bearthefear
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8
Idag var det härligt igen!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
erik h sa:Blött, blåsigt och den tråkiga stänkskärmscykeln.
Insvettad gammal skogshjälm + ösregn = giftigt lagrat dödssalt i ögonen när man minst behöver det.
Dåliga regnkläder och spinningskor (backupskorna).
Alltså underbart.
fyrbåk sa:Hade en trimmad elcykel på hjul efter mig hela Stadsgårdsleden. Stod på rätt bra och låg mellan 25-35 kmh hela vägen trots hård motvind, men när jag kom förbi övergångsstället vid Vikingterminalen så orkade jag inte hålla mer än knappt 25 och då drog han om. Sakta trampande och sittande rakt upp.
Förbi Danvikstullsknäppan och sen lyckades jag till slut komma om honom igen i botten av den långa utförslöpan i Sjöstan när jag toppade i ca 45. Fortfarande hård motvind. Sen lyckades jag hålla undan från honom, men det sved i benen.
Döm om min förvåning när jag kollade Strava och den dumme fan loggar sina trimmade elcykel-bedrifter där. Han hade till och med satt personbästa över Danvikstull. Det blev så klart en flaggning av hans runda med kommentaren att den sattes med hjälp av trimmad elcykel. Ja, om någon nu undrar, Kury Cobain kallar han sig på Strava. Något säger mig att det inte är samma namn som står på vederbörandes dörr.......
federico sa:6 September
Stumpy sa:Lämnade bilen på verkstan och sprang resterande 5 km. Blir motsvarande på hemvägen. Rätt skönt faktiskt, men de 20 km jag har normalt känns lite mastigt att springa. Två halvmaror om dan lixom.
Jeppe_E sa:Gårdagens hempendling var helt jävla underbar.
Motvind, regn, fukt, smuts, bajs, glas
Helt nytt GP4k åt hvete
Pyspunka, cykal med 2 bar i däcket... gick jetebra.
..och Liquisole för att fylla gropen, så det inte fastnar något nytt.zodah sa:Du kan ju sätta en lagningslapp invändigt på däcket. Har gjort flera ggr, funkar bra.Jeppe_E sa:Helt nytt GP4k åt hvete
Jeppe_E sa:Helt nytt GP4k åt hvete
mhenry sa:Jeppe_E sa:Helt nytt GP4k åt hvete
Fast var det där verkligen helt nytt? Ganska tydlig slitbana i mitten, tycker jag :)