Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

Svettopendling i morse, ovanlig vind från öst innebar lite medvind genom Enskede och Årsta.
Sista jobbpendlingsdagen idag, sen blir det jobbfritt i tre veckor :)

Det var ganska blåsigt och man var lite sliten från gårdagens pendling (precis börjat pendla, är ca 40 år och har 13-15 km enkel väg). Annars mycket skönt väder, sol och behagliga ca 20 grader.

Någons tur fick nog ett snöpligt slut:
IMG_0493.JPG

Hoppas det var inom promenadavstånd till jobb, bostad, verkstad eller säker parkering.

Snygg illustration av gammal kontra ny spricka.

Senast ändrad:
Miffo stod och klottersanerade vid solna tingsrätt, ensam utan "spotter", var tvungen att köra igenom dimman av vad de nu använder. Inte roligt.

Senast ändrad:
Servade till den gamle Aeroracern häromdagen. Byggde på en pakethållare så jag slipper ryggsäck på pendlingen framöver vilket kommer bli skönt. Skiftade håll på styrstammen för en bekvämare resa men vet ej om jag kan stå ut med utseendet...

Bilagor

• 20170725_164223.jpg
    20170725_164223.jpg
    268.7 KB · Besök: 77
Lundin84 sa:
Servade till den gamle Aeroracern häromdagen. Byggde på en pakethållare så jag slipper ryggsäck på pendlingen framöver vilket kommer bli skönt. Skiftade håll på styrstammen för en bekvämare resa men vet ej om jag kan stå ut med utseendet...

Visste inte CyclePro var nått bra.. Såg en gammal ram utan hjul o sadel i skogen mellan soptippen o Järna häromdan.. Färgerna liknar den där men bromsarna var av äldre typ.. Typ , såna som var vanliga på 90-talet.

Hetspendling 6 mil till Kastrup. Aldrig cyklat dit förut så mer tur än skicklighet att jag hann slinka in på planet i sista stund. Har parkerat hojen med hjälm och insex utanför. Hoppas allt är kvar när man kommer tillbaks... Och tänker nån åka dit och snoka rätt på den för att baxa nåt så be my guest. Det är skräp.

Vafalls?? Hämtade tråden på sidan 5!!??

Första pendligen efter semestern... huh vad segt det var, trots en del cykel under ledigheten.
Som tur är valde jag att åka MTB, för det visade ju sig att halva Nacka är uppgrävt.

Är det någon som vet mer om detta? Vad kommer hända med cykelbanorna och när är de klara?

Imorse mötte jag nån mössa som körde sin personbil från Gamla Stan påväg upp mot Slussen... i cykelbanan. Fyra fågelholkar ombord och jag bara skrattade.

Härligt väder i NV-skåne...

...

Ja... det var väl ungefär det.
Sen vart det motvind, trötta ben, punktering och fan å hans mormor. Ja alltså ett antal idioter i morgontrafiken.

Första cykel- och arbetsdagen igår. Började med spöregn tidig morgon i Sollentuna igår men blev snabbt JÄTTEVARMT. Idag bara varmt och skönt. Kör 50/50 bibs eller kallingar + baggy. Kallingar igår gav ovanligt nog instant skavsår insida lår, väldigt oskönt idag.

Blev inte premiär efter semestern igår, eftersom jag skulle se Malmö vinna över Djurgården på vägen hem. Premiären blev istället idag. Sol, vindstilla, 15 grader och lite genväg genom skogen. Kunde knappt bli bättre. Kanske lite CX på hemvägen.

Idag gick det lugnt och fint in till jobbet. Några fler cyklister men absolut ingen trängsel. En skön morgonpendling!

Som vanligt motvid, i övrigt rätt händelselöst.
Valde vägbanan större delen av Nacka kommun pga de uppgrävda cykelbanorna. Det gick över förväntan, bara en bil som tutade på mig.

Sen ur groparna, tog rygg på, men inte rulle, på en frenetiskt trampande tjej uppför Col De Tranan och fram till GAT.
Rätt stort spann på farterna uppför, plötsligt dök ett Rapha-fenomen på en Secialized upp och kryssade pilsnabbt mellan cyklisterna.

Ja jäklar vilken morgon. 14 grader varmt och vindstilla. Fantastiskt sköna 34 km till jobb. Blir nog en omväg hem, det fina vädret ser ut att hålla i sig.

Hörrö Jeppe_E, man känner ju sig alltid dålig i jämförelse. 34 km enkel och funderar på omväg :) Jag försöker klara första arbetsveckan med 17 km x 10 med benen i behåll.

Andra pendlingsdagen efter semester och även den andra på landsvägsstålet efter det att både min och sambons pendlarcrossar blivit stulna vid inbrott förra veckan.
(Om någon får syn på en svart Rose DX Cross med Rival 1 eller en liten blå/svart Kinesis Crosslight så kan det vara våra)

Mindre blött än igår så skärmarna saknades inte idag. Förvånansvärt mycket folk ute redan.

Vad göra om man skulle se någon av dem mellan Hötorget och Norrviken? Rival 1 är hydrauliska bromsar (?) men vad är Crosslight? (Har en sån cross själv och hajar till de få gånger man ser en).

nikasp sa:
Hörrö Jeppe_E, man känner ju sig alltid dålig i jämförelse. 34 km enkel och funderar på omväg :) Jag försöker klara första arbetsveckan med 17 km x 10 med benen i behåll.

Jamen... jag är ju såndär sällanpendlare. Inte lika duktiga som alla ni andra som pendlar varje dag i ur och skur. Men det blev 9 mil igår och planen är väl att fortsätta så resten av veckan. 17 mil är väl inte fy skam :)

170808.png

nikasp sa:
Vad göra om man skulle se någon av dem mellan Hötorget och Norrviken? Rival 1 är hydrauliska bromsar (?) men vad är Crosslight? (Har en sån cross själv och hajar till de få gånger man ser en).

Det är en kuk... (alltid lika barnsligt roligt att få skriva det)

Alltså en Kinesis UK, modell crosslight (står på diagonalröret)

Senast ändrad:
Ah! De har jag lite koll på efter den långa tråden. Så fort jag ser någon med en sån hoj kommer jag att brotta ner denne samt grabba tag i kuken.

nikasp sa:

Är väl inte så mycket mer att göra än att skicka mig ett PM här. Rival 1 är mycket riktigt SRAM gruppset med hydrauliska bromsar.
Crosslight är en brittisk KUK.

Bifogar två bilder. Rose crossen hade när den stals helsvarta 40mm Schwalbe G-One däck och Kinesis cykeln hade rosa styrlinda, och en top cap med en donut avbildad.

Bilagor

• IMG_4093.JPG
    IMG_4093.JPG
    469.4 KB · Besök: 46
  • 12231008_920272101391361_622573637_n.jpg
    12231008_920272101391361_622573637_n.jpg
    130.9 KB · Besök: 43
nikasp sa:

Sagt och gjort. Skitkul de första 25 km med 34 i snitt. Mindre skoj de efterföljande 30 med 28 i snitt ;)

Skarmavbild2017-08-08kl.17.55.40.png

Skarmavbild2017-08-08kl.18.37.17.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp