Skönt väder idag och fin morgon. Träffade på tre trafikanter med annorlunda syn på trafikregler och vett, två motorburna varav en var en taxi (oväntat va?) och en liten lastbil och sen var det en cyklist.
Incident #1: Taxi som gör en vääääldigt plötslig "dubbelt heldraget" sväng för att landa i cykelbanan, tvärnita och sedan göra en ny "dubbelt heldraget" tillbaka. Som tur är förutsåg jag detta och skuttade glatt upp på trotoaren istället...
Incident #2: Liten lastbil som kör ut från Medis T-bana, blänger på mig från ca 5m avstånd och jag kommer i ca 20km/h, fortsätter ut i cykelbanan, stannar, blänger lite till, står kvar.... även detta förutsågs och jag lade mig i mötande körfält för att undvika att välta lastbilen vid en kollision!
Incident #3: Dåraktig snabb kärring på hybrid utan lysen som bestämmer sig för att rödljuskörning i mörk korsning är en briljant idé. Förutsågs inte alls men undveks med en ninjas reflexer och en jävla massa flyt. Tror dock inte kärringen märkt nåt öht då jag cyklade upp längs med och blängde ut henne utan reaktion.
Så det var en ganska händelserik morgon. Jag inser mer och mer att min pendlarhoj börjar sjunga på sista versen. Min Surly Steamroller gör sitt åttonde misär-år och börja knorra en del nu! Tyvärr ryms inte en ny pendlarhoj i min ekonomi så jag får glatt stå ut ett tag till trots att ramen typ slår knut på sig själv när man står upp och bryter ;-)