GPS sändare för att hitta cykel vid stöld?

Någon som vet om det finns några bra gps sändare att montera på cykeln i typ ramen/styrstammen eller något annat gömt ställe? :)

svpe skrev:
-------------------------------------------------------
> Spybike ser smidig ut:
> http://www.integratedtrackers.com/GPSTrack/Spybike
> .jsp

Den ser bra ut men lite överprisad. Är väl bara en sändare. Nästan billigare att montera en gammal iphone och köra find my iphone (dock väldigt svårt). Tekniken har funnits rätt länge så borde gå att hitta något billigare :)

Svårt att få in iphonen i ramen. Du får nog hemmapula. Nog finns det sämre saker att köpa för 1000 kr än Spybike, jag hade lätt köpt den om jag bott i en stad med finare cykel. Fast faran med en färdig produkt är att de smartare tjuvarna, om sådana nu finns, är att de lär sig känna igen spybug och är så montera bort den innan de snor cykeln.

Problemen är många, bland annat behövs väldigt lång batteritid, vädertätning, stöttålig, vibrationsokänslig och ministorlek.

Cykelknutten skrev:
> Svårt att få in iphonen i ramen. Du får nog
> hemmapula. Nog finns det sämre saker att köpa
> för 1000 kr än Spybike, jag hade lätt köpt den
> om jag bott i en stad med finare cykel. Fast faran
> med en färdig produkt är att de smartare
> tjuvarna, om sådana nu finns, är att de lär sig
> känna igen spybug och är så montera bort den
> innan de snor cykeln.
>
> Problemen är många, bland annat behövs väldigt
> lång batteritid, vädertätning, stöttålig,
> vibrationsokänslig och ministorlek.
Laddning borde gå att fixa med generator.

Dr Gugge skrev:
Jag var inne på det för ett år sedan att skaffa en GPS-tracker till cykeln, kollade på denna då:
http://www.ebay.com
Men jag kom inte längre än att fundera på det...

//Kristoffer
Den där ser svårgömd ut men känns absolut som något tillverkarna borde bygga in i sina cyklar.

Känns som allt har varit för stort hittills. Skulle vara något avlångt cylinderformat som man bygger in i ramen (kan dock bli problem med täckning, speciellt i stålramar) samt montering om man inte kör i sadelröret. Men när man kommit så långt så kan man lika gärna göra cykeln självförstörande som James Bonds Aston Martin.

Senast ändrad:
Det fanns ju en länk till en artikel med en jänkare som monterade in en grej i styrstammen och såg till att få sin cykel stulen för att sedan följa dess väg genom USA. Den pryttlen verkade jäkligt liten och smutt men jag hittar inte länken nu.

Edit: Bara en idiot länkar till något som redan nämnts i tråden och dessutom kostar dubbelt så mycket

Senast ändrad:
Spybike verkar vara the shit. En tusing verkar inte vara något överpris med tanke på alla funktioner man får med, tvärtom. De andra länkarna är antingen dyrare eller har allvarliga begränsningar för vårt användningsområde. Jag blev riktigt sugen på en spybike. Men på vilken av mina 6 cyklar skall jag sätta den?? Hmm, kan man få mängdrabatt kanske?
MVH
Magnus

Vad gör man när man spårat sin cykel till ett förråd ute i något slummigt industriområde. Jag har fått för mig att polisen inte gör så mycket åt sånt där? mest baserat på någon som spårade sin dator till en lägenhet via ett dolt program han installerat då polisen inte ville ta i det.

landen skrev:
> Vad gör man när man spårat sin cykel till ett
> förråd ute i något slummigt industriområde.
> Jag har fått för mig att polisen inte gör så
> mycket åt sånt där? mest baserat på någon som
> spårade sin dator till en lägenhet via ett dolt
> program han installerat då polisen inte ville ta
> i det.

Problemet är ju att veta i exakt vilken lägenhet i en trappuppgång trackern ligger.

maartin skrev:
> landen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vad gör man när man spårat sin cykel till
> ett
> > förråd ute i något slummigt industriområde.
> > Jag har fått för mig att polisen inte gör
> så
> > mycket åt sånt där? mest baserat på någon
> som
> > spårade sin dator till en lägenhet via ett
> dolt
> > program han installerat då polisen inte ville
> ta
> > i det.
>
>
> Problemet är ju att veta i exakt vilken lägenhet
> i en trappuppgång trackern ligger.

Samma promlem med gps tracker på cykeln. Dessutom kan den säkert inte sända innanför betongväggar. Men likväl så vet man ungefär vart den är och får meddelande nästa gång den rör sig.

MVH
Magnus

LeovinceZX skrev:
> Men jag kom inte längre än att fundera på
> det...
>
> //Kristoffer
> Den där ser svårgömd ut men känns absolut som
> något tillverkarna borde bygga in i sina cyklar.

Jag tror inte det är några större problem med att sätta fast en lite större sändare under sadel i dagsläget, det är ju såpass få cyklar som är utrustade med gps att tjuvarna säkert inte tänker på att leta efter det...

Sen är det säkert inte speciellt svårt att modifiera den för att få plats i en sadelstolpe heller...

