mattel sa:
Selast sa:
Efter att ha lämnat bilen på verkstad i Kista försökte jag tråckla mig in mot stan. Rätt bökigt pga arbeten efter Sollentuna och i Solna var jag helt lost. Fick tag i en snubbe som också skulle in till stan som hjälpte mig vidare, om du finns här så tackar jag för hjälpen. Nu lyckligt inne i stan på jobbet men ser inte fram emot returen för att hämta bilen i eftermiddag...
samma väg tillbaka? ;)
jag fick sällskap av en snubbe från silverdal typ och som jag pekade in mot centralen via torsgatan vid solnavägen. var det du? blå hoj? jag har grön rygga och röd tröja (och en ros i knapphålet).
Tror inte det var jag, han som hjälpte mig hade vit tröja och svart ryggsäck, hybird och Etto hjälm. Snäll var han i alla fall. Jag försökte åka på andra sidan E4 ut till Kista igår eftermiddag. Hamnade lite snett i Hagaparken och fick köra någon kílometer grusväg innan jag kom till norra grinden och kunde ta cykelvägen ut till Järva krog där jag körde bort mig rejält igen i kaoset vid någon pendeltågsstation. Snäll tjej kunde dock guida mig rätt så jag kom till Över Järva gård och sen vidare ut förbi golfbanan och Sollentuna igen.
En reflektion från gårdagens pendling i okända marker, skyltning vid arbeten lämnar MYCKET i övrigt att önska. Säkert inga problem om man vet vart man ska men om man inte har en aning om vart man är och vart man ska hjälper orangea skyltar med upplysning om att "gång och cykel väg avstängd-följ pilar" inte speciellt mycket när pilarna ligger välta eller saknas.
Imorse var det riktigt skönt att vara tillbaka på bekanta vägar igen!