Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
NettanH sa:Är det vinter igen? :-( En fostrande motvind/sidvind, snö och regn blandat med sol på min pendling idag. Ingen skön start på veckan men man vaknade i alla fall!
tobiascyklar sa:Kan inte denna vinter ta slut snart? 9e maj nu för sjuttsingen.
erik h sa:Pyspunka och snöstorm. YOLO!
Det är verkligen en omväg med 2*slussen helvetet numera. men någon morgon blir det.bossjo sa:Kallt men finfika som vanligt på tisdagar. Vet att vi är fler än dom 5 som brukar dyka upp som pendlar till stan (sthlm).
Plats Bysistorget Kaffebar Hornsgatan 78 745-815 ish. Vore kul om vi vore flera
Radiac sa:Va f-n... men i alla fall medvind till jobbet, blir kanske inte lika roligt hem, eller det kanske är det som är roligt...
bossjo sa:Kallt men finfika som vanligt på tisdagar. Vet att vi är fler än dom 5 som brukar dyka upp som pendlar till stan (sthlm).
Plats Bysistorget Kaffebar Hornsgatan 78 745-815 ish. Vore kul om vi vore flera
Scale60 sa:STÖLDFÖRSÖK - RÄDDAD AV BYGELLÅS + LÅSKÄTTING
===============================================
Kommer ut till cykelstället vid ca 17:30 och redan på håll syns det att cykeln inte står i det läge jag ställde den. Framme vid cykeln ser jag att framgaffeln och stagen till bakhjulet är rejält repade ungefär som någon febrilt försökt rycka lös den men bygellåset och låskättingen har stått emot.
Börjar cykla hem och då lossnade vänster vevarm så det blev en skön 6km promenad istället. Vad jag kan notera är det här stöldförsöket inträffade ungefär vid samma tidpunkt på året som då min Bianchi racercykel år 2015 blev stulen på samma ställe (jobbet) så nu får det bli gamla rostiga damtrallan eller buss till jobbet åtminstone fram till efter brännbollsyran, efter det brukar cykeln få stå ifred.
En ren gissning är att det är en "stöldliga" på sin årliga umeå-vända i april-maj varje år, kanske dom själva inte gör så mycket utan bara köper det som stjäls av det lokala tjuvarna och sen säljer vidare stöldgodset i europa eller nånstans.
dabac sa:Sen start blev ännu senare ankomst. Punka efter 3-4 km.
Läste nyligen i slanglagartråden om nån som brukade lyssna sig till punkans plats.
Inte ett framgångsrecept 8 m från Huddingevägen.
Hittar man inte punkan blir det svårare att veta ifall nåt vasst sitter kvar i däcket.