Den här går ju nästan i rakt av... (du får köpa en cykel med 34,9 mm sadelstolpe ;))
http://www.ebay.com/itm/GPS-GPRS-GS...14?pt=US_Tracking_Devices&hash=item3a7f53c306

//Kristoffer

Dr Gugge skrev:

>
> Den här går ju nästan i rakt av... (du får
> köpa en cykel med 34,9 mm sadelstolpe ;))
> http://www.ebay.com/itm/GPS-GPRS-GSM-Security-Trac
> ker-Mini-A8-for-Kids-Children-People-Elder-Car-Veh
> icle-/251244299014?pt=US_Tracking_Devices&hash=ite
> m3a7f53c306
>
> //Kristoffer

12 dagars stand by tid, det är nog inte många som orkar det. Speciellt inte om man måste demontera sadelstolpen för att ladda den.
MVH
Magnus

Försöker injicera liv i tråden och undrar helt sonika om det är någon som kör med tracker och om denne i så fall har erfarenheter av detta?

Jag är ute efter en billig jäkel som man inte behöver vara rädd om..

Nickosso sa:
Jag har en minifinder Pico som jag strategiskt placerat under sadeln, den spårar i realtid och skulle cykeln bli stulen så kan du lätt se var den är samt färdväg via en app.
Placerade ett cylinderformat extrabatteri i ramen som ger Picon ström. På så vis behöver jag bara ladda den 1 gång i månaden.

Rekommenderar starkt att fästa en gps på cykeln, finns f*n inget värre än att få sin cykel stulen.

Minifinder Pico gör sitt jobb felfritt. Testat 2 billigare varianter tidigare, men pålitlighet var bristande.

Minifinder Pico: http://www.gpser.se/minifinder-pico

Alltid spännande med nyregistrerade användare som hypar en produkt i sitt första inlägg. Vad är din koppling till gpser.se?

Jag har absolut ingen koppling till gpser.se. Jag blir bara förbannad att jag inte kunde få tillbaka min cykel. Men om det är såhär ni behandlar nya medlemmar på forumet så ska jag inte komma tillbaka...

Nickosso sa:
Jag har absolut ingen koppling till gpser.se. Jag blir bara förbannad att jag inte kunde få tillbaka min cykel. Men om det är såhär ni behandlar nya medlemmar på forumet så ska jag inte komma tillbaka...

Nej det är så man behandlar nya medlemmar vars första post är reklam för ett företag.

Posta om din cykel eller en go rr istället. Det är en bra comeback :)

Nickosso sa:
Följde denna tråden för snart ett år sedan när jag började min jakt efter en tracker. Använde en Pico under Helsingborg maraton, det var min första kontakt med en tracker. Reggade mig nu för att tipsa andra som sitter i samma sits som jag satt i då.

Happyride-medlemmar har 50% rabatt på valfri produkt från gpser.se. Använd koden happyride16 i kassan. Gäller Juni ut!

Samma sits? Sadel heter det ju...

Nickosso sa:
Följde denna tråden för snart ett år sedan när jag började min jakt efter en tracker. Använde en Pico under Helsingborg maraton, det var min första kontakt med en tracker. Reggade mig nu för att tipsa andra som sitter i samma sits som jag satt i då.

Happyride-medlemmar har 50% rabatt på valfri produkt från gpser.se. Använd koden happyride16 i kassan. Gäller Juni ut!

Ingen koppling alls till gpser.se var det va?

Nickosso sa:

Hmmmm, hur förhåller sig detta ovan till detta nedan? *S*

Nickosso sa:

Just wondering ;)

Nickosso sa:

LOL!

Nickosso sa:

hahahahahaha, Epic!

LX sa:
Akoa sa:
Hoppas han arbetar frenetiskt på sin RR.

Förmodligen upptagen med att köra bil med GPS-tracker från ni kan aldrig gissa vilket företag... http://www.sweclockers.com/forum/post/16223171

Eller leta efter sin GPS-försedda katt... http://www.swedroid.se/forum/threads/gps-tracker.12572/#post-1904024

Och som av en ren händelse så har användarna på sweclockers & swedroid (med samma nick) bara ett enda inlägg på resp forum - och dessa "råkar" bara av en händelse länka till produkter på samma företag :-D

Men det är nog bara en ren tillfällighet ;)

Vernersson sa:
LX sa:
Akoa sa:
Hoppas han arbetar frenetiskt på sin RR.

Förmodligen upptagen med att köra bil med GPS-tracker från ni kan aldrig gissa vilket företag... http://www.sweclockers.com/forum/post/16223171

Eller leta efter sin GPS-försedda katt... http://www.swedroid.se/forum/threads/gps-tracker.12572/#post-1904024

Och som av en ren händelse så har användarna på sweclockers & swedroid (med samma nick) bara ett enda inlägg på resp forum - och dessa "råkar" bara av en händelse länka till produkter på samma företag :-D

Men det är nog bara en ren tillfällighet ;)

Han har nog begynnande demens och en förmåga att förlägga saker...

Sedan att han därigenom är stamkund hos en webshop som säljer produkter som hittar sig själva borde väl inte vara brottsligt... :)

Jag har köpt ett antal Track´r (produkten heter så), monterat på jobbrelaterad dator, nycklar m m. Fungerar inte 100%-igt i småstad då det bygger på nätverk av användare. Men kikar man på täckningskartor över storstadsområden så är nätverket riktigt bra.

Sedan jag köpte för några månader sedan så har antalet i nätverket ökat markant, så på lite sikt lär nog täckningen vara allmänt riktigt bra.

Andra finesser med Track'r är att man inom blåtandsavstånd kan trigga ljud via appen, tex när man svär över förlagda nycklar på morgonen. Har fått reklam/nyhetsbrev nu, och det kommer nu en liten dosa att sätta i vägguttag och på det viset kunna lokalisera saker exakt var i hemmet dom ligger undangömda.

Och, nej, jag har ingen koppling till Track'r mer än att ju fler som köper/använder, dess bättre blir täckningen.
Jag beställde från Track'r direkt, men har för mej att Coolstuff säljer dessa.

Tillbaka
Topp