Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8
Hade lite dålig koll på prognosen samt snabbkollade termometern i köket utan att tända i taket. Så jag antog att det var typ -8ºC eller något sådant. Men när jag kom iväg kändes det fel. Helt fel. Det nöp om kinderna och fötterna blev kalla fortare än förra veckan när det var -18ºC. Så efter ett par mil kollade jag tempen i cykeldatorn. Den visade -23ºC. Det som jag hade trott på morgonen var temperaturen i köket var utetempen, med ett minus framför. Detta är mitt bottenrekord hittills. Funkade oväntat bra. Var till och med svett om överkroppen och händerna när jag kom fram. Fort gick det inte, 22,5 km/h på mina 29,3 km.
Hem hände en liten annan rolig grej. Slutade samtidigt som två kollegor från Portugal. De gick till sin bil och jag trampade iväg på cykeln. Efter 500 meter kör dom om, men efter 1 km kommer jag ifatt och kör om då de i princip stannat på vägen. Kollar in i sidorutan och där sitter dom och FILMAR MIG med mobilen. De följer mig i cirka 2 km, för att sedan köra om och tutar samtidigt. Så jag är med andra ord antingen ett freak eller en turistattraktion. Det var för övrigt mycket varmare på väg hem, med temperaturer neråt -20ºC. Nu blir det helg, 4-dagars dessutom.
Hem hände en liten annan rolig grej. Slutade samtidigt som två kollegor från Portugal. De gick till sin bil och jag trampade iväg på cykeln. Efter 500 meter kör dom om, men efter 1 km kommer jag ifatt och kör om då de i princip stannat på vägen. Kollar in i sidorutan och där sitter dom och FILMAR MIG med mobilen. De följer mig i cirka 2 km, för att sedan köra om och tutar samtidigt. Så jag är med andra ord antingen ett freak eller en turistattraktion. Det var för övrigt mycket varmare på väg hem, med temperaturer neråt -20ºC. Nu blir det helg, 4-dagars dessutom.