Graveldäck - vilket är er favorit?

Wish you all the best in Blomstermåla. Last K on every lap is a FS MTB trail so a setup with anything below 2.10 will be… not so good.

The second single track isn't quite so awful now. It was changed completely, thank goodness. When I test rode it before, there were actual jumps in the final 800m single track section. It's now a fair bit tamer.

I made a segment for the final single track to the finish line, so others know which section to practice. It's still really quite technical .

Jag har lite gett upp hoppet på mina Tufo Thundero 44, har alldeles för många punkteringar.(små hål där man kan se lite vit vätska, pyspunka)
Efter tips tittar jag på Schwalbe G-One Overland Pro lr G-One R Pro.
Finns här erfarenhet om slitstyrka på framför allt G-One R Pro?
Ska sitta på en "pendla till jobbet cykel" och jag gillar verkligen Thundero och hur de rullar och greppar. Men jag vill inte ha alla punkteringar.
Har väl 22km till jobbet varav grus 3-4 km om jag inte tar någon rolig omväg med mer grus och stig.

Tacksam för all input jag kan få!

Mvh
Stefan

Jag har lite gett upp hoppet på mina Tufo Thundero 44, har alldeles för många punkteringar.(små hål där man kan se lite vit vätska, pyspunka)
Ska sitta på en "pendla till jobbet cykel" och jag gillar verkligen Thundero och hur de rullar och greppar. Men jag vill inte ha alla punkteringar.
Har väl 22km till jobbet varav grus 3-4 km om jag inte tar någon rolig omväg med mer grus och stig.

Mvh
Stefan
En favorit för min del är Pirelli Cinturato Gravel H. Gillar gummiblandningen, tycker att det rullar lätt, helt okej kantgrepp plus att jag tycker att stommen känns mer följsam än på Thundero (har 40 + 48 mm av Thundero).
Har 35, 40 & 45 mm av Cinturato Gravel H.

Mvh
Stefan
Thundero HD?

En favorit för min del är Pirelli Cinturato Gravel H. Gillar gummiblandningen, tycker att det rullar lätt, helt okej kantgrepp plus att jag tycker att stommen känns mer följsam än på Thundero (har 40 + 48 mm av Thundero).
Har du någon erfarenhet av hur länge de håller slitagemässigt? Thundero som jag har håller bra slitagemässigt tycker jag. Bara onödigt känsliga för vassa sten. :)

Gravel H fick jag massor med punka på. 40 mm. 90 kg. Snällt grus . Aldrig igen. Men kanske hade dåligt ex

Har du någon erfarenhet av hur länge de håller slitagemässigt? Thundero som jag har håller bra slitagemässigt tycker jag. Bara onödigt känsliga för vassa sten. :)
De har ju mindre mönster i däckets mitt jämfört med Thundero redan från start. Har inte behövt att slänga något av mina varianter pga utslitet ännu. Loggar dock inte antal mil på dem.

Tillbaka
Topp