Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

Stumpy sa:
stefan. sa:
Påväg hem igår mötte jag en med ny ljussättning; Rött blinkande ljus.... Framåt!

Det är en ny trend. Har sett både rött framåt och vitt bakåt denna veckan. (Hur) tänker de?

Såg samma sak i går. En yngling med rött båda fram och bak. Men visst, bättre än inget alls...

För övrigt en vind-fri pendling i lätt dimma i morse. Trodde det skulle vara runt nollan men det var ju +4

Intressant, får skicka in Schwalbe-däck(en) gratis till Schwalbe via ROSE så får de ta en titt. Får fixa ett eller två nya på stan så länge dock så viss nackdel med internethandling ibland. Dock så kostar de 335 spänn styck på ROSE mot 600 på Cykloteket så jag skulle nog handla där igen ändå.

Gråmörkt, blött och ensamt hemåt längs ältavägen.

Bara bilar till sällskap.

Sommarskor, och glömde dra på skoöverdragen.

Htfu. Eller nåt.

Granman sa:

Htfu. Eller nåt.

Låter kallt blött och lite otrevligt nästan. Meeen pannbensträning?!

Buhu, fast på jobbet ett längre tag till och har bara ett litet KNOG-lyse som lyser ca 2 meter på reservhojen. Brukar vara spännande nog i Hagaparken med Philipsen. Rena zombieapokalypsen ibland, mörka och rutiga Burberry-jackor dyker upp från ingenstans.

Senast ändrad:
Blä, pga krasslighet som kommit och gått de senaste veckorna har det blivit för lite cykel och för mycket tunnelbana.
Det är en ond cirkel, för lite luft och för mycket baccilutbyte.

Bengt-re sa:
Granman sa:

Htfu. Eller nåt.

Det var rätt överkomligt ändå.
Knep med tårna och tänkte på fredagsölen (som blev en flaska vin visade det sig. SKÅL för fredag!!)

Köpt blommor, tårta och present. Blev sen. Skulle ta direktbussen, men den blev inställd, så nu blev det tunnelbana och buss. Hinner därför inte till Västberga för att hämta paket som DHL misslyckades med att leverera tidigare idag. Blä!

Granman sa:
Bengt-re sa:
Granman sa:

Htfu. Eller nåt.

Det var rätt överkomligt ändå.
Knep med tårna och tänkte på fredagsölen (som blev en flaska vin visade det sig. SKÅL för fredag!!)

Slutet gott! ???

Seglade hem utan att knappt se en cykel. Tragiskt att surfa genom den stillastående bilkön på Malmskillnads- och Malmtorgsgatan och samtidigt lyssna av nyheten om Arktis uppvärmning och obalans. I övrigt blött, mörkt och rätt soft.

Trevlig helg!

Blev lite gravelpendling på vägen hem över Järvafältet. Kunde väl återigen konstatera att Philipslampan är usel som skogslampa, lyser alldeles för snävt.

nikasp sa:
Intressant, får skicka in Schwalbe-däck(en) gratis till Schwalbe via ROSE så får de ta en titt. Får fixa ett eller två nya på stan så länge dock så viss nackdel med internethandling ibland. Dock så kostar de 335 spänn styck på ROSE mot 600 på Cykloteket så jag skulle nog handla där igen ändå.
Konstigt att dubben gnager igenom så snabbt. Mina schwalbe winter brukar hålla två vintrar/600 mil utan problem, längre skulle jag inte vilja köra på samma däck ändå. Bakdäcket på räsern håller ju bara 150 mil. :-)

fhloston sa:
Blä, pga krasslighet som kommit och gått de senaste veckorna har det blivit för lite cykel och för mycket tunnelbana.
Det är en ond cirkel, för lite luft och för mycket baccilutbyte.

Det är det här som är det svåra, hålla ut fast det är tungt som faen. Värsta pendlingen (ca 6km) var 3 år sen, -25C, 20 m/s vind, 2 dec snö. Inga långkallingar, ingen mössa och bara tunna handskar.

Ett tag trodde jag att jag skulle frysa ihjäl, men då blev jag så jävla arg som jag aldrig någonsin varit tidigare. tog mig hem. Frostskador men vafan alla norrlänningar ska väl klara -25C i 20 m/s vind i sommarkläder :D.

Nu har jag jag vindställ och tom handskar som klarar - 60C om det skulle behövas. Dom 6 km jag har till jobbet kommer aldrig köras med bil igen. Buss kan jag tänka mig någon enstaka gång även om det aldrig hänt ännu.

Kan nämna att jag var med 1999 i -49C och på sina väldigt mycket kallare än så. Minns att det var en så underlig känsla, det var inte riktigt som att frysa utan mer som att värmen drogs ur kroppen, dock pinkstrålen frös inte men jag misstänker att det var inte lpngt ifrån :D.

"I will go out with my boots on"

Blev kvar sent idag så lugnt och skönt på hemvägen.

Philipsen lyste rött redan imorse och jag hade glömt ladda den under dagen så den fick tio minuter precis innan avfärd. Lyste grönt i säkert tre minuter, sedan orange i ytterligare fem och resterande del hem på rött. Men den levde faktiskt.

Min kollega som också pendlar jämt fast 2/3 av min sträcka tyckte att jag borde vara nöjd men en säsong känns lite kort. Är ju inte alltför rundlagd heller med 80-83 kg och 9 kg cykel. Någon här körde ju 2-3 däck per vinter innan de börjar punktera och rekordet var 12 mil om jag inte läste fel :)

Lingon sa:
Konstigt att dubben gnager igenom så snabbt. Mina schwalbe winter brukar hålla två vintrar/600 mil utan problem, längre skulle jag inte vilja köra på samma däck ändå. Bakdäcket på räsern håller ju bara 150 mil. :-)

Vegan sa:
Stumpy sa:
stefan. sa:
Påväg hem igår mötte jag en med ny ljussättning; Rött blinkande ljus.... Framåt!

Det är en ny trend. Har sett både rött framåt och vitt bakåt denna veckan. (Hur) tänker de?

Såg samma sak i går. En yngling med rött båda fram och bak. Men visst, bättre än inget alls...

För övrigt en vind-fri pendling i lätt dimma i morse. Trodde det skulle vara runt nollan men det var ju +4

Javaffan jag mötte (samma gubbe?) förra veckan i backen ned mot liljeholmen.
Rött fram och vitt bak. Ropade något i stil med "du kan ju inte ha rött fram!!!???"

Såg ut som en vanlig gubbe runt 40-50.

Så jäkla konstigt..

På väg hem från nattskiftet, trött, hungrig och blöt i regnet så tog en genväg genom park och ut på grusväg för att spara 5-10 minuter.
Kommer ut från parkområdet och trampar grus när jag blir upplyst bakifrån av en bil. Lägger mig utmed kanten men bilen vägrar passera. Kollar bakåt men ser bara starka lampor.
Blir lite förbannad och ställer mig upp och trampar på, ökar farten. Då blir det ett jävla liv. Sirener och blåljus. Var visst en polisbil bakom..
Får stå nästan en kvart och förklara för dom att jag inte flydde, visste inte ens att det var polis bakom mig. Nä nä blir uppläxad istället att aldrig fly från polisen medan dom rotar igenom ryggsäck och pakethållarväskan. Dator blir blöt. Jag blir blöt. Öser ner. Allt blött.
Polis ger upp, cykeln är laglig, inga atombomber i väskorna och jag var visst inte kriminell. Suck..
Aja nu är det helg. Får dricka bort irritationen.

Fläskkorven sa:
På väg hem från nattskiftet, trött, hungrig och blöt i regnet så tog en genväg genom park och ut på grusväg för att spara 5-10 minuter.
Kommer ut från parkområdet och trampar grus när jag blir upplyst bakifrån av en bil. Lägger mig utmed kanten men bilen vägrar passera. Kollar bakåt men ser bara starka lampor.
Blir lite förbannad och ställer mig upp och trampar på, ökar farten. Då blir det ett jävla liv. Sirener och blåljus. Var visst en polisbil bakom..
Får stå nästan en kvart och förklara för dom att jag inte flydde, visste inte ens att det var polis bakom mig. Nä nä blir uppläxad istället att aldrig fly från polisen medan dom rotar igenom ryggsäck och pakethållarväskan. Dator blir blöt. Jag blir blöt. Öser ner. Allt blött.
Polis ger upp, cykeln är laglig, inga atombomber i väskorna och jag var visst inte kriminell. Suck..

