Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
qma sa:Jag har nått veckan då jag planerat att kasta in handduken och lägga ner varjedags-jobbpendlingen ett tag för att ha mer ben och annat kvar till all underbar stigcykling sommaren inbjuder till.
Det har blivit tre år i sträck med bara ett fåtal korta pauser, och jag har haft kanske fem dagars sjukfrånvaro totalt. Summerar jag distansen försiktigt med avrundning neråt så blir det c:a 18000 km pendling över dessa tre år.
Så pass övertränad att jag gör omställningen idag istället för onsdag som planerat. Så jag ska köpa SL månadskort på hemvägen, känns både vemodigt och surt, men rätt just nu.
Jag föredrar så klart alltid cykelpendling framför SL, och kommer att cykelpendla då och då. Kanske återkommer till varje dags cykelpendling + stigcykling när jag blivit starkare, m.m.
Tack ni som skriver i pendlingstråden, som ofta är trevlig, informativ och motiverande.
Mange. sa:Bilkön längs byleden sträckte sig från veddesta, från att trängas oå pendeltåg till att trängas på en gata..
På gamla bromsstensvägen tyckte en buss att man kan ju låta 3st cyklister pallnita och kasta sig åt sidan för att inte bli klippta rakt framifrån är lämpligt beteende.
Vem har egentligen företräde in/ut ur området?
johan44 sa:Men alltså lägga pengarna på elhoj istf SL-kort kanske? Lite som att ha och äta kakan... :)
qma sa:johan44 sa:Men alltså lägga pengarna på elhoj istf SL-kort kanske? Lite som att ha och äta kakan... :)
Jo, tanken har slagit mig, men jag har aldrig sett nån elcykel jag kan tänka mig att ha. Antingen är de ju 'fula cyklar'-fula eller konstiga dyra mtb-artade saker. Jag har svårt för att ens skaffa en tråkig cykel till slask/salt-säsongen - motiverad delvis av att cykeln är lite trevlig iaf. Lite för kompromisslös just nu för elcykelpendling kanske. :)
heklamama sa:qma sa:johan44 sa:Men alltså lägga pengarna på elhoj istf SL-kort kanske? Lite som att ha och äta kakan... :)
Jo, tanken har slagit mig, men jag har aldrig sett nån elcykel jag kan tänka mig att ha. Antingen är de ju 'fula cyklar'-fula eller konstiga dyra mtb-artade saker. Jag har svårt för att ens skaffa en tråkig cykel till slask/salt-säsongen - motiverad delvis av att cykeln är lite trevlig iaf. Lite för kompromisslös just nu för elcykelpendling kanske. :)
Jag tittar i spåkulan och ser att snart kommer elcyklar som passar ditt behov perfekt.
http://www.eurobike-show.com/
emilh sa:Hempendlingen var raka motsatsen till morgonen, helt fullknökat hela vägen från Stureplan till Skanstull.
Bromton kommer med sin officiella nästa år. Finns en fulvariant redan nu.staine sa:Dessa hemska elcykelgeometrier. Jag får börja ha påse med mig på pendlingen snart...
IngvarW sa:Sega ben efter lite morgoncykling med ännu segare ben. En dam på därtill hörande cykeltyp körde om någon annan och låg sedan kvar i omkörningsdelen på cykelbanan innan fotografiska. Jag tröttnade och drog om långt till höger, dumt men ibland så....
Tack för omtanken.staine sa:Gösses för Götgatan alltså. Note to self, försök undvika.
p.s. glömde önska lycka till dabac... :)
IngvarW sa:Sega ben efter lite morgoncykling med ännu segare ben. En dam på därtill hörande cykeltyp körde om någon annan och låg sedan kvar i omkörningsdelen på cykelbanan innan fotografiska. Jag tröttnade och drog om långt till höger, dumt men ibland så....
dabac sa:På Arlanda kostar motsvarande en hundring.
Hur går det till?
Lingon sa:dabac sa:På Arlanda kostar motsvarande en hundring.
Hur går det till?
Dom flesta pyntar med företagskortet och skiter i vad det kostar?
cyklariskogen sa:Bra dag. Ingen skadad.
Bara om det är tvåfiligt väl?Pfaff sa:IngvarW sa:.... Jag tröttnade och drog om långt till höger, dumt men ibland så....
Men visst får du köra om på höger sida på vägar som är skyltade upp till och med 70. :D
Stumpy sa:cyklariskogen sa:Bra dag. Ingen skadad.
Tyvärr minst en skadad i dödskurvan mellan Hellas och Nackanäs. Ambulans på plats när jag passerade. En ordentlig blodpöl kvar när sambon passerade en timme senare. Ta det försiktigt i den skymda kurvan.