Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

Asfin vuÄlta på vägen hem igår trotts dubb på framhjulet. Sopat nästan hela vägen, ju!
Måste dock sett ut som ett ärkefån med pendlarhoj, dubbdäck, shorts och vind/regnjacka. Långsamt gick det men vad gör det när det är solsken?
I morse var tog det ett lite tag innan benen vaknade men sen levererade de. Finns hopp om att lördagens lilla runda kommer gå att genomföra utan allt för mycket lidande. Kommer den ha hänt då?

Väntade ut att regnet skulle sluta komma från skyn. Sen händelselöst förutom bil som vanligt mitt på cykelöverfarten slussen från stadsgården.

Blåsigt på hemvägen arla backen se upp

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    415.5 KB · Besök: 37
Selast sa:
Motvind, regn och +5 grader. Är faktiskt osäker på vad mer man kan önska sig...

För min del så vände vinden under arbetsdagen så det blev motvind hem också. Det i kombination med dagisstresshämtning. Plus sega ben efter att ha fått gå hem igår efter tisdagsrajden med växelsallad. Misärindex i topp.

Inte nog med att det var motvind, jag trampade sönder en pedal på vägen hem. Ett tecken på att det är dags att skaffa en till cykel månne?

Jag hade en klart behaglig tur hem. Medvind, inget regn och 7-8 grader så man slapp skämmas för att man behöll långbibbsen på sig!
50 minuter desk to door för man vara nöjd med, medvind eller ej.

Tog det lugnt på min första pendling för året, och startade från pendelparkering närmre jobbet. SMHI hade utlovat uppehåll och inte alltför hemska vindar. Tur jag hade ett ombyte på jobbet... Inslag av hagel i ösregnet. Men det var hur skönt som helst att cykla till jobbet!

Éfter sopning är cykelbanor och vägar täckta av ett fint lager... ja, slipsand som i blötan lätt kommer upp och äter på drivlinan, egolapp till trots. Knastrade fint på crossen igår så det fick bli vinterpendlaren idag. Skönt egentligen, för vintercykeln liksom konfigurerar kroppen till lite lugnare cykling och det blir inte sån hets som det kan bli på en cx emellanåt. Cx:n vill ju åka FORT! (Trampa, Gubbe!!)

tyckte för första ggn att det var ganska mycket cyklister ute och härjade. Vinden har vänt från igår så jag får någon slags medvind hem, fett!!

Var inte ens vaken när jag hoppade upp på crossen.. Så det var en bita ihop cykling till dårarnas ö. Som vanligt köra mot rött i Norrmalm. Det går inte hinna över på en körning. Blir nog en liten omväg på hemturen. Och pendlar sällskap.

blåsigt= svettigt. Och apvarmt i vintertajtsen. Ingen återvändo. Måste in i förrådshelvetet för att hugga fram kartongen med cykelkläder för varmare väder som råkade hamna där. Ok, I'm going in.

Premiärpendling för mig i år. Det var svalt men ok. Stundtals några droppar regn och min sadelstolpe satt lite löst så efter halva vägen var det som att cykla på en barncykel. Det var också några nya byggplatser längs med min sträcka (Tullinge-Kungsträdgården) som jag var tvungen att leta mig runt. Jag körde fel i Årsta och jag fick lite lera i mina Speedplay-cleats (ej att rekommendera). Tiden blev lite lidande av alla missöden men på det stora hela var det en bra premiär.

Blåsig pendling idag.

Höll på bli nermejad av en lastbil som stod på vänster sida av vägen men kom på den brijanta idén att han skulle över till höger sida lite snabbt. Fick bli en snabb förflyttning mot höger för att undvika att bli lastbilsmos.

Det var en rejäl misärpendling såhär en vilodag med tidigt kundmöte inför 20-milaren
Resa med svettigt överbefolkad Saltsjöbanan och syrebrist på tunnelbanan. Hur tusan står folk ut i sin tystnad?

Tur att jag bara utsätter mig för detta några enstaka gånger per år. Väljer hellre pendelcykling i snöglopp alla dagar framför vår på tåg.

Imorgon cykling till jobbet och vidare till korttidsboendet hos beerfot inför Barkarbystarten på lördag.

emilh sa:
Veckans pendlingar har alla haft ett element av trängsel på cykelbanorna. Någon borde bygga en egen åt mig.

Jag tycker i grunden det är trevligt med lite fler cyklar på cykelbanorna,
men är mindre förtjust i att rödljuskörningarna ökat markant sen alla sommarcyklister kom ut.

Under vinternpendling ser man sällan någon som kör mot rött, men nu är det mer regel än undantag vid varenda trafikljus.

Per (Hofvet/Ängby) sa:
emilh sa:
Veckans pendlingar har alla haft ett element av trängsel på cykelbanorna. Någon borde bygga en egen åt mig.

Jag tycker i grunden det är trevligt med lite fler cyklar på cykelbanorna,
men är mindre förtjust i att rödljuskörningarna ökat markant sen alla sommarcyklister kom ut.

Under vinternpendling ser man sällan någon som kör mot rött, men nu är det mer regel än undantag vid varenda trafikljus.

Håller med, och givetvis är det trevligt med fler cyklister ute samtidigt som det lyfter fram brister i infrastrukturen ännu mer.

Note to myself: Regnar det lite när man ger sig av från jobbet samt att man ser mörka moln på himlen åt det hållet man ska åt så tar man den kortaste vägen hem. Fick regn och hagel på mig. Det slutade givetvis regna när jag kom hem.

Vindskifte idag igen, kränkt! Blev även nedsprutad med spolarvätska av trevlig bmw-förare på öfre malmen, han gjorde det dessutom med vilje. Mera suvar på våra gator!

salle sa:
Vindskifte idag igen, kränkt! Blev även nedsprutad med spolarvätska av trevlig bmw-förare på öfre malmen, han gjorde det dessutom med vilje. Mera suvar på våra gator!

Kolla nästa gång så hans backspegel sitter rakt. Annars kan du rätta till den. Som tack för senast.

Galen taxichaffis hade parkerat på cykelbanan utanför Centralen. Råkade komma åt hens backspegel när jag skulle klämma mig förbi. Då tutade idioten.
Galna MTB-cyklister på cykelbanan mellan Hästhagen och Sickla som körde med pannlampor i trafiken. Jag såg bara två vita prickar kommandes emot mig.

Motvind, 6° och grått. Får hoppas på Medvind, 10° och sol på väg hem i stället då.

Fick sällskap och en pratstund sista kilometrarna vilket alltid är trevligt när vädret visar sig från sin tråkigare sida.

Tog en annan pendelparkering imorse och ökade på distansen från 10 till 18km enkel väg. Duggregn och kraftig motvind hela vägen som förhoppningsvis blir uppehåll och medvind på vägen hem. Men då är det å andra sidan lätt uppför nästan hela vägen...

Pendlingen i går måste ha hänt, det visar vissa saker jag gjort på datorn. Idag var det i stort sätt händelselöst. En stressad typ på racer ansåg att det var lämpligt att hålla samma avstånd på trånga cykelbanor i rusning som i en klunga. Känns sådär "living on the edge" med hjultuch när man halvslumrar på cykeln. Funderade ett tag på att hetsa upp mig men somnade om. Blev ju ingen olycka ju.

Nån cm från att fronta med en passat igår, föraren tittade på sin telefon så han är förlåten, jag menar det måste ju ha vart något viktigt?
Imorse öde.....post apocalyptic lixom. Har jag försovit mig ett dygn, är det lördag?

Kom ifatt (nåja genade lite) Erik G och fick sällsis/draghjälp in till Slussen.
En snubbe körde mot färdriktningen utanför Birkaterminalen igen. Undras om det var samma som igår.

Idag är det brompton dag. Glida i stan med andra ord.
Igår på vägen hem var det lite snabba stigar vid edsviken med crossen som gällde. Bra träning.

Bilagor

• IMG_20160407_185926.jpg
    IMG_20160407_185926.jpg
    220 KB · Besök: 26
Pelotonpendling, satsade på att hänga med förstaklungen, resultatet blev noll, jag säger noll förningar. Men målet höll och ny bästatid. Skyller på att jag är minst 55 år, då får man väl surfa efter ungdomarna? Trampandet in till city och Headquarters ointressant, många nya cyklister ute och far, fast det har vi ju redan konstaterat.

Obekymmersam. men den där korsningen Flemgingatan/St Eriksgatan alltså. Den suger, särskilt när man vill till Femingagatan från St:eriksplanshållet. Kanske ska cykla Dalagatan ner och över barnhusbron ist. Förfining av pendling pågår.

Man får en annan (högre) medvetenhet om hur guppig pendlarvägen är med en tårta i cykelväskan.

Bilagor

• IMG_4637.JPG
    IMG_4637.JPG
    44 KB · Besök: 22
en timme senare vid Nybroplan än vanligt imorse, h-vete vilket kaos med gående, bilar, cyklister poliskortege mm såg tom en cyklist som bröt kortegevägen , va faan, visa lite respekt, även mot gående, man cyklar inte på trottoaren vid båtarna inne i viken, cykelbanan går vi vägsidan och ge faan och gapa och skrika på gående, nästa gång hoppar jag inte undan utan ger en tackling, puss & kram på er därute

Gnaget sa:
en timme senare vid Nybroplan än vanligt imorse, h-vete vilket kaos med gående, bilar, cyklister poliskortege mm såg tom en cyklist som bröt kortegevägen , va faan, visa lite respekt, även mot gående, man cyklar inte på trottoaren vid båtarna inne i viken, cykelbanan går vi vägsidan och ge faan och gapa och skrika på gående, nästa gång hoppar jag inte undan utan ger en tackling, puss & kram på er därute

Oklart om mobilzombi i cykelbana el ouppmärksam trottoarcyklist:

http://mobil.polisen.se/Templates/Mobile/Pages/ProxyPage.aspx?id=302627&pageid=513459

Ännu ingen pendling för min del. Åkt kommunalt två ggr och förkyld som lök på laxen till skitaxeln och ingen cykling.

Medvind och pissregn första tredjedelen, sida-mot och solsken sista tredjedelen, däremellan grått och trist. Vet inte vilket som var att föredra...

Tillbaka
Topp