Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

Hittade en iPad på vägen in. Festligt meddelande på skärmen "jag har kommit bort, vänligen ring xxxx."
Så det gjorde jag förstås. Och väntade tills nån kom sättande och hämtade den.

Snirklig hemresa för att köpa ett par hjul på vägen. Sen bjöds jag och Bossjo på hårda vindar och t.o.m lite snöblandat regn på vägen hem.
Kalasstart på helgen!

Sol, torrt och medvind när jag rullade hem. 20 minuter senare kom sambon hem, dränkt av regn, snöblandat och hagel. Olika falla livets lott.

Fick en hjulsugare vid Hellasgården. Försökte ignorera honom, men tröttnade till sist och hängde av honom på Evalundsvägen. Skit - skulle ju ta det lugnt idag.

Sidan 4.
Snügg och sval.
Såg en rebellisk cyklist bland bilarna över Västerbron, Norrgående.
En å annan dödshjälpscykel.
Annars normalt.

[Edit]Sidan a = Sidan 4

Senast ändrad:
Ofrivillig hisspinne.
Jag hade uppenbarligen inte dragit åt sadelstolpen ordentligt efter en höjdjustering i helgen, så jag halkade sakteliga nedåt.

Detta med pollen, tandläkarbedövning o slussen är ju en upplevelse. Annars är jag glad över att slippa slussen o Hornstull kaoset. Brompton+pendeltåg är da skit att pendla med i Sthlm.

Skall bli backintervaller (i regnet?) efter jobbet, så tog landsvägshojen. Propagandacykling med sol, vindstilla och strax över nollan.

24 April

Bilagor

• 24april1.jpg
    24april1.jpg
    23.8 KB · Besök: 73
  • gra.jpg
    gra.jpg
    199 bytes · Besök: 68
  • 24april2.jpg
    24april2.jpg
    79.9 KB · Besök: 70
  • gra.jpg
    gra.jpg
    199 bytes · Besök: 75
  • 24april3.jpg
    24april3.jpg
    48.4 KB · Besök: 78
  • gra.jpg
    gra.jpg
    199 bytes · Besök: 74
  • 24april4.jpg
    24april4.jpg
    55 KB · Besök: 69
heklamama sa:
Annars normalt.

Har funderat över det. Det är väl inte skyltat cykelbana där efter Högalidsgatan. Och missar man det intaget dvs kör som det är skyltat, ja då blir det bland bilarna över bron.

Det är vi som är de konstiga, det är han som är normal?

Skön pendling med sällskap. en äldre herre laxade vid slussen mot Götgatan i morgon rusningen lite väl spännande rätt trångt där ändå.

Idag låg hempendlingen högt på missärindexet länge sedan jag var så blöt. Hojade direkt till föräldrar möte och om jag inte var en idiotcyklist innan så var jag det nu

Ja, hemfärden var bland de värsta på länge. Blev dyngsur och det blåste rejäl motvind.

Så länge det sker såhär sällan så piggar det bara nästan upp.
Nästan.

Att köra i jeans på hemvägen var en misärhöjdare, få saker som kyler mer än fartvind i plus 3 grader och regn på sakta allt genomblötare jeans. Det livade upp lite! Tur att man bara kortpendlar och är klar på tjugo minuter.

Tog en omväg via Farsta för lite backintervaller i det vackra vädret.
Fick dock kalla till mig servicebilen på hemvägen pga tekniska problem. De där pryttlarna som skall trycka på reglagen funkade inte längre.

Angenämt jämfört med igår. Försöker att upprätthålla ett mikroklimat som liknar Mallorca genom generös användning av lobsterhandskar, balaklava och så vidare men igår hade jag missbedömt vattnets avkylande verkan lite och hade haft det trevligare med minst ett lager till på benen.

Igår morse lyckades jag zenpendla på 62W. Tror att det kan vara ett nytt rekord.

Dagisbacillerna har tagit sin tribut. Legat hemma fyra arbetsdagar och nu åter i halvers skick. +2 och blöt asfalt men nada halka. För varmt klädd.

Tyckte att solen sken i genom köksfönstret när jag åt frukost. Kan ha drömt för när jag äntrade cykeln så småregnade det lite och som en stund senare övergick i lätt snöfall.

Vilket datum kommer sommaren vara i år tro? Jag gissar på den 27 juli.

Färre medcyklister än igår.
Audi Q7 seglar upp som den nya "trafikstockaren"
Såg flera ex som ställde till det för sina mottrafikanter.

I övrigt händelslöst.

mmmrrrr sa:
heklamama sa:
Annars normalt.

Har funderat över det. Det är väl inte skyltat cykelbana där efter Högalidsgatan. Och missar man det intaget dvs kör som det är skyltat, ja då blir det bland bilarna över bron.

Det är vi som är de konstiga, det är han som är normal?

Tror det var arbetet med cykelbanan som ställde till det...

Tämligen angenämt. +4, strålande solsken och en trygg medvind i ryggen. Inte ens några mottrafikanter som försökte avliva mig, utan tvärtom flera som utan att behöva det släppte fram mig. :-)

Sade jag att det var Malmö-Lund? :-D

Kunde varit lite mysigare men karaktären växte en aning, snart val med vinter CX utrustad med skärmar mindre smart att lämna de långa flossade tightsen och skoskydden hemma.

Han lagom till flatenbadet så var snöfallet ymnigt, sen var det en suddig resa med ömsom snöröjning av glasögon eller lite offroading efter Nacka kvarn där komunen valt att fräsa av det mesta av vägbeläggningen på cykelbana under natten utan att hitta en enda skylt som informerar om det.

Men till slut kom man fram till kontoret lite lätt genomsur så nu hoppas jag att de kroppnära plaggen hinner torka något så när innan hemfärden.

Bra misär träning

Skön pendling missade snön med 5 min. Finfika som brukligt på tisdagar på Kaffebar vid Bysis (sthlm) 745-815 ish hoppas på flera cyklister nu när det börjar bli vår.

Senaste veckorna har jag levt i förnekelse och kört shorts varje dag. Även igår.. Det var nog det kallaste jag har upplevt på cykel på vägen hem. Var tvungen att titta på högerhanden när jag växlade för att känseln i fingrarna var borta efter ungefär halva sträckan hem. Förberedde mig mentalt för att knacka på hos någon okänd för att få värma mig lite men exekverade aldrig på tanken.

Idag accepterade jag vädret och rotade fram långbyxorna och vinterskorna..

Jag som har sällancyklat på senaste pga förkylningar har tvättat och packat samt fått ta fram vinterbibsen igen TVÅ ggr! "Vad händer med vårt Sverige!?" som SD:arna säger.

cykelpaddan sa:
Senaste veckorna har jag levt i förnekelse och kört shorts varje dag. Även igår.. Det var nog det kallaste jag har upplevt på cykel på vägen hem. Var tvungen att titta på högerhanden när jag växlade för att känseln i fingrarna var borta efter ungefär halva sträckan hem. Förberedde mig mentalt för att knacka på hos någon okänd för att få värma mig lite men exekverade aldrig på tanken.

Idag accepterade jag vädret och rotade fram långbyxorna och vinterskorna..

Kan verkligen förstå det, hade turen att behöva cykla hem vid lunch pga paket mottaging, det kändes ganska bra att man plogat genom motvinden i kort-kort innan kvicksilvret sjönk och luftfuktigheten steg, kände visst medlidande med dem som inte hann.

cykelpaddan sa:
Förberedde mig mentalt för att knacka på hos någon okänd för att få värma mig lite men exekverade aldrig på tanken.
Stod utanför kassorna på Hemköp och försökte få tillbaka lite värme i händer och resten av kroppen. Det var en sjö på golvet där jag stått när servicebilen kom fram.
Tänkte att detta var misär, men slog bort tanken när jag såg en kille komma in genom dörren i trasiga skor och jacka, kollade i sopkorgen i entrén innan han gick in och köpte mellanöl. Insåg då att jag bara var blöt och kall.

heklamama sa:
Färre medcyklister än igår.
Audi Q7 seglar upp som den nya "trafikstockaren"
Såg flera ex som ställde till det för sina mottrafikanter.

I övrigt händelslöst.

Jag trodde att vi var överens om att alla bilar var "en volvo" men det kanske var en dröm?

Fick en raw-nånting-powerbar av Miljöpartiet som raggare kunder vid nordspetsen av Brunnsviken. En stund senare efter 14 km fick jag även en punka. 10 minuter senare kunde jag rulla de sista tre hemåt. Fick några droppar regn på mig men slapp monsunen en stund senare.

Kunde glatt konstatera att det var många resor trevligare att cykla hem än till jobbet, nästan inget blött uppifrån och i Älta tittade nästa solen igenom molnen i kanske 3 sekunder, skall vara kul att se vad morgondagen har på lut i väderväg, kommer definitivt vara bättre förberedd.

I götet var det alla väder på en gång. Först grått, sedan soligt och fint. Sedan hagel, lite senare regn också avslutades det med lite härlig snö! ?

Två plusgrader i Sollentuna. Försökte locka våren med knickerslångt underställ under baggybrallor. Seglade tidvis fram i 38-40 km/h på platten vilket inte är likt mig. Fick höra av pendlarkollegan att "du hade medvind va?" nere i cykelrummet. Så var det med det.

Gick fint. Har rotat fram alla vinterkläderna igen.
Pumpade däcken också så jag kränkte alla. Fint klipp i benen idag.

Grönljusvågen på Götgatan är i funktion igen. Hade grönt ljus hela vägen från Sockenplan till Hornsgatan. Ja, delar av sträckan ingår inte såklart men det kändes riktigt trevligt att bara segla fram.

På Vasagatan norrgående så testade jag att köra med övrig trafik. Struntade alltså i cykelbanan helt och det var mycket bättre.

Tillbaka
Topp