Tant_Trek
Aktiv medlem
Grubbel: Touringhoj, mekaniska eller hydrauliska bromsar?
Jag vet, nästan "hur långt är ett snöre"-fråga, eller "vad tycker du själv", men hade jag vetat hur långt snöret är och inte varit så velig...
Hittat några gamla trådar med snarlik fråga, men just att det var gamla trådar: har det skett någon utveckling på någon av bromstyperna som ger nya argument åt någondera hållet?
Har beställt en Sonder Camino Alu-hoj med SRAM Apex1 och mekaniska skivbromsar.
alpkit.com
Dumsnålt? Hydrauliska är 300 pund upp, dvs typ 4000 kr (från 12000 som den jag beställt kostar). Går fortfarande att ändra beställningen, säger Sonder-gänget.
Syftet är "halvlångcykling" i bekvämtempo, max veckoturer men oftast inte längre tid än helgturer. Packning för övernattning i tält med allt vad det innebär i utrustning, mat etc. i Ortlieb/Vaude pakethållarväskor.
Hittat några gamla trådar med snarlik fråga, men just att det var gamla trådar: har det skett någon utveckling på någon av bromstyperna som ger nya argument åt någondera hållet?
Har beställt en Sonder Camino Alu-hoj med SRAM Apex1 och mekaniska skivbromsar.
Sonder Camino Gravel Bike in Titanium & Aluminium with Drop Bars
Titanium and aluminium drop bar gravel bikes. It's quick, light and definitely not afraid to leave the asphalt. We've taken a race cross bike and relaxed the riding position, extending the wheelbase for a fast, comfortable all-day ride.
alpkit.com
Syftet är "halvlångcykling" i bekvämtempo, max veckoturer men oftast inte längre tid än helgturer. Packning för övernattning i tält med allt vad det innebär i utrustning, mat etc. i Ortlieb/Vaude pakethållarväskor.