nikasp skrev:
-------------------------------------------------------
> Härlig morgon in i 15 grader och sol. Inga
> glajjor så jag fick kisa i motsol i 25 minuter.
> Eftersvettas som en tok i sommarväder men
> längtar inte direkt efter höst. 28 dagar till
> jobbsemester i Sälka:
>
http://www.svenskaturistforeningen.se/upptack/Omra
> den/Lappland/Fjallstugor/STF-Fjallstuga-Salka/ Kom
> gärna förbi (60 km från Abisko eller 45 km
> från Nikkaloukta).
Aha, då ersätter du Leif, han fru och hon som var "ansvarig" (kommer inte ihåg de andras namn) märklig samling värdar :)... en av värdarna hade sin kompis på plats och kompisen verkade vilja vara mer stugvärd än värdarna själva. Hon körde med ALLA och så fort hon fick tillfälle så framförde hon sin stora kunnighet om hur saker och ting funkade. Ville inte störa hennes parad så vi gick ut i tältet och åt istället.
Två av dem pratade ivrigt om sin utrustning, som såg splitterny ut, som om jag inte visste vad en sko var, typ. Försökte flika in lite i monologen att jag faktiskt fjällvandrat i 20 år och terränglöpt i åtminstone 15... kom dock aldrig så långt. Grymma säljare säkert, men lite speciella som stugvärdar, dock ändå trevliga och glada ;)
Bodde inte så mkt vid stugor, men värdarna i Alesjaure hade jag träffat förut, Anders och hans fru. Sen så mötte vi, och hade en pratstund med, en trevlig herre på höjden ovanför Singi. Han var på väg till Tjäktja. Han gick från Keb till Sälka, vi gick samma sträcka fast åt andra hållet. En rätt tuff dag i högsommarvärmen :)