Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
fhloston sa:Oj vilken fin hempendling. -9, sol, lätt snöfall, frisk luft.
fhloston sa:Oj vilken fin hempendling. -9, sol, lätt snöfall, frisk luft..
Fläskkorven sa:-19 grader och vindstilla på första halvan av pendlingen övergick utan förvarning till -22 och motvind med så mycket snö att jag knappt kunde andas utan att få lungorna fulla. Hade gärna haft en buff och goggles.
Trots det så blev det en kamp mellan mig och en äldre herre på elcykel. Han tog mig dom första 30-ish metrarna efter ett rödljus men sen flög jag förbi på rakan. Kändes bra.
Bengt-re sa:Fy tusan! -22 och snöstorm låter geniunt otrevligt!
Fläskkorven sa:Bengt-re sa:Fy tusan! -22 och snöstorm låter geniunt otrevligt!
Jo det blev lite jobbigt. Men hade rätt kläder så frös bara om hakan/kinder. Ikväll ska det visst bli ännu kallare med runt -28 och sydlig vind så blir samma visa hem fast värre :)
fhloston sa:Gc-banan på Essingeleden är tydligen en lämplig plats för snöförvaring. Bättre än bilfilerna. På de sträckor som var väl plogade, var det så smalt att två cyklister nätt och jämt kunde mötas. Vissa områden hade dock 30 cm modd från plogning av vägen.
Felanmält
ani sa:Återigen utmärkte sig Lunds kommun vad gäller snöröjning på cykelbanor, och inte heller denna gång var det positivt. Barmarkscykling från Bunkeflostrand till Bergströmhusen, sedan mer eller mindre misär hela vägen upp till LTH.
Har dina förhoppningar på trafikkontoret sjunkit så mycket? Själv blev det cykla på st eriksgatan då det var snöhögar och 30 cm snö på cykelvägen. Musik idag The Clash.heklamama sa:Mycket bättre än förväntat.
Lite moddsträngar här och där men annars mest uthärdligt.
Plusgrader och stora vattenpölar.
Kan bli spännande....
Soundtrack.
Elliot Smith: Angel in the snow
NLC sa:ani sa:Återigen utmärkte sig Lunds kommun vad gäller snöröjning på cykelbanor, och inte heller denna gång var det positivt. Barmarkscykling från Bunkeflostrand till Bergströmhusen, sedan mer eller mindre misär hela vägen upp till LTH.
Man får glädja sig åt att snömisären oftast bara varar några dagar och sen smälter bort. Men jag håller med det var (nästan ovanligt) uselt snöröjda cykelbanor och samfartsvägar inne i Lund. Särskilt de delar där cykelbanan leds ut i "riktiga vägen" ett par meter innan trafikljus och man tvingas forcera en vall av slask & modd, förhoppningsvis inte återfrusen, samtidigt som bussar & bilar kommer bakifrån.
SuperApe sa:Min medpendlare blev prickig i nyllet. Dags skaffa den där nya kompislappen. Den förra dog med stövlarna på i nåt snökaos.
Cykelbanan som går förbi McDonalds har varit sopsaltad sen man började med det i söderort, så det finns ingen anledning att undvika hela Årstafältet. Innan man började med sopsaltare var dock hela Årsta ett elände att forcera.zodah sa:Undvik Årstafältet. Den oplogade hårda snön från igår är nu slask och modd. Fick gå större delen av den sträckan.
tuta sa:Cykelbanan som går förbi McDonalds har varit sopsaltad sen man började med det i söderort, så det finns ingen anledning att undvika hela Årstafältet. Innan man började med sopsaltare var dock hela Årsta ett elände att forcera.zodah sa:Undvik Årstafältet. Den oplogade hårda snön från igår är nu slask och modd. Fick gå större delen av den sträckan.
fhloston sa:Essingeledens GC, såg inte ut att vara underhållsplogad under dagen. Mycket av modden hade smält bort, men de värsta högarna var kvar.
Som ett resultat så var det en rejäl vattenpöl eller sjö uppe på krönet. Denna ställde till det för det extra stora flöde av fotgängare som gick, eftersom tvärbanan hade stopp i trafiken.
Är det mycket is på vattnet? Cyklar inte förbi reimers längre och vill sticka ut o paddla.federico sa:9 Januari del2 och 10 Januari
tuta sa:Cykelbanan som går förbi McDonalds har varit sopsaltad sen man började med det i söderort, så det finns ingen anledning att undvika hela Årstafältet. ....zodah sa:Undvik Årstafältet. Den oplogade hårda snön från igår är nu slask och modd. Fick gå större delen av den sträckan.