Regn och motvind, eller åtmistone inte medvind. Jag kom nog nästan en kilometer innan jag märkte att (dynamo)lyset inte funkade. Ninjade hem igen och bytte till den andra cykeln med dynamo. Touringhoj med extra allt. Orkade inte leta reda på batterilysen som funkade. Tyckte lite synd om mig.
Sen blev jag kränkt uppför Skanstullsbron av en herre med väldigt märklig utåtvinkel på vänsterknät. Gjorde ont bara jag tittade på det.
Bilisterna verkade vara lite extra galna idag. Två vansinnesomkörningar där den ena höll på att klippa en fotgängare på ett övergångsställe. Fotgängaren såg vad som höll på att hända och hoppade undan, tror faktiskt det hade smällt annars.
Den andra genade genom en rondell. En sån där med en liten "bussbulle" i mitten.
Det konstigaste var en bil som kom skumpande i leran utifrån terrängen från Barkarby flygfält och in på cykelbanan mellan Järfälla och Akalla i full fart strax framför mig, inte en tanke på att väja där inte.
Nu när jag är hemma igen hittar jag såklart inget fel på lyset. Kanske dags att byta allt kablage för säkerhets skull. Nånstans är det ju glapp...