Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
nisseson sa:Tonårig motcyklist drev mer och mer mot sitt vänster på hemfärden igår och trots idogt plingande från min sida var uppmärksamheten framåt 0%. Jag väjde över till min vänstra sida av cykelbanan tillslut men inte tillräckligt för att helt undvika krock. Idag stukad tumme och ont i diverse fingrar men i övrigt ok. Jag gissar att han blev skrämd eller kanske i allmänhet hade lite för mycket testosteron då han skällde ut mig efter noter då jag borde
1. Sett att han kollade på mobilen och borde väjt
2. Sett att han läste ett jätteviktigt sms (!) och borde väjt
Lärdom: cykla än mer defensivt, andas djupt, uppskatta mer att vanligtvis beter sig de jag har att göra med inte som idioter så ofta
Varför inte bara låta stora, lilla och framväxeln sitta kvar om de fungerar. Eller är du ute efter att lätta cykeln lite?Kristoffer R sa:Jag klurar på att byta 3x8 mot 1x8.
Black planet sa:Paddling ikväll så det var Brompton. Vakter sa att jag inte fick ta min hoppfällda hoj i rulltrappan vid Odenplan. Jag he? Funkar hela t-banesystemet så? Bekräftar att de är där för stoppa cyklister..
dabac sa:Black planet sa:Paddling ikväll så det var Brompton. Vakter sa att jag inte fick ta min hoppfällda hoj i rulltrappan vid Odenplan. Jag he? Funkar hela t-banesystemet så? Bekräftar att de är där för stoppa cyklister..
Finns väl nån regel om "exponerad kedja" tror jag. Strida - med remdrift - lär vara OK.
Nu var det en brompton som får tas med på bussar etc pga kedjan är i mitten ihop tillstånd. Så bara sommarbarn till vakter som fått dåliga instruktioner. igår var de väck.
Idag var det rejser till jobbet istället för tåg. En viss skillnad mot igårs hempendling på Brompton. Så vikt o utformning gör skillnad på hastighet till jobbet.
Ni som bor på rörsgatan bör byta era koder till trapphusen alt nycklar. Berra kofot o hans kumpaner verkar sno allt som är löst.
Jag byggde nåt konstigt medan jag var ung och en gnutta provokativ. Tog en 12" barnhoj, förlängde ramen till samma axelavstånd som en BMX.
Med JÄTTELÅNG stam o sadelstolpe blev det ngn slags hopfällbar cykel.
För att komma runt det där med exponerad kedja så tog jag VP-slang, sågade upp den på längden och krängde den över kedjan. Funkade fint.
Hade med den in till stan några gånger, och såg ivrigt fram emot att bli ifrågasatt för att få briljera med min geniala lösning.
Men ledsnade på cykelns begränsningar innan det hann inträffa.
dabac sa:Black planet sa:Paddling ikväll så det var Brompton. Vakter sa att jag inte fick ta min hoppfällda hoj i rulltrappan vid Odenplan. Jag he? Funkar hela t-banesystemet så? Bekräftar att de är där för stoppa cyklister..
Finns väl nån regel om "exponerad kedja" tror jag. Strida - med remdrift - lär vara OK.
Jag byggde nåt konstigt medan jag var ung och en gnutta provokativ. Tog en 12" barnhoj, förlängde ramen till samma axelavstånd som en BMX.
Med JÄTTELÅNG stam o sadelstolpe blev det ngn slags hopfällbar cykel.
För att komma runt det där med exponerad kedja så tog jag VP-slang, sågade upp den på längden och krängde den över kedjan. Funkade fint.
Hade med den in till stan några gånger, och såg ivrigt fram emot att bli ifrågasatt för att få briljera med min geniala lösning.
Men ledsnade på cykelns begränsningar innan det hann inträffa.
Stumpy sa:Varför inte bara låta stora, lilla och framväxeln sitta kvar om de fungerar. Eller är du ute efter att lätta cykeln lite?Kristoffer R sa:Jag klurar på att byta 3x8 mot 1x8.
Du kan ju låta den ligga kvar i marken så länge det inte blir tjäle så potatisen fryser.Scale60 sa:Cykeln är nu nu ute i bushen, spanade in potatislandet och jäklar vad det börjar ta sig, sitter och kalkylerar på 75-100 kg i höst. Har börjat inventera tillgängliga potatiskällare bland kompisklientelet i höst.
Black planet sa:Rejser dag på en solsommar dag. Kan det bli bättre?