[Gruppköp Stockholm] NFS Ultimate Bicycle Chainlube

zodah

Aktiv medlem
Lägesrapport
Olja funkar riktigt bra fortsatt, samlar minimalt med smuts och klet. Otroligt dryg också. Den har mina starkaste rekommendationer.
Enda smolket i bägaren, eller skall man säga flaskan, är just flaskan. Den läcker lite, både i själva pipen och skruvkorken. Förvaras med fördel stående.

zodah

Aktiv medlem
efter ytterligare snart 3 månader är den fortfarande den bästa smörjan jag använt. Kör den på racern också sedan säsongen började. Torkar av kedjan efter minst varannan runda. Lägger på några fler droppar när jag tycker det ser lite torrt ut, mellan 6-12 st. Torkar lite igen. Klart.
Inget klegg, inget gegg och inget rassel.

mtb565

Aktiv medlem
Jag trodde att det skulle komma lite synpunkter här efter ni införskaffat kedjeoljan. Shoot!
Jag var inte sådär märkbart imponerad efter första vändan, på MTB var förhoppningen att slippa en skitig kedja som det blir (för mig) med wet-lube jämfört med dry-lube. Ta inte mig som exempel än då jag inte testat ordentligt och det kan mycket väl va så att jag inte gjorde rent kedjan ordentligt innan. För dom som inte gillar att Muc-Off grejerna luktar godis kan jag glädja er med att denna oljan luktar som en hel bilverkstad, den gamla sortens.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer