Idag körde jag i mjukbyxor, det var betydligt skönare än att köra i chinos (min syster säger att det heter så, jag har inte en aning). När jag tittade ut genom fönstret såg det inte så farligt ut, enbart lite lätt vitt vid vissa delar av gräsmattan och asfaltskanterna. Men när jag kom ut var det dyngsurt, ute vid parkeringen var det ett tunt lager snöblask. Jag provade bromsa, för att se hur halt det var, jag nuddade knappt bromshantaget innan framhjulet står stilla och bara glider:-D När jag kommer ut i backen så är det lite småkrispigt, så det gick inte farligt fort. När jag kom ner en bit så var det nästan bara blött, så då var det fullt snurr igen, i övrigt så tror jag att jag såg cykelspår från en fatbike, kan det vara så? När jag kom fram såg jag att byxbenen var blöta:-)
Första biten påväg hem var det ovanligt mycket folk på gcbanan , jag undrar varför? Sen satte jag av mot biblioteket en sväng, folk stirrade som f*n påväg dit, jag kände mig nästan obekväm:-/ Och bilarna körde som idioter som vanligt, för det är ju aldrig förarna som gör fel:-/ När jag kommer dit så har dom lagom höga cykelställ, bra tänker jag och ska dra låset runt ramen och framdäck men upptäcker då att "stolparna" är så inihelvetis breda så låset går inte runt. Jag skyndar mig in och när jag är påväg ut igen ser jag till min förskräckelse en cykel som ligger ner framför cykelstället och tror direkt att det är min, det var det inte *pust*. Vid första rödljuset längsmed den gröna vägen så blir det rött, när jag ska iväg igen så blir våra alltid grönt några få sekunder innan bilarna så jag är över korsningen innan bilarna vilket i sin tur gör så att föraren i den blå S60:n känner sig tokkränkt så han bara måste dra iväg med världens hjulspinn och högfart:-/ Jag hade motvind så det blev lillklingan fram i uppförsbacken, det gick lätt och bra:-) Frambromsen gnisslar lite, så jag måste justera den lite. Och tvätt av cykeln, den ser ännu jävligare ut efter idag. I övrigt var det händelselöst:-)
Morgonen (strax innan 07:00) bjöd på snöblask, mulet, lätt dimma och 1,5 plusgrader. Med uppehåll:-)
Eftermiddagen (16:00) var det uppehåll, nästan torrt, mulet, 2plusgrader och påväg att klarna upp :-)
På återseende!