Regn idag, vilket passade mig bra, för det gav mig anledning att testa de nyinköpta 32 mm gatorskinsen som anlände igår.
Verkar fylla sin funktion väl på pendla-i-regn-gravelbiken.
Rullar relativt lätt, men mjukt och skönt tack vare bredden (och lägre tryck).
Får se hur de står sig på den ca 3 km långa grusvägen genom skogen i Helsingfors centralpark på hemvägen.
Hade en nära incident på vägen in också, en kille vinglar omkring på vänsterkanten på cykelbanan och trots mitt plingande att påkalla
hans uppmärksamhet så han kan flytta över på högerkanten (jag cyklar av princip aldrig om på högersidan) händer ingenting.
Till slut verkar han ha uppfattat situationen och makar sig åt höger. Men tji fick jag, det vara bara en slumpmässig akt, när jag ligger precis bredvid honom börjar han trycka ut mig mot vänsterkanten. Han varken ser mig eller har hört mig, för han har en jätteluva på huvudet som agerar som skygglappar och hörlurar under den. En liten vänlig knuff med armbågen får han att slutligen upfatta verkligheten omkring sig och olyckan vart avvärjd (nu gick det ju knappt i styrfart, så resultatet av att bli utknuffad i diket hade väl iofs inte varit katastrofal).