Bad de inte om ursäkt efter?

Fläskkorven sa:

Tja, jag har blivit rejält åthutat av bilburen polis i Kungsan. Rullade i gångfart mellan Operan o Hamngatan. Fy mig, men bil går bra.

Det var AW i fredags, så cykeln fick stå. Trampade hem idag efter ett besök på Skansens julmarknad. Vacker resa i 3 cm snöfluff. Lite elaka vindbyar bara. Väldigt lugnt på cykelbanorna. Inga möten eller omkörningar, men jag såg spår.

Gjort en retur till Rose så Schwalbe får kolla på mitt Winter Marathon. Antar att jag nog haft det däck som nu punkar slangarna bak hela förra säsongen så få se om jag klarar mig bak eller ej. Hittade oväntat ett gammalt Nokian W106 som får funka fram, känns inte aktuellt utan dubb den här veckan. Blev helt vitt här i Sthlm idag.

Plogat i morse. Lite snö och is, men inga problems.

Betydligt färre som cyklar nu än innan snökaoset för drygt två veckor sedan.

#justdoit

Fin pendling idag, det är så pass lite snö ute så att det inte blir spårigt eller moddigt. Ganska isigt på sina ställen så dubben gjorde nytta.

Fin morgon i Sthlm, fick sällskap av Mr G i stort sett hela vägen, trevligt! Däremot inte sopsaltat på en enda del av hela pendlingssträckan trots prioriterade cykelstråk. Delvis rejält isigt.

Hetsade 15 km till Karolinska för läkarbesök nyss. Härlig cykling med dubb! Hälften sopsaltat och hälften packad snö och is. Kraftig motsol så idag hade solglajjor suttit bra.

Fin morgon i Göteborg idag!
DSC01071.jpg

DSC01081.jpg

DSC01086.jpg

Fin morgon och kl 0700 var det sopsaltat vilket innebar ömsom rena ytor och ömsom lite blött/isigt med en del snö/isbulor. Men vad gjorde det, allt gick fint även om vinden var kall.

Men vadå vind, igår cyklade jag 42km i stormande kastvindar som kom framifrån eller från sidan, snöglopp och becksvart. Det var bra pannbensträning. Fick köra försiktigt vid tre tillfällen när vinden som kom från sidan försökte trycka mig av vägen.

Om jag inte minns fel så kallade du oss som hade synpunkter på just dessa SMW-brister förra säsongen för bittra gnällisar.
Just sayin' ;)

nikasp sa:
Gjort en retur till Rose så Schwalbe får kolla på mitt Winter Marathon. Antar att jag nog haft det däck som nu punkar slangarna bak hela förra säsongen så få se om jag klarar mig bak eller ej. Hittade oväntat ett gammalt Nokian W106 som får funka fram, känns inte aktuellt utan dubb den här veckan. Blev helt vitt här i Sthlm idag.

Gick galant på isbanan till jobbet. Väl i parkeringsgaraget på jobbet glömde jag för en sekund att det inte var is längre, med en rejäl betongvurpa som resultat...

Om du inte googlar upp något jag skrivit i onyktert tillstånd så hoppas jag att du tagit fel på person. Jag skrev att mina funkat prickfritt i januari eller februari precis innan jag blev föräldraledig. En punka var sånt där strå/whisker från sopbil troligen.
Tråkigare att komma in i stan där det inte är fruset. Allt blir jäkligt skitigt trots skärmar.

Tribeca sa:
Om jag inte minns fel så kallade du oss som hade synpunkter på just dessa SMW-brister förra säsongen för bittra gnällisar.
Just sayin' ;)

Tillbaka
Topp