Skogling
Aktiv medlem
Gravelstyren?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag gillar lite flare, men sådär mycket som det är på ”moderna” gravelstyren håller jag med om verkar helt koko.Tänkte mer om man "förlorar" något?
Tycker vinkeln är helt fläng.
Blir väl en vanlig drop bar då.
Tack för input.
Jag ligger nästan inte alls längre.Jag använder flare när jag kör utför och det är stökigt. Det är gött att ligga i bocken som är bredare när det stökar till sig.
Samma här. Gillar den lilla extra bredden som man får i bocken med lite flare. Krypa ihop och åka fort utförs.Jag använder flare när jag kör utför och det är stökigt. Det är gött att ligga i bocken som är bredare när det stökar till sig.
Bra där, man ska hålla sig upprätt.Jag ligger nästan inte alls längre.
Och med tanke på populariteten (och bristen) på fräna gravel-prylar, lägg ut den på k&s så lär du lätt få ligga med gubbar!
Är det så snabbt och stökigt att ett vanligt bockstyre inte räcker tar jag mtbn istället.Samma här. Gillar den lilla extra bredden som man får i bocken med lite flare. Krypa ihop och åka fort utförs.
Lite otippat att Skoglig är ängslig för övrigt?
Var det den du lindade åt fel håll?...grejen är väl den att det inte finns den perfekta cykeln. Alla nya cyklar jag köpt modifierar jag. Tills jag köpte den senaste. Min Aethos. Den har jag bara bytt linda på. Pallar inte med den kådaklibbiga SUPACAZ som satt på. Fick ju fan tvätta av mig styret efter en runda!![]()
Jag gör allt åt fel håll.
Äkta alfa-hane-cyklister kör det styret man känner för.Blir det helknas om man sätter på en vanlig bock? Får man ha dumstruten på sig när man rastar eländet då
Och jag kör styre med flare på min lvg. Dock bara 36 cm. Det blir bra nere i bocken.Är det så snabbt och stökigt att ett vanligt bockstyre inte räcker tar jag mtbn istället.
Men jag kör också med en del marginal utför - man blir tydligen något mer försiktig med åldern.
+1 på smalare styre när man kör med flare. Jag kör iofs bara med 20° men vinklar ofta in handlederna när jag ligger i bocken för att kompensera den ökade bredden, det är inte bra för stabiliteten.
Det är modärnt! Kass - yeop, men modärnt så därför skall folk ha det trots att det är rätt uselt.Jag hajjar inte riktigt grejen med flare. Har det på min senaste hoj och det känns helt bakvänt att bocken är bredare. När man är där nere vill man ju om något ha mindre luftmotstånd, alltså smalare istället för bredare. Det skulle naturligtvis ge tämligen keff vinkel på reglagen, men hellre helt vanligt bockstyre då.
Att hålla i bocken om det är stökigt utför känns mest som ett bevis på att det är fel styre för ändamålet. För det kan väl inte vara av nån annan anledning än att man har för kass kontroll och bromsnyp i hoodsen? ?
Ja. Öka luftmotståndet när man går ner i bocken... skägget växte innåt på den stollen som kom på det.Ja, styre med flare är verkligen kass.
Inner bar ends är också fult, men rätt bra.opraktiskt, icke komfortabelt och framförallt väldigt fult men går att hålla i mot sin ängslan
Det faller dig inte in att folk i allmänhet är olika sinsemellan och kan ha olika uppfattningar om vad som fungerar för just dom? ?Det är modärnt! Kass - yeop, men modärnt så därför skall folk ha det trots att det är rätt uselt.
Logik och cyklar är inte riktigt kompatibelt.
Han kanske är lite ironisk också?Det faller dig inte in att folk i allmänhet är olika sinsemellan och kan ha olika uppfattningar om vad som fungerar för just dom? ?
Hoppas ängsligheten släppt åsså.Jaha, efter ett par glas vin åker det ut på K&S också!
![]()
Säljes: Gravelstyre
Toppskick. 440 mm cc reglage. 500 mm cc i botten. Reach 75 mm. Aluminium. 289 gram. Cannondale.happyride.se
Ett glas till så åker styret på igen.Hoppas ängsligheten släppt åsså.