Håller med fast inte är det direkt någon trängsel längs Sollentunavägen om man inte cyklar i skolrusningen (jag sticker normalt mellan 06:30-07:00). Jag bodde på Söder innan flytt för drygt två år sedan så det kan spela in att jag tycker att det är glest :)
Blev väldigt ticked off när jag skulle korsa Sollentunavägen på övergångsställe. Bromsade och stod still med fötterna i marken. Som vanligt stannar ingen när man har cykelkläder men värst var gubbtjyven i SUV som pekade "akta dig!" från långt håll och sen bara brände förbi. Var nog det mest irriterande och störda beteendet jag sett på över fem års året-runt-pendling. Kommer man med barnvagn stannar även såna galningar 10 meter före övergångsstället så lycra står inte högt i kurs.
Black planet sa:
En skön morgon som det kan vara denna årstid. Sen har något hänt i cykel pendlandet i år ifrån Norrort. Efter semestern är det mycket mer cyklister. Brukar vara bara att ösa på ifrån Sollentuna. Nu måste man tänka på när man kör om. Ta hänsyn. Vädret spelar in. Men även skitväder dagar cyklats det som aldrig förr. Trafik kaoset som det är i Sthlm slipper jag. Och jag tror flera av nya pendlarna kommer köra väldigt långt på hösten. Detta är verkligen riktigt roligt.