Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Skogling sa:GC200 från Pto. Mogán via Veneguera och upp till krönet tycker jag var sjukt vacker. På den turen så blir man nästan helt solo med utsikten samma väg hem men VILKEN utförslöpa!
nisseson sa:Bra förslag från GoranS ovan. Ett tillägg om man vill ta i lite och köra brant (5km med ~11%) är att cykla GC-191 bort till Carrizal, svänga upp mot Ingenio och sen ta GC-120 upp till Cazadores och vända. Det borde ta runt 3 timmar.
Men försök få till att köra någon runda på mer än 3 timmar också. :-)
Hasse#7 sa:Soria har bästa Papaya-mangojuicen. Det har Skogling sagt.
GoranS sa:Från att ha varit ett hyggligt lovande fokus på lämpliga cykelrutter spårade denna tråd också ner i mat-och-dryck-träsket. Är det alla dessa TV-kockars fel eller vem ska man skylla på? ;-)
Kan dock konstatera att man kan komma hem nöjd från GC utan att ha druckit papya/mangojuice. Det har jag gjort två gånger ( av två möjliga). Vad det gäller att komma hem nöjd från GC utan att ha cyklat har jag ingen mätdata.
julgus sa:Blir kul detta o roligare tack vare era tips!
Hasse#7 sa:julgus sa:Blir kul detta o roligare tack vare era tips!
Du klarar dig utan länkar? Kan söka fram om du vill men antar att det är onödigt.
Hasse#7 sa:
Manurhin2 sa:Denna är fin
Jepp. Ta dock de momentana lutningssiffrorna i bilden med en nypa salt. Jag misstänker kraftigt att en del toppar är överskattningar av den verkliga lutningen.T.ex. är det inte 35% lutning strax efter Carrizal.
Skogling sa:Precis. Å slippa sitta i eftermiddagssolen med en kall öl och stirra på det där jävla havet!
GoranS sa:Skogling sa:Precis. Å slippa sitta i eftermiddagssolen med en kall öl och stirra på det där jävla havet!
Just den aspekten går ju att lösa på andra sätt också, t.ex. genom att cykla så långa dagsturer att man kommer tillbaka först i solnedgången!
GoranS sa:Nja, jag är ju en feg och slö typ, så mörkercykling försöker jag undvika på cykelsemestrar. Går man igång på sånt känns det som man ska köra riktig långcykling istället. Tror inte Strasser vare sig dricker öl eller sitter och tittar på eftermiddagssol/solnedgång när han kör RAAM.