dansken_12
Medlem
Göra rent/tvätta MTB skor
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rattnalle sa:När mina luktat för illa (typ när de varit fuktiga flera dagar i sträck) har de fått åka tvättmaskin i varsin tvättpåse. Skorna såg ut som nya, minus lite slitage.
Ställ skorna i en hink vatten med ättika och lite galltvål några timmar.NickPick sa:Skulle någon typ av klorrengöring få bort den hemska lukten som kan uppstå om man är ute i ur och skur och tydligen inte ha fått skorna torr trots skotork?
Exempelsvisdansken_12 sa:Vart köper man sin skotork?
Jimel sa:Rattnalle sa:När mina luktat för illa (typ när de varit fuktiga flera dagar i sträck) har de fått åka tvättmaskin i varsin tvättpåse. Skorna såg ut som nya, minus lite slitage.
Kör också i tvättmaskin i tvättpåse om det skulle behövas, annars rengörs dom inte så ofta.
Fintvätt. Mest för att det är mer vatten i trumman i det programmet i vår maskin. Skorna sjunker ju inte ihop i botten som kläder gör.NLC sa:Jimel sa:Rattnalle sa:När mina luktat för illa (typ när de varit fuktiga flera dagar i sträck) har de fått åka tvättmaskin i varsin tvättpåse. Skorna såg ut som nya, minus lite slitage.
Kör också i tvättmaskin i tvättpåse om det skulle behövas, annars rengörs dom inte så ofta.
40 grader syntet eller fintvätt?? ?
NickPick sa:Skulle någon typ av klorrengöring få bort den hemska lukten som kan uppstå om man är ute i ur och skur och tydligen inte ha fått skorna torr trots skotork?
Luzen sa:Ställ skorna i en hink vatten med ättika och lite galltvål några timmar.NickPick sa:Skulle någon typ av klorrengöring få bort den hemska lukten som kan uppstå om man är ute i ur och skur och tydligen inte ha fått skorna torr trots skotork?
Skölja av och torka med skotork alt tidningspapper.
De ser bara ut att ha en utan fläkt? Med en effekt på 6 W lär den inte göra någon särskilt glad. Utom dig då kanske.Konkret sa:Kjelles skotork är överlägsen.
Rattnalle sa:De ser bara ut att ha en utan fläkt? Med en effekt på 6 W lär den inte göra någon särskilt glad. Utom dig då kanske.Konkret sa:Kjelles skotork är överlägsen.
Sambal Oelek sa:Någon som provat classes modell, se nedan. Ser ju väldigt bra ut.
såg det också, men en snabbgoggling hittade inget liknande, för konceptet verka ju bra. Funderar nästan på att köpa två hårtorkar istället, borde ju funka fint det med.Luzen sa:Inte provat men recensionerna verkar inte så bra.
Hade den först för ett par år sen. Den är sådär, om de nu inte gjort om den. Just min dog dessutom rätt fort så då passade jag på att byta till den större.Sambal Oelek sa:Någon som provat classes modell, se nedan. Ser ju väldigt bra ut.
Sambal Oelek sa:såg det också, men en snabbgoggling hittade inget liknande, för konceptet verka ju bra. Funderar nästan på att köpa två hårtorkar istället, borde ju funka fint det med.Luzen sa:Inte provat men recensionerna verkar inte så bra.
Rattnalle sa:De ser bara ut att ha en utan fläkt? Med en effekt på 6 W lär den inte göra någon särskilt glad. Utom dig då kanske.Konkret sa:Kjelles skotork är överlägsen.
dansken_12 sa:Ett besök på Jula och skorna torkade iallafall ?
dansken_12 sa:Ett besök på Jula och skorna torkade iallafall ?
Jag har en maskin som tvättar kläder. Sjukt praktiskt.RöjRöj sa:Nästa plagg.. hur tvättar ni?
Sambal Oelek sa:Någon som provat classes modell, se nedan. Ser ju väldigt bra ut.
xdr sa:Jag låter dem torka, sen skakar jag av dem.