Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

Jag kan nog inte låta bli. Men... vad man än skriver så framstår man som en cykelnörd-"men var lite smidig nu"-lycrakalsong-galning så jag kanske biter ihop och cyklar på omledning i 8-10 veckor.

nisseson sa:
Nikasp: Man kan så klart lösa problem på olika sätt... :-) Har du formulerat något svar till kommunen än?

nikasp sa:
Jag kan nog inte låta bli. Men... vad man än skriver så framstår man som en cykelnörd-"men var lite smidig nu"-lycrakalsong-galning så jag kanske biter ihop och cyklar på omledning i 8-10 veckor.

nisseson sa:
Nikasp: Man kan så klart lösa problem på olika sätt... :-) Har du formulerat något svar till kommunen än?

Jo, jag känner igen formuleringsproblemet. Hur uppmärksamma någon på att de tänker (iaf. uttrycker sig) tokigt utan att låta för bitter/negativ/väderkvarnsstridande. Lycka till! :-)

Stumpy sa:
cykelpaddan sa:
Förkylning på ingång.
+1

Har du börjat repa dig? Jag tog cykeln till jobbet idag trots allt. Innan jul tog jag pendeltåget några dagar när jag kände mig hängig och det resulterade i en infinite loop av att bli kvitt förkylningen man dragit på sig och dra på sig nya av andra på pendeltåget. Placeboeffekten/den ev. verkliga effekten av sprayen hjälpte för jag kände mig fräschare idag. Försökte hålla mig under 130 i puls och det kändes helt OK.

Du får se det som extra träning. Är det Väsjön som spökar? Då är det flera år av byggtrafik. Annars var det saknad av cykelkeps o solglasögon på dagens tur. härligt med sol!

nikasp sa:

nisseson sa:

Det är bara motsvarande två kvarter och inte så farligt. Frestavägen i Vaxmora, de har rivit gamla Bilprovningen och bygger där nu. Kanske ska be dem spärra bilvägen och leda om den istället men hur galet skulle inte det vara? :)

Black planet sa:
Du får se det som extra träning. Är det Väsjön som spökar? Då är det flera år av byggtrafik. Annars var det saknad av cykelkeps o solglasögon på dagens tur. härligt med sol!

nikasp sa:

nisseson sa:

cykelpaddan sa:
Stumpy sa:
cykelpaddan sa:
Förkylning på ingång.
+1

Har du börjat repa dig? Jag tog cykeln till jobbet idag trots allt. Innan jul tog jag pendeltåget några dagar när jag kände mig hängig och det resulterade i en infinite loop av att bli kvitt förkylningen man dragit på sig och dra på sig nya av andra på pendeltåget. Placeboeffekten/den ev. verkliga effekten av sprayen hjälpte för jag kände mig fräschare idag. Försökte hålla mig under 130 i puls och det kändes helt OK.

Sov ut i morse och jobbar hemifrån nu. Skall varken smitta eller bli smittad.

Kan ju säga att ha ett Ardent och Shorty tubeless inte är speciellet lämpat för pendling.
Sjukt segt sista biten till Volvo.

izar sa:
SuperApe sa:
izar sa:
Jag tänkte nog prova det där svindyra 45Nrth Gravdal däcket har ledsnat totalt på SMW/SW.

Gört, cykla mycket och rapportera!
Blir förvånad om de håller bra eftersom det kändes så klena. Men vad vet jag.

Vet att Neron kör med 45Nrth däck men med färre dubb och han är toknöjd över hållbarheten. Har för mig att hans däck har rullat i två säsonger. Men två SMW är dyrare än ett 45Nrth Gravdal, jag har nog avverkat 4-5 sådana däck under det de tre senaste åren, för att inte tala om irritationen över att få en punka när det är minusgrader!

Hade punka på framdäcket i morse, ett sw35. Iddes inte byta idag så jag vet inte vad som orsakat den. Tacka vetja mina gamla Nokian 240. Tre säsonger av ymnigt cyklande innan dubben kikade fram på insidan.

Fick hela bilen nedsprutad med cement för ett par veckor sen, tröttnade på att ha det så och lämnade in den på ett ställe i Västberga igår.

Kände att det var läge att börja cykelpendla nu när det äntligen blivit lite minusgrader.

Benen var helt oförstående. Lite bättre idag.

Och massor av härliga vägarbeten på min pendlingsväg.

Extrem misär. Märkte att jag hade punka när jag hade bråttom hem så man hinner träffa barnen. Pumpade och chansade att det är andra SWM med kanske 350 mil på som skojat med slangen.
Med lätt pyspunka och hoppande kedja fick jag en i rygg i 5 km. "Fryser det i växlarna för dig!?" ropade han innan han försvann som tack för draghjälpen. Jag svor då och då pga att kedjan rappade över. Helt slut pga den körningen så vinglade jag fram och åkte på kvällens andra kedjemisär. Hoppade av både fram och bak, på insidan dessutom.

"Vy över Lapporten", förutom rolig geometri så var detta skinande rent för 10 mil sedan i söndags em. Dagen hamnar på topp 3 i misärindex.
IMG_5095.JPG

Förkylningen gjorde att jag tog det riktigt, riktigt lugnt på vägen hem. Det kändes OK i kroppen men jag kan konstatera att min vanliga vinteroutfit inte passar så bra för såsande. Jag frös som ett djur om fingrarna, det kändes som att blodet från armbågarna och nedåt stod stilla när pulsen var så låg. Hestrabutiken kan se fram emot my business imorgon!

Sega ben, har blivit pendling med MTB:n några dagar nu, massor av dubb och liten möjlighet till att krypa ner är nog bidragande orsak till segheten. Hoppas att jag får min lyxpendlare imorgon!

Färskt rassel. Satte på nya MW35 både fram och bak pga sista tidens punkafester. Fast det var ju onödigt. Å andra sidan ska de ju köras in på asfalt, så det kanske inte var så onödigt iaf.

Med tanke på SW korta livstid kanske det räcker med dubbat fram och något dubbfritt bak på Stockholms isgator nästa vinter.

Själva pendlingen var najs imorse!

Härligt tobiascyklar, ser nytopsat ut! Ny slang och nytt (reklamations)SWM bak igår. Samma fenomen med dubb som ätit sig igenom. Har nog rullat 400 mil eller liknande. Ny kassett och kedja fortfarande i Hamburg så det blir eventuellt vit flagg imorgon. Har bara åkt kommunalt en gång sedan oktober så det tar emot, en gång ingen gång men sen blir det fort en vana...

Nu är det inte bara dubben som rasslar utan hela bakskärmen ligger an mot däcket. Ja man hörs ju i alla fall så alla gångtrafikanter går åt sidan i god tid. Både brun packtejp och silvertejp håller ihop konstruktionen.

Nya skärmar på gång från Tyskland.

Kall och miserabel var dagens tur.
Hade glömt mina pendlingskläder i tvättmaskinen så fick klä mig i blandade plagg som inte alls höll värmen.
Trampade även över krossat glas och fick plocka bitar ur bakdäcket innan jag trampade vidare, lär väl vara tomt på luft innan jag ska hem... Blä.

Förbannad!!!
på Nackasvettogubbarna som inte kan stanna vid rödljuset vid Järla skola på Värmdövägen.

Har ni tänkt på vad ni skickar för signaler när ni bränner rödljuset över tårna på väntande skolbarn med mamma/pappa i handen?

SKÄRP ER FÖR HELVETE!

Ni drar irritation och dåligt rykte över alla oss långpendlare.

Så, nu ska jag ta lite kaffe...

Lyxpendling! Fick tillbaks min nya pendlare efter att varit på verkstan några dagar. Firade det hela genom att köpa ett 45Nrth Gravdal däck som får agera bakdäck. Första intrycket är positivt, 252 dubbar och rullade rätt så lätt.

Jobbar hemma idag men hade varit vit flagg ändå. Drivlina helt slut. Ser i Postnord-appen att grejerna ska komma idag och "till dörren". Blir MYCKET intressant att se om det sker.

Segt s*tan att cykla idag. Motvind? japp. 4 timmars telisåkande igår kväll i Alpe de Scania? japp. Eller kanske bara allmänt orkeslös.

Inte idag, men tidigare i veckan blev det här resultatet efter närkontakt med trottoarkant som lurpassade under snön.

Bilagor

• 20170206_200059.jpg
    20170206_200059.jpg
    232.6 KB · Besök: 41
Gruscyklade till hunddagiset med jycken med solen i nacken. Hon ville inte stanna där utan cykla vidare med mig.

Kraxig hals vid ankomst till jobbet. Överdoserar Fishermans Friend.

Tillbaka
Topp