Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Acadian sa:Har ju blivit med racercykel sedan förra veckan så tänkte ge mig på att cykla lite till jobbet. Bor i Norra Stäket i Järfälla och jobbar i Tyresö centrum. 48km blev det.
Fantastisk morgon att cykla i och kommer testas flera gånger.
zodah sa:Glömde rapportera att jag stötte på de cyklande poliserna (eller, det var bara en) vid Slussen igår. Vid rödljusen Götgatan - Folkungagatan södergående hade samlat en försvarlig mängd cyklister, precis som vanligt. Rödljuset är rött väldigt länge, onödigt länge om du frågar mig, men så ser det ut.
En man på vanlig herrcykel kände att det var läge att sticka lite tidigt, mot rött. Jag hade inte sett honom, men en polis på cykel cyklade ganska snabbt efter och sade med hög stämma "Tålamod!".
Vi andra som vacker väntade kvar log en smula och andra fnissade.
Det tog säkert 100 m innan polisen var ikapp herr Rödljuskörare men de hade ett snack när jag rullade förbi, mot nästa röda rödljus 50 m längre fram.
staine sa:zodah sa:Glömde rapportera att jag stötte på de cyklande poliserna (eller, det var bara en) vid Slussen igår. Vid rödljusen Götgatan - Folkungagatan södergående hade samlat en försvarlig mängd cyklister, precis som vanligt. Rödljuset är rött väldigt länge, onödigt länge om du frågar mig, men så ser det ut.
En man på vanlig herrcykel kände att det var läge att sticka lite tidigt, mot rött. Jag hade inte sett honom, men en polis på cykel cyklade ganska snabbt efter och sade med hög stämma "Tålamod!".
Vi andra som vacker väntade kvar log en smula och andra fnissade.
Det tog säkert 100 m innan polisen var ikapp herr Rödljuskörare men de hade ett snack när jag rullade förbi, mot nästa röda rödljus 50 m längre fram.
Vaddå Snack! SNACK?? Vafan gör dom skillnad på folk och folk. Trodde vi var lika inför lagen!? :(
Peth sa:Vad är det däringa Peloton som folk pratar om?
Pendlingen var händelselös; 47 km till jobbet, 17 km hem.
johan44 sa:Vid huvudsta gård står nåt litet arbetsfordon med släp ofta i cykelbanan och några meter bakom finns en utmärkt parkeringsficka. Idag gick jag in och prata med personalen så nu är spänningen stor, kommer parkering 7 meter längre bort accepteras eller står lilltraktorn i cykelbanan imorrn också :)
BC sa:Imorse, i väntan på grönt (vid Henriksdal) tappade en cyklist balansen och Hövdingen poppade.
johan44 sa:Svarar mig själv, konferensen vid Huvudsta har ingen lust att parkera några meter bort utan står hellre i vältrafikerad cykelbana. Om nån fler har lust att gå in och prata snällt med receptionen så kanske det ändrar sig :)
johan44 sa:Vid huvudsta gård står nåt litet arbetsfordon med släp ofta i cykelbanan och några meter bakom finns en utmärkt parkeringsficka. Idag gick jag in och prata med personalen så nu är spänningen stor, kommer parkering 7 meter längre bort accepteras eller står lilltraktorn i cykelbanan imorrn också :)
staine sa:BC sa:Imorse, i väntan på grönt (vid Henriksdal) tappade en cyklist balansen och Hövdingen poppade.
Naaw :)
Får man en ny då också?
Fjärdebrunn sa:Peth sa:Vad är det däringa Peloton som folk pratar om?
En fb-grupp där folk samlas 06:00 onsdagar och fredagar i Sickla, Nacka för att på en timmes körning på en backig runda försöka hänga av varandra så det går fort som bara attan för att sedan käka frulle ihop på Le Mond.
Peth sa:Fjärdebrunn sa:Peth sa:Vad är det däringa Peloton som folk pratar om?
En fb-grupp där folk samlas 06:00 onsdagar och fredagar i Sickla, Nacka för att på en timmes körning på en backig runda försöka hänga av varandra så det går fort som bara attan för att sedan käka frulle ihop på Le Mond.
Låter jobbigt. Får man prova på nån onsdag, trots att man saknar Facebook?