GoPro på gaffelben?

Kung_Gustaf

Ny medlem
GoPro på gaffelben?
Jag sitter och lurar på hur man bäst fäster en GoPro, eller liknande kamera, på ytterbenet utan att riskera ekersallad vid en krasch.

Några förslag?

GoPro på gaffelben?
Kung_Gustaf skrev:
-------------------------------------------------------
> Men är det inte risk att vrida in den väldigt
> lätt, eller sitter det stabilt nog?

Jo, vurpar man fel är man, som kidzen säger, fucked.

Ska man bege sig in i hemmapulets förlovade land skulle jag testa med någon form av slangklämma som man mekar fast ett gopro-fäste på.

GoPro på gaffelben?
Vi klippte sönder det där pannlampsfästet som följer med + två buntband och saken är biff! Var ju dock lättare att fästa på en fox 40, ingen risk för den hittar in i framhjulet:)

GoPro på gaffelben?
Jag kör med GoPros Roll Bar Mount och drar fast den lite extra med polygripen,, Än så länge har den inte angripit ekrarna trots ordentlig misshandel vid några tillfällen.

--
ToB

GoPro på gaffelben?
Jag testade hållfastheten på både ekrar och gopro när den slog runt och åkte in i bakhjulet. Glatt kan jag konstatera att fästet var gjort av messmör eller ekrarna av titan för det blev inte ett märke på ekrarna och goprofästet gick i 2 delar.

GoPro på gaffelben?
Hittade den här Kickstartern med rätt smarta fästen, snabbkoppling för att slippa skruva varje gång man ska flytta kameran. Titan och kolfiber låter inte som messmör, så det kanske är risk att ekrarna ryker om man trasslar in sig i framhjulet.

https://www.kickstarter.com/projects/1192142711/klamp-better-action-shots-for-cyclists

Gissar det blir svårt att få ihop de sista $13000 på bara 5 dagar däremot, så det kanske inte blir något av alls.

GoPro på gaffelben?
Pepperazzi skrev:
> Hittade den här Kickstartern med rätt smarta
> fästen, snabbkoppling för att slippa skruva
> varje gång man ska flytta kameran. Titan och
> kolfiber låter inte som messmör, så det kanske
> är risk att ekrarna ryker om man trasslar in sig
> i framhjulet.
>
> https://www.kickstarter.com/projects/1192142711/kl
> amp-better-action-shots-for-cyclists
>
> Gissar det blir svårt att få ihop de sista
> $13000 på bara 5 dagar däremot, så det kanske
> inte blir något av alls.

Dom söker ju 45,000 AUD och har 31,000 AUD :)

Men som vanligt, smakar det så kostar det.. det var inget gratisgodis det där.

GoPro på gaffelben?
alidhojd skrev:
> Jag testade hållfastheten på både ekrar och
> gopro när den slog runt och åkte in i bakhjulet.
> Glatt kan jag konstatera att fästet var gjort av
> messmör eller ekrarna av titan för det blev inte
> ett märke på ekrarna och goprofästet gick i 2
> delar.

Kul (inte).. Jag drog GoPron, när den satt på gaffelbenet, i en stubbe och fästet satt kvar men inte GoPron det som gick av var den lilla armen mellan kamera och fäste. Iofs sprack höljet också men kameran klarade sig.

Körde du med Roll Bar mount eller den mindre för styremontering (Som är mycket klenare)?

--
ToB

GoPro på gaffelben?
Jag avrundande lite neråt :)

Fast Kickstarterpaketet för 70AUD (~520kr om man räknar in frakten på $10) för 6 valfria fästen, är det så farligt egentligen? Ett styrfäste till GoPro/Sony går väl på runt 300 i vanliga fall. Finns billigare på DX/Alibaba såklart.

Tillbaka
Topp