Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
federico sa:22 Februari
Mathias sa:Enligt Strava såg jag nästan rumpan på dig idag Fjärdebrunn. Underbar cykling när växlarna fungerade igen. Tror nästan jag hade lite medvind också och enligt SMHI ska det vända till hemvägen. Det kan bli något att ringa till lokaltidningen och berätta om. Enda smolket i bägaren var väl att GC-banan mellan Älta och Sickla som vanligt inte plogats och som vanligt så har plogbilarna plöjt upp mög och makadam på GC-banan från bilvägen. Men huvudsaken är ju att biltrafiken har saltade och plogade vägar och om man cyklar på vintern får man ju faktiskt skylla sig själv.
Stumpy sa:Fantastiska bilder, federico. Riktiga konstverk.
fhloston sa:federico sa:22 Februari
Statybilden var riktigt läcker!
Fjärdebrunn sa:Tack för bilderna federico.
.
JKolmo sa:Vilka bilder Federico!!!
planB sa:Blev bil idag efter att jag byggde om bakväxeln en smula igår på vägen hem. Det är bara några dagar sedan jag lade upp ett foto här på förra vårens liknande incident... Den här gången måste jag i alla fall ha fått in något i kedjan, den krånglade lite en kort stund innan, men jag cyklade vidare istället för att gå till botten med problemet. Det var visst fel beslut.
frause sa:planB sa:Blev bil idag efter att jag byggde om bakväxeln en smula igår på vägen hem. Det är bara några dagar sedan jag lade upp ett foto här på förra vårens liknande incident... Den här gången måste jag i alla fall ha fått in något i kedjan, den krånglade lite en kort stund innan, men jag cyklade vidare istället för att gå till botten med problemet. Det var visst fel beslut.
Vad är det med Rose-crossar och bakväxlar på senaste tiden? Jag börja bli orolig!
Tommy N sa:frause sa:planB sa:Blev bil idag efter att jag byggde om bakväxeln en smula igår på vägen hem. Det är bara några dagar sedan jag lade upp ett foto här på förra vårens liknande incident... Den här gången måste jag i alla fall ha fått in något i kedjan, den krånglade lite en kort stund innan, men jag cyklade vidare istället för att gå till botten med problemet. Det var visst fel beslut.
Vad är det med Rose-crossar och bakväxlar på senaste tiden? Jag börja bli orolig!
Ska man börja släpa med sig en bakväxel i ryggan nu också ;)
planB sa:Tommy N sa:frause sa:planB sa:Blev bil idag efter att jag byggde om bakväxeln en smula igår på vägen hem. Det är bara några dagar sedan jag lade upp ett foto här på förra vårens liknande incident... Den här gången måste jag i alla fall ha fått in något i kedjan, den krånglade lite en kort stund innan, men jag cyklade vidare istället för att gå till botten med problemet. Det var visst fel beslut.
Det är nog det enda säkra. Och en reservkedja också, det är ju rätt stor risk att någon länk pajar när sånt där händer. Men ska man byta kedja är det ju risk att man behöver kassett och framklinga också, så det blir en tung ryggsäck. :-)
Men jag tror det är osannolikt att något fel på själva cykeln skulle ha orsakat haveriet, jag cyklade bara rakt fram utan att växla (på näst lägsta växeln) när det hände.
Arsozath sa:planB sa:Tommy N sa:frause sa:planB sa:Blev bil idag efter att jag byggde om bakväxeln en smula igår på vägen hem. Det är bara några dagar sedan jag lade upp ett foto här på förra vårens liknande incident... Den här gången måste jag i alla fall ha fått in något i kedjan, den krånglade lite en kort stund innan, men jag cyklade vidare istället för att gå till botten med problemet. Det var visst fel beslut.
Det är nog det enda säkra. Och en reservkedja också, det är ju rätt stor risk att någon länk pajar när sånt där händer. Men ska man byta kedja är det ju risk att man behöver kassett och framklinga också, så det blir en tung ryggsäck. :-)
Men jag tror det är osannolikt att något fel på själva cykeln skulle ha orsakat haveriet, jag cyklade bara rakt fram utan att växla (på näst lägsta växeln) när det hände.
Min bakväxel havererade också för ett tag sedan. Jag tror att shimano 105 är den springande punkten (eller dåligt underhåll?).
zodah sa:Jag sprayade faktiskt kedja och kassett med lithium-spray (?) från Clas Olsson. vinterns saltsopning har gjort kaos med båda. Oklart om mitt syfte att rädda funktion och utseende uppnås med denna manöver men det rullade och växlade bra i morse.
staine sa:zodah sa:Jag sprayade faktiskt kedja och kassett med lithium-spray (?) från Clas Olsson. vinterns saltsopning har gjort kaos med båda. Oklart om mitt syfte att rädda funktion och utseende uppnås med denna manöver men det rullade och växlade bra i morse.
Cykeln var kanske deprimerad och blev sen glad över sprayen?
Vegan sa:Amen va f*n! Det kaskadkräkssnöar ju nu :( Jag trodde det mesta skulle komma som regn!
Vågar man köra cx med contis dubbfria i morgon eller måste man harva 5 mil på tung 26" med massor av dubb? Det ska ju bli SOL på eftermiddagen ju!
Arghhh! I need a drink...
Och sen frös det på :( Klassiskt Skåneväder. Jag provcyklade lite igår kväll och det var helt ok men i morse kändes det inte roligt så jag fegade ur och tog bilen. Får bli ett pass på trainern när jag kommer hem istället.Pfaff sa:Ah du, nu regnar det.
federico sa:24 Februari
Vegan sa:Och sen frös det på :( Klassiskt Skåneväder. Jag provcyklade lite igår kväll och det var helt ok men i morse kändes det inte roligt så jag fegade ur och tog bilen. Får bli ett pass på trainern när jag kommer hem istället.Pfaff sa:Ah du, nu regnar det.