Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
bossjo sa:@staine eller antal rödljuskörningar
velocipede sa:bossjo sa:@staine eller antal rödljuskörningar
Ja, jag stannar för rött:)
Granman sa:Stumpy sa:Försökte hitta det avstånd där jag slapp få grussprut i ansiktet. Tror det var 4-5 cykellängder.
Det är väl också lite av gentlemannaavstånd när man kommer ikapp någon och tar rygg, istället för att suga hjul. På det lite triathlontänk, där omkörning sker från 10 m bakom med ett max 30-sekundersryck förbi någon.
Själv trampade jag makligt på i postförkylningstempo men kunde ändå inte hålla mig från att haka på någon på mtb från Tyresö. Gentlemannaavstånd givetvis...
staine sa:Ett par exempelbilder från den Nya! urmysiga och välplanerade cykelparkeringen Älvsjö C.
Varsågod välkommen tack för kaffet.
staine sa:Ett par exempelbilder från den Nya! urmysiga och välplanerade cykelparkeringen Älvsjö C.
Varsågod välkommen tack för kaffet.
Peth sa:Blev omblåst av en Fredriskofcyklist strax innan Stocksund station. Blev besviken när jag 100 meter senare kom ikapp och konstaterade att han inte körde fort nog, bara tillräckligt fort för att jag inte ville köra om på den smala och vältrafikerade cykelvägen mot Naturhistoriska. Jag trodde att en cykeljacka med "Fredrikshof" tryckt med stora bokstäver på ryggen förpliktigar, joråsåatte ...
JKolmo sa:Peth sa:Blev omblåst av en Fredriskofcyklist strax innan Stocksund station. Blev besviken när jag 100 meter senare kom ikapp och konstaterade att han inte körde fort nog, bara tillräckligt fort för att jag inte ville köra om på den smala och vältrafikerade cykelvägen mot Naturhistoriska. Jag trodde att en cykeljacka med "Fredrikshof" tryckt med stora bokstäver på ryggen förpliktigar, joråsåatte ...
Kan ju möjligen vara så att alla inte vill tävla alltid och överallt, framförallt inte på väg till/från jobbet. Om man är lite intresserad av träningseffekten så är det inte heller optimalt att ligga och maxa över gränsen hela tiden. För att inte tala om trafikfaran när man samsas med cyklister med olika kapacitet, gångtrafikanter, mopeder, hundägare, bilar, etc. Kanske inte full gas som gäller jämt överallt? Bara för att man råkar cykla om någon så betyder inte det att denne har förlorat, kränkts eller ens bryr sig.
JKolmo sa:Peth sa:Blev omblåst av en Fredriskofcyklist strax innan Stocksund station. Blev besviken när jag 100 meter senare kom ikapp och konstaterade att han inte körde fort nog, bara tillräckligt fort för att jag inte ville köra om på den smala och vältrafikerade cykelvägen mot Naturhistoriska. Jag trodde att en cykeljacka med "Fredrikshof" tryckt med stora bokstäver på ryggen förpliktigar, joråsåatte ...
Kan ju möjligen vara så att alla inte vill tävla alltid och överallt, framförallt inte på väg till/från jobbet. Om man är lite intresserad av träningseffekten så är det inte heller optimalt att ligga och maxa över gränsen hela tiden. För att inte tala om trafikfaran när man samsas med cyklister med olika kapacitet, gångtrafikanter, mopeder, hundägare, bilar, etc. Kanske inte full gas som gäller jämt överallt? Bara för att man råkar cykla om någon så betyder inte det att denne har förlorat, kränkts eller ens bryr sig.
Peth sa:JKolmo sa:Peth sa:Blev omblåst av en Fredriskofcyklist strax innan Stocksund station. Blev besviken när jag 100 meter senare kom ikapp och konstaterade att han inte körde fort nog, bara tillräckligt fort för att jag inte ville köra om på den smala och vältrafikerade cykelvägen mot Naturhistoriska. Jag trodde att en cykeljacka med "Fredrikshof" tryckt med stora bokstäver på ryggen förpliktigar, joråsåatte ...
Nu var mitt inlägg inte helt allvarligt menat, men det är irriterande att bli omcyklad av någon som sedan lägger sig som en bromskloss framför – fast i detta fallet var det en rätt snabb bromskloss.
Peth sa:Blev omblåst av en Fredriskofcyklist strax innan Stocksund station. Blev besviken när jag 100 meter senare kom ikapp och konstaterade att han inte körde fort nog, bara tillräckligt fort för att jag inte ville köra om på den smala och vältrafikerade cykelvägen mot Naturhistoriska. Jag trodde att en cykeljacka med "Fredrikshof" tryckt med stora bokstäver på ryggen förpliktigar, joråsåatte ...
Superhärligt att cykla idag!
Stumpy sa:Peth sa:Blev omblåst av en Fredriskofcyklist strax innan Stocksund station. Blev besviken när jag 100 meter senare kom ikapp och konstaterade att han inte körde fort nog, bara tillräckligt fort för att jag inte ville köra om på den smala och vältrafikerade cykelvägen mot Naturhistoriska. Jag trodde att en cykeljacka med "Fredrikshof" tryckt med stora bokstäver på ryggen förpliktigar, joråsåatte ...
Superhärligt att cykla idag!
Nedvarvning efter en 20-milare kanske. Så brukar jag tänka när någon som ser snabb ut cyklar långsamt.