Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JojjeM sa:Premiärpendlade (Uppsala-Kista). Underbar start på dagen i finvädret.
Mestadels bra väg minus en snutt vid Märsta och lite joxigt vid vägbyggen mellan Rosesrsberg Väsby. Tog 2.05 mot vanliga 1.10 (cykel till stationen i Uppsala, SL-pendel till Helenelund och 12 min promenad).
Stravabaserad pendlingsvideo: https://www.relive.cc/view/970181131
Cyklar nog hem en annan dag :)
/Johan
Fjärdebrunn sa:JojjeM sa:Premiärpendlade (Uppsala-Kista). Underbar start på dagen i finvädret.
Lyxig pendlarsträcka!
TS975 sa:Galet blåsigt i skåne för tredje dagen i rad. Motvind hem.
izar sa:Olyckan jag såg i morse slutade tydligen så illa det kan gå, RIP.
Var försiktiga därute!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4pVva/cyklist-pakord-av-lastbil-i-spanga--dog
thomaslundstrom sa:TS975 sa:Galet blåsigt i skåne för tredje dagen i rad. Motvind hem.
Det blåste galet, sa bull. Lilla klingan Malmö-Lund i morse. Sida med och nästan genomsnittshastighetsrekord på hemvägen (bara slaget av i förrgår). ??
ficklampa sa:izar sa:Olyckan jag såg i morse slutade tydligen så illa det kan gå, RIP.
Var försiktiga därute!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4pVva/cyklist-pakord-av-lastbil-i-spanga--dog
Fan vad arg jag blir över att det där fortfarande händer.
Var du där när olyckan skedde?
Sluta med onödiga varningar! :) Finns en lucka i staketet så att man lätt slinker in på stigen som går parallellt med kaos-GC:n.zodah sa:Staine, det är full kalabalik norra sidan av Örbyleden mellan Gubbängsfältet och ca Högdalens industriområde. Undviker den biten om jag kan. SORRRY!
tuta sa:Sluta med onödiga varningar! :) Finns en lucka i staketet så att man lätt slinker in på stigen som går parallellt med kaos-GC:n.zodah sa:Staine, det är full kalabalik norra sidan av Örbyleden mellan Gubbängsfältet och ca Högdalens industriområde. Undviker den biten om jag kan. SORRRY!
izar sa:ficklampa sa:izar sa:Olyckan jag såg i morse slutade tydligen så illa det kan gå, RIP.
Var försiktiga därute!
Nej som tur var inte, åkte förbi runt 06:30 dvs strax innan de fick loss cyklisten från lastbilen. Massor av poliser och brandbilar på platsen.
Jag blir mest ledsen över sånt här, hade han barn så blir det extra tragiskt när Pappa inte kommer hem till middagen någonsin igen :(
Nu vet jag ju inte om din fråga var (någorlunda) allvarlig men jag svarar som att den vore det. Jag tror att öppningen i staketet är feature och inte en bug men är nog mer tänkt för hundvallare än cyklister. Tror inte att man behöver oroa sig för grävskopor förrän någon har sågat ner träden som skiljer GC:n från stigen. :)staine sa:Men kommer inte en grävskopa fram och mosar en till oigenkännlighet då?
Kom ikapp samma person vid Slussen på hemvägen. Hen verkade ha kollat upp vad som gäller och höll nu max 25 km/h så länge jag såg iallafall.Stumpy sa:Upplyste en elassistansmotorcyklist om att hens motorcykel skall ha registreringsskylt och framföras på vägen. Hen verkade uppriktigt förvånad.
tuta sa:Apropå Örbyleden:
Nu vet jag ju inte om din fråga var (någorlunda) allvarlig men jag svarar som att den vore det. Jag tror att öppningen i staketet är feature och inte en bug men är nog mer tänkt för hundvallare än cyklister. Tror inte att man behöver oroa sig för grävskopor förrän någon har sågat ner träden som skiljer GC:n från stigen. :)staine sa:Men kommer inte en grävskopa fram och mosar en till oigenkännlighet då?
Utifall att någon är nyfiken men okunning om stigen jag refererar till så kan man hitta den här:
https://www.strava.com/activities/970711683
Stumpy sa:Kom ikapp samma person vid Slussen på hemvägen. Hen verkade ha kollat upp vad som gäller och höll nu max 25 km/h så länge jag såg iallafall.Stumpy sa:Upplyste en elassistansmotorcyklist om att hens motorcykel skall ha registreringsskylt och framföras på vägen. Hen verkade uppriktigt förvånad.
