pelle2.webp
    420.4 KB · Besök: 40
  • pelle1.webp
    pelle1.webp
    528 KB · Besök: 36
Senast ändrad:
Giro d'Italia 2025
Jag tycker att det har varit ett mycket bra Giro även om jag också har saknat målgångarna uppför, framför allt på helgerna när jag har tid/möjlighet att titta live. Alla etapper i Toscana har ju varit riktigt bra.

Pellegrinostigningen var det ju lite otur att dom la som första backe på etapp 11 för den är riktigt mastig.
Undrar hur många som cyklat uppför den backen som stannat och fotat kurvan i tredje bilden. Jag erkänner mig "skyldig", som framgick av länken tidigare i tråden till RR:en jag skrev för den tur jag gjorde som inkluderade San Pellegrino in Alpe-stigningen.

Även 18 %-skylten är troligen välfotad. Önskar att jag kunde säga att suddigheten i min bild berodde på hög fart. Var nog dock snarare vinglighet p.g.a. låg fart som var orsaken.
P1040303.webp

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp