Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
SuperApe sa:Till min förvåning brände en medpendlare strax framför mot rött fast det kom en bamsebil i kollisionskurs farande. Smällen verkade oundviklig när båda slängde sig på sina bromsar. Ett ögonblick med däckskrik, ett ögonblicks stillhet. Sedan var det som att det inte hade hänt.
Enligt en observatör bidrog till jag incidenten genom att hetsa medpendlaren och därmed locka denne i en fälla som triggar manligt beteende.
Jag körde mot 4 rödljus. Utan tillbud, incidenter och däckskrik.
johan44 sa:Med lite finess så kan man hojpendla ett helt liv med rödljuskörningar utan incidenter.
SuperApe sa:Till min förvåning brände en medpendlare strax framför mot rött fast det kom en bamsebil i kollisionskurs farande. Smällen verkade oundviklig när båda slängde sig på sina bromsar. Ett ögonblick med däckskrik, ett ögonblicks stillhet. Sedan var det som att det inte hade hänt.
Enligt en observatör bidrog till jag incidenten genom att hetsa medpendlaren och därmed locka denne i en fälla som triggar manligt beteende.
cykelpaddan sa:Dags för lite självkritik tror jag.
* Idag bromsade jag ganska häftigt för att släppa över en barnfamilj som stod och tvekade på ett övergångsställe på Kungsträdgårdsgatan.
Cyklist broachade på Tranebergsbron och flög över räcket. :)AxelSthlm sa:Fick beröm på hemvägen av en annan cyklist för att jag bombade på så bra uppför Tranebergsbron och det stämmer, jag har nog aldrig förr kört så fort upp som igår och idag men det var ju för fan plattläns. Hur lätt som helst att ta sig upp :)
AxelSthlm sa:Cyklist broachade på Tranebergsbron och flög över räcket. :)
zodah sa:Påkörd=polisanmälan. Leder väl inte till ngt men om du har regnummret så kan det vara värt. Vilken idiot.
heklamama sa:Förövrigt har jag nu ofattbart snygga stänkskärmar.
Pugilism sa:zodah sa:Påkörd=polisanmälan. Leder väl inte till ngt men om du har regnummret så kan det vara värt. Vilken idiot.
Jo, det är det mogna/smarta sättet att göra det. Jag som sagt, valde det inte så himla mogna/smarta. Eftersom det inte finns någon "olycka" att relatera till eller andra skador så skulle jag anse att det är ett slöseri med resurser.
johan44 sa:Med lite finess så kan man hojpendla ett helt liv med rödljuskörningar utan incidenter.
Mini_me sa:2kg lättare än föregångaren = 6min snabbare tid = om jag får ner min vikt till mitten på min BMI skala så kommer jag kapa 12min (helt korrekt räknat , lovar , ingen behöver dubbelkolla).
Mini_me sa:Premiär pendling på nya fin cykeln.
2kg lättare än föregångaren = 6min snabbare tid = om jag får ner min vikt till mitten på min BMI skala så kommer jag kapa 12min (helt korrekt räknat , lovar , ingen behöver dubbelkolla).
Man blir fan glad av att cykla!
Testa min tridräkt oxå , kändes riktigt bra?
LX sa:riktigt så cray-cray som det beskrivs här är det väl ändå inte normalt?
LX sa:Hallå själv! Vet inte om det är för att jag flytt hufvudstaden, för att jag är morgontrött och oftast inte kommer iväg förrän de flesta redan hunnit med första fikapausen, eller för att tråden har en tendens att väcka allas vår inre krigsreporter, men riktigt så cray-cray som det beskrivs här är det väl ändå inte normalt?
staine sa:+1^10, minst ;p
SuperApe sa:heklamama sa:Förövrigt har jag nu ofattbart snygga stänkskärmar.
kan de vara sååå snygga? visa dem!
Händelselös och skön pendling på knappa 20 min. Jo förresten, höll på att damma in i buss som nitade efter att ha kört mot orange jättefort, med mig i hasorna. Men det gick bra för jag var som Lucky Luke på bromshandtagen som aktiverade de alltid finjusterade cantileverbromsarna..