Idag en misslyckad Peloton. Slog av på tempot innan Duvnäs för att hitta de som skulle köra korta. Till min förvåning fanns ingen där. Blev istället en liten grupp på tre som vände vid Fiskis. Hängde på förstagruppen när det kom ikapp, men fick släppa i Hellasbacken och rullade sedan lugnt till Le Monde för frukost.
-2 grader vid start som skall bli +18 under dagen. Var skall man göra av alla varma kläder???
Funkar lär det göra men på biten genom skogsdungen är det en del, ganska stora, rötter. Inga problem alls med CX men rätt stor skillnad mot asfalt. :-)zodah sa:aha, bra förslag, funkar det med racer? Om inte så kan man ta Majrovägen och så kommer man ut/in vid bussterminalen.
KungJulian sa:izar sa:ficklampa sa:izar sa:Olyckan jag såg i morse slutade tydligen så illa det kan gå, RIP.
Var försiktiga därute!
Nej som tur var inte, åkte förbi runt 06:30 dvs strax innan de fick loss cyklisten från lastbilen. Massor av poliser och brandbilar på platsen.
Jag blir mest ledsen över sånt här, hade han barn så blir det extra tragiskt när Pappa inte kommer hem till middagen någonsin igen :(
Lämnar fru och två barn. Fan, man läser om olyckor och allmänt skit men det är först när det kommer nära som man verkligen tar till sig det. Först då kommer känslan i magen, det drar ihop sig och blir jävligt jobbigt. Och jag känner honom ens inte jättebra. Gamla kollegor men numera en av många FB-vänner som inte har speciellt mkt kontakt med. Ändå påverkas jag. Funderar över frun och barnen. Det blir en konstig dag det här.
Fjärdebrunn sa:Stumpy sa:Kom ikapp samma person vid Slussen på hemvägen. Hen verkade ha kollat upp vad som gäller och höll nu max 25 km/h så länge jag såg iallafall.Stumpy sa:Upplyste en elassistansmotorcyklist om att hens motorcykel skall ha registreringsskylt och framföras på vägen. Hen verkade uppriktigt förvånad.
Idag en misslyckad Peloton. Slog av på tempot innan Duvnäs för att hitta de som skulle köra korta. Till min förvåning fanns ingen där. Blev istället en liten grupp på tre som vände vid Fiskis. Hängde på förstagruppen när det kom ikapp, men fick släppa i Hellasbacken och rullade sedan lugnt till Le Monde för frukost.
-2 grader vid start som skall bli +18 under dagen. Var skall man göra av alla varma kläder???
Jag satt också med. Slet mig med till Hellasbacken där jag inte kunde täcka luckan som hade öppnat sig några åkare fram och fick känna mig kränkt. Blev partempo + frukost + lite sällskap med Lundatok in mot saltgruvan.
Bra pendlaralternativ.
Korta gruppen hade det jobbigt idag. Fick rött i typ alla korsningar, bromsa för utsvängade bussar och hamnade bakom något slags brett arbetsfordon på Flatenvägen. Själv låg jag långt bak när någon längre fram inte orkade täcka en lucka i Hellasbacken och plötsligt var vi några stycken långt efter huvudklungan. Vi var för få/trötta och orkade inte riktigt komma snabbt tillbaka. När vi väl fick vittring neråt Älta kom det en buss...Stumpy sa:Idag en misslyckad Peloton. Slog av på tempot innan Duvnäs för att hitta de som skulle köra korta. Till min förvåning fanns ingen där.
DT sa:Cyklade fel ut ur Sjöstan så det blev en jäkla omväg hem. Dessutom trist väder. Misär... :-(
Tacka vet jag dödsgrus.Lingon sa:Tack för det, sopsaltaren. ?
DT sa:Cyklade fel ut ur Sjöstan så det blev en jäkla omväg hem. Dessutom trist väder. Misär... :-(
zodah sa:Amenvafan DT. Vet ingen som har sämre lokalsinne. :-) ser fint ut.
staine sa:Kör nog i klubbtröjan :p