Göteborgsgirot 2016

Göteborgsgirot 2016
Hade några som stoppade upp mig en stund. Men det gav mig en välbehövlig återhämtning.
Körde i övrigt i stortsett helt ensam. Söder om Delsjöarna såg jag knappt någon alls.
Startade i tävlingsklass även om jag inte hör hemma där. Körde på 2:49
Men det märks tydligt att jag är svag men tekniskt ok cyklist. Blir omkörd på platten, kör om i skogen.

Göteborgsgirot 2016
Snurrade runt lite på stigarna längs Kåsjön igår och kan konstatera att vi fått lite nya samt lagade spänger tack vare loppet vilket gillas :)
Vad som däremot inte gillas är att det fortfarande fanns en hel del banmarkeringar kvar längs banan...

Göteborgsgirot 2016
Banan har stigar som är betydligt mer tekniskt krävande och utmanande än de andra loppen i långloppscupen. Om jag hade lagt banan hade jag lagt de mer tekniskt svåra delarna senare i loppet. Nu blev det svårt att få flyt på stigarna första halvan av loppet pga mängden cyklister och därmed förtogs tjusningen en del.

Göteborgsgirot 2016
rekrevs sa:
Snurrade runt lite på stigarna längs Kåsjön igår och kan konstatera att vi fått lite nya samt lagade spänger tack vare loppet vilket gillas :)
Vad som däremot inte gillas är att det fortfarande fanns en hel del banmarkeringar kvar längs banan...

Vi är folk ute varje kväll och plockar, de sista markeringarna är planerade att tas bort på torsdag.

Göteborgsgirot 2016
AAverdal sa:
rekrevs sa:

Vi är folk ute varje kväll och plockar, de sista markeringarna är planerade att tas bort på torsdag.

Fortfarande massa banmarkeringar kvar i Sävedalen. Exemplevis brattåskärrsvägen och göteborgsvägen.

Senast ändrad:
Göteborgsgirot 2016
En resultatlista skulle innebära död och lemlästning. Men det borde ju inte ta många minuter att copy/paste:a lite i Excel.

Göteborgsgirot 2016
Mr. Fred sa:
AAverdal sa:
rekrevs sa:

Fortfarande massa banmarkeringar kvar i Sävedalen. Exemplevis brattåskärrsvägen och göteborgsvägen.

Är inte inblandad i inplockning av landsvägs markeringarna. Påpeka det på deras FB-sida.

Göteborgsgirot 2016
Yes! Då är det spikat att jag kör nästa år också! :) denna gången fullängdarn då jag vet att jag blir själv. Det var ju rea nu så man fick passa på tänkte jag :)

Göteborgsgirot 2016
Mr. Fred sa:
AAverdal sa:
rekrevs sa:

Jag påpekade det på deras hemsida. Och helt magiskt, nu är dom borta! :-)

Göteborgsgirot 2016
Ni som körde mtb loppet förra året 50 km. Hur var banan, mycket kuperad och massa drop/hinder eller blandat med vissa raksträckor där man kan trycka på?
Cyklade BST75 förra året och där fanns ju väldigt många sträckor där man kunde passa på och köra på om man var sämre i backarna.
Funderar nämligen att anmäla mig till loppet och köra det men hade varit lite intressant att kanske få någon jämförelse.

Göteborgsgirot 2016
kievY sa:
Ni som körde mtb loppet förra året 50 km. Hur var banan, mycket kuperad och massa drop/hinder eller blandat med vissa raksträckor där man kan trycka på?
Cyklade BST75 förra året och där fanns ju väldigt många sträckor där man kunde passa på och köra på om man var sämre i backarna.
Funderar nämligen att anmäla mig till loppet och köra det men hade varit lite intressant att kanske få någon jämförelse.

Inte så många hinder och drop. När det gäller svåra passager så var det någon klättrings som jag fick leda uppför en bit. Om jag tänker efter riktigt noga så var det ett drop och en stenkista som var lite lurig. I övrigt så var de enda hindren på banan andra cyklister.
Raksträckor att trycka på finns det gott om med jämna mellanrum. Där kör du lätt om sådana som mig! :-)

Göteborgsgirot 2016
Ok, men finns säkert andra passager att välja om man vill undvika stenkistan eller så.
BST75 hade väldigt fin terräng och inga direkt svåra partier.
Bra att det finns lite raksträckor, då kan man dra på lite :)

Göteborgsgirot 2016
Sammantaget är det väldigt liten del av banan som det inte går att köra om på. Jag körde om 4 pers i stenkistan.
Det var en liten bit stig som det är lite trångt på, de flesta stigbitarna i övrigt är breda nog och tillåter omkörning.

Tillbaka
Topp