Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

Denna härliga symboliska symbol möter mig i toppen av en lite halvseg slakmota.

IMG_1897.JPG

Men direkt slak ser den inte ut att vara...
#federicoutmaningen

#federicochallenge

Var så grådassigt på hempendlingen så det blev ingen exotisk väg, samma gamla grushemväg...

IMG_0665.jpg

Det var inte trevligt för drivlinan så in på kyrkogården här och spola av, fantastisk service. Jag är med i svenska kyrkan så det är en rättighet! :)

IMG_0671.jpg

En tjej ute går med paraply i duggregn, synd jag inte hann få upp kameran när hon var lite närmare

IMG_0686.jpg

Senast ändrad:
Strömlöst hemma när man vaknar, Kraftigt regn och vindbyar. Nu är det höst på riktigt. Men medvind till jobbet var det...

Kul att det var så många som tog bilder igår! Tack för det!

Idag var man inte lika sugen på att dra upp telefonen... Spöregn, men 10-15 m/s i byarna i ryggen gav ändå en behaglig tur in från Stockholms södraste förorter.

5.5°, motvind, regn.

sånna här dagar tar jag mig en rejäl funderare på huruvida jag egentligen tycker om att cykla

väl framme vid jobbet blir jag förvånad över att jag ens hade tanken. det är ju underbart att cykla! :D

Palle Kuling sa:
5.5°, motvind, regn.

sånna här dagar tar jag mig en rejäl funderare på huruvida jag egentligen tycker om att cykla

väl framme vid jobbet blir jag förvånad över att jag ens hade tanken. det är ju underbart att cykla! :D

Dessutom väntar en varm dusch och torrt ombyte på jobbet.

När vinden låg rätt var det fantastiskt, när den kom från sidan var det spännande och när den blåste rakt mot var det bara att bita i. Drygt fyra mil och helt rätt klädd.

En bra morgon.

Fantastisk morgon!
Mkt beroende på den riktigt hårda medvinden jag hade långa sträckor. Rätt klädd var jag också...

Kan också meddela att mina nya Defroster levererar välfärd. Varmt och mysigt om fötterna och i stort sett torr. Inag överdrag att brottas med och lätta att torka av efter behov.

Tycke också att det gick väl lätt. Men regnet var inte så jobbigt förutom att ändalyken blev blöt. Man kanske skulle investera i en ass-saver.

Ebolaexpressen imorse för första gången på flera månader. Trevligt och smidigt resesätt det där ju. Inte som cykling i ur och skur, men ändå!

Blött & blåsigt men skön pendling. Kommer söderifrån så det var väl medvinden som blåste i mig i stan. Förhållandevis få cyklister idag.. många som viker ner sig eller tagit sovmorgon i väntan på bättre väder.. tydligen inte bara björnar som går i ide.

Vilken jäkla motvind. Står att det är 9 m/s sydostlig vind och 16 m/s i byarna. Motsvarar 32 respektive 57 km/h. Förklarar varför det kändes som att stå stilla på vissa öppna partier.

Jag var förberedd på misär med piskande regn i fejset men upplevde bara lätt oglamour med lite blåst och duggregn. Besvikelse!

Sen start. Punktering efter 500m. Fel storlek på reservslang i sadelväskan (misstänker att nån bytt ut den). Hem igen och byta. Flertalet cyklister utan belysning.

Fick sitta en stund i omklädningsrummet för att lugna ner mig när jag kom till jobbet. Trots stundvis medvind. Kunde ha gått bättre men kunde också ha gått mycket sämre.

SuperApe sa:
Ebolaexpressen imorse för första gången på flera månader. Trevligt och smidigt resesätt det där ju. Inte som cykling i ur och skur, men ändå!

Hahaaa trevligt det där var dagens humor ;)

Hade själv 2 km t jobbet i dag. Rätt varmt typ +12 grader, najzz :p

Laddade med regnkläder. Tjockt med löv på priosträckan. Motvind och duggregn. Svettigt i vindtäta kläder. Gott om plats utom där de spärrat av Bällstavägen så man tvingas ut bland bilarna.

Ser inte så många framljusblinkare men senaste tidens störningsmoment är superstarka bakljus med blixt, blixt, BLIXXXTTT!!! Värsta blixturladdningen på var tredje blnk. Blir totalt bländad när man ligger bakom. Stört beteende att ha såna i alla fall i storstäder.

Skönt på väg till skolan (ca km 6-7 av 8):

På vägen hem öppnade sig himlen, hela vägen. Hela körbanan var täckt av vatten. Yngste pojken (6 år) sa: Det är som en vattenvärld...som aldrig tar slut.

nikasp sa:
Ser inte så många framljusblinkare men senaste tidens störningsmoment är superstarka bakljus med blixt, blixt, BLIXXXTTT!!! Värsta blixturladdningen på var tredje blnk. Blir totalt bländad när man ligger bakom. Stört beteende att ha såna i alla fall i storstäder.

Ja fy fan för blinkmonglon...

Tyckte det var roligt av susa fram i monsunregnet i morse :) En del medvind hjälpte till med den känslan.
Och det blir säkert ännu mer regn vid hemfärd, och YR meddelar att det skall mojna om någon timme.

bearthefear sa:
Hemvägen var blöt. Otroligt blöt. Genomblöt. Överallt. Kunde