Gravelstyren?

Skogling

Aktiv medlem
Gravelstyren?
Jag har försökt vänja mig vid vinkeln på både styre och reglage på min Cannonadale Topstone Lefty.

Tycket inte jag vänjer mig...

Blir det helknas om man sätter på en vanlig bock? Får man ha dumstruten på sig när man rastar eländet då?

Bilagor

• styre.jpg
    styre.jpg
    600.7 KB · Besök: 135

Skogling

Aktiv medlem
Gravelstyren?
...grejen är väl den att det inte finns den perfekta cykeln. Alla nya cyklar jag köpt modifierar jag. Tills jag köpte den senaste. Min Aethos. Den har jag bara bytt linda på. Pallar inte med den kådaklibbiga SUPACAZ som satt på. Fick ju fan tvätta av mig styret efter en runda! :LOL:

Marte

Medlem
Gravelstyren?
+1 på smalare styre när man kör med flare. Jag kör iofs bara med 20° men vinklar ofta in handlederna när jag ligger i bocken för att kompensera den ökade bredden, det är inte bra för stabiliteten.

Makten

Aktiv medlem
Gravelstyren?
Jag hajjar inte riktigt grejen med flare. Har det på min senaste hoj och det känns helt bakvänt att bocken är bredare. När man är där nere vill man ju om något ha mindre luftmotstånd, alltså smalare istället för bredare. Det skulle naturligtvis ge tämligen keff vinkel på reglagen, men hellre helt vanligt bockstyre då.

Att hålla i bocken om det är stökigt utför känns mest som ett bevis på att det är fel styre för ändamålet. För det kan väl inte vara av nån annan anledning än att man har för kass kontroll och bromsnyp i hoodsen? 😁

Bengt-re

Aktiv medlem
Gravelstyren?
Jag hajjar inte riktigt grejen med flare. Har det på min senaste hoj och det känns helt bakvänt att bocken är bredare. När man är där nere vill man ju om något ha mindre luftmotstånd, alltså smalare istället för bredare. Det skulle naturligtvis ge tämligen keff vinkel på reglagen, men hellre helt vanligt bockstyre då.

Att hålla i bocken om det är stökigt utför känns mest som ett bevis på att det är fel styre för ändamålet. För det kan väl inte vara av nån annan anledning än att man har för kass kontroll och bromsnyp i hoodsen? 😁
Det är modärnt! Kass - yeop, men modärnt så därför skall folk ha det trots att det är rätt uselt.

Logik och cyklar är inte riktigt kompatibelt.

weldion

Aktiv medlem
Gravelstyren?
Har 440 med 12 grader flare på båda mina gravelhojar, fast nu har jag beställt ett likadant fast 420 mm brett till den ena hojen. Tycker det är helskönt att klättra ned en våning med händerna när det går fort utförs på gruset.
Den känslan får jag inte på min räser med 420 mm brett utan flare. Sedan så kör jag den inte så ofta i hög fart på grus.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer