Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
staine sa:Scottår sa:Sedan när blev detta en lamptråd? Använd den som finns.
Sen höstdagjämningen ungefär. Vi skriver i vilka trådar vi vill. Hur mycket som helst, om lampor i pendlingstråden, om vi vill. Hindra oss om du kan.
benisb sa:Intressant strategi de har vid omledningen kring bygget vid Ulriksdals pendeltågsstation. För ett tag sedan satte de upp orange skyltar med texten ”cykel ska ledas”. Eftersom inte så många följde uppmaningen så har de nu ställt en lastpall på högkant mitt i gången. Det känns inte som att passagen blev säkrare för det, snarare tvärt om. I går stod det dessutom en biffig kille i reflekterande kläder och skrek och svor åt alla cyklister som försiktigt rullade förbi skylten.
Jag måste hitta en väg förbi bygget tills de är klara.
benisb sa:Intressant strategi de har vid omledningen kring bygget vid Ulriksdals pendeltågsstation. För ett tag sedan satte de upp orange skyltar med texten ”cykel ska ledas”. Eftersom inte så många följde uppmaningen så har de nu ställt en lastpall på högkant mitt i gången. Det känns inte som att passagen blev säkrare för det, snarare tvärt om. I går stod det dessutom en biffig kille i reflekterande kläder och skrek och svor åt alla cyklister som försiktigt rullade förbi skylten.
Nu till något trevligare. Mange. korsade vägen, två gånger, framför min bil i Spångatrakten. Nästa gång ska jag heja så att det syns lite bättre!
nikasp sa:Myspys med start 06:59. Var nr 103 vid cyklisträknaren i Silverdal 7 km senare. Kollegan som frontade med en hipster igår har ca 6 veckors konvalescens pga revbensfraktur och något knäckt för att han nu inte kan cykla till jobbet (kör annars jämt året om).
Mr Orange sa:nikasp sa:Myspys med start 06:59. Var nr 103 vid cyklisträknaren i Silverdal 7 km senare. Kollegan som frontade med en hipster igår har ca 6 veckors konvalescens pga revbensfraktur och något knäckt för att han nu inte kan cykla till jobbet (kör annars jämt året om).
Hur gick det med hipstern?
Kundservice :)Fjärdebrunn sa:Det finns liksom inget utrymme för misstag. Hur bred är g/c-bannan på Stadsgården? 3-4 meter?
- Gående längst in
- Dubbla led cykelpendlare på väg in med bra medvind i ryggen
- En och annan pendlare på väg ut till förorten
Någon får ta och göra något
Stockholms stad har dessutom börjat skicka sina dryga svar på de felrapporter de marknadsför så ivrigt från en no-reply-adress. Är de på riktigt?
nikasp sa:Myspys med start 06:59. Var nr 103 vid cyklisträknaren i Silverdal 7 km senare. Kollegan som frontade med en hipster igår har ca 6 veckors konvalescens pga revbensfraktur och något knäckt för att han nu inte kan cykla till jobbet (kör annars jämt året om).
Elgstrand sa:Motvind som senaste tiden, mörkt, fuktigt och kallt precis som höstpendling ska vara. Myser.
Nu till något trevligare. Mange. korsade vägen, två gånger, framför min bil i Spångatrakten. Nästa gång ska jag heja så att det syns lite bättre!
nikasp sa:Göttelaborg eller!?!? I Stockholm är det bara mörkt men torrt och varmt. Har varit helt grymt bra väder ända sen i våras här.
Elgstrand sa:Motvind som senaste tiden, mörkt, fuktigt och kallt precis som höstpendling ska vara. Myser.
NLC sa:Bevittnade i morse det som höll på att bli ännu en tragisk olycka mellan cyklist och högersvängande lastbil :-/
....
Fjärdebrunn sa:NLC sa:Bevittnade i morse det som höll på att bli ännu en tragisk olycka mellan cyklist och högersvängande lastbil :-/
....
Ringa TetraPak?
nisseson sa:Två memiler körde Stravrejs i körfilerna på Birger Jarlsgatan söderut från Roslagstull, glatt blåsandes rödljus i äkta tonårsrebelstil. "Klubben för cyklisthat" fick nog några medlemar till bland gångare och bilister. Vi städade tråkpendlare som följer regler men en dag möter vita hantverksbilen, knyter näven i fickan och förbereder oss på att bli påkörda lite oftare.
SuperApe sa:Brände några rödljus.
Sen var jag fri.
benisb sa:Nu till något trevligare. Mange. korsade vägen, två gånger, framför min bil i Spångatrakten. Nästa gång ska jag heja så att det syns lite bättre!