Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JLarsson sa:Nån som fick med pendlingen som dagens bild, snyggt! https://www.bikerumor.com/2016/11/30/bikerumor-pic-day-snow-day-stockholm-sweden/
Stumpy sa:Tack bra!
Tryckte på lite extra i uppförsbackarna för att skaka liv i kroppen.
Granman sa:Idag blev jag väldigt sugen på dubbfria vinterdäck. Första gången nånsin jag känner så.
Ska man vänta tills suget går över och sen fortsätta på dubbisarna?
Eller ska man okynnesshoppa lite så här före jul, och provköra?
Dumma frågor egentligen, för svaren är ju självklara. Det här är ju happy.
Stumpy sa:Fjärdebrunn sa:Hjälpte en tjej få på bakhjulet. Någon idiot hade sagt åt henne att det inte gick att montera hjulet för qr var lite krökt i änden. Hon kom gående med hjulet i handen och släpandes på resten av cykeln. Hon var glad över att kunna cykla hem.
Du skulle naturligtvis erbjudit henne din QR.
Sen hemcykling, men bara bra. Nollgradigt och ändå inte speciellt slabbigt. Perfekt klädd.
Johan A sa:Stumpy sa:Tack bra!
Tryckte på lite extra i uppförsbackarna för att skaka liv i kroppen.
Jahaja.... Uppladdningen inför Malmöcrossen har alltså börjat. Fan....
Granman sa:Idag blev jag väldigt sugen på dubbfria vinterdäck. Första gången nånsin jag känner så.
Lejon sa:Granman sa:Idag blev jag väldigt sugen på dubbfria vinterdäck. Första gången nånsin jag känner så.
Du kommer inte ångra dig! Men om du ändå tror att du kommer ångra dig så köper du ett 45nrth Xerxes att ha fram (rullar fantastiskt bra, subjektivt ungefär som ett Conti winter contact och väger tom 100 gram mindre) och ett dubbfritt Conti bak. Så har jag kört nu några veckor och efter att ha hyllat dubbfritt under de senaste två (hala) vintrarna kan jag konstatera att ett lättrullat dubbdäck fram ger lite extra trygghet. Finns bara en nackdel och det är priset - 1000kr är dyrt för ett däck, men det är det fanimig värt! På mina 23 km pendling kör jag nu vintertid på endast 5 minuter längre tid jmft med sommardäck - med dubbade tråkSchwalbe tog det ca 12 min extra (men det var nog i ärlighetens namn några minuter extra bara pga den negativa sinnesstämning de fick mig i).
dabac sa:Tyckte nog dubb var rätt trevligt idag. Gott om isfläckar stora nog att ställa till besvär, tunna nog att vara svåra att se.
Strul med ena elsulan på hemvägen.
Vänsterfoten blev kall.
Bytte batteriet. Fortfarande kallt.
Självbevarelsedriften kickade in, och jag tog tåget resten av vägen.
Ohm-mätte sulan när jag kom hem. Verkar OK.
Mätte batteriet. Också OK.
Märkligt.
Vad ska man skylla på då?
Elaka vättar?
Solfläckar?
Lagen om tingens jävlighet?
bearthefear sa:Granman sa:Idag blev jag väldigt sugen på dubbfria vinterdäck. Första gången nånsin jag känner så.
KÖÖÖÖÖP!! ;)
heklamama sa:I huvudsak elitpendlare.
brije sa:heklamama sa:I huvudsak elitpendlare.
När får man räknas som elitpendlare? :D
heklamama sa:brije sa:heklamama sa:I huvudsak elitpendlare.
När får man räknas som elitpendlare? :D
[] - Cross / Räser (enl. tillämplig väderlek)*
[] - Välsittande korrekt Outfit
[] - Kompislapp
[] - Klungdisciplin
[] - Respekt för mottrafikanter
* givetvis korrekt servad, prydlig och utan missljud.
Självklart. Dubbfritt suger (minns snökaozet under Trumpnatten) och risken att åka dit är nära noll.Black planet sa:Suvar med dubbar kör självklar på de dubbfria vägarna i stan.
nikasp sa:Det har dippat lite: http://eco-public.com/public2/?id=100021392 (cykelräknaren står i Silverdal Sollentuna)
Arsozath sa:Tänkte, fan nu blir det kallt hem också, för jag hade lämnat mina froglegs hemma.(
Stumpy sa:Arsozath sa:Tänkte, fan nu blir det kallt hem också, för jag hade lämnat mina froglegs hemma.(
Lämnat bromsarna?
nikasp sa:Haha, vilket bus. Tydligen är det inte bara snabbkopplingar utan höjt mha verktyg :D
IngvarW sa:Otroligt sega ben, kan bero på att frun drog med mig på något märkligt gymnastikpass igår kväll där vi gjorde underliga övningar, alla med engelska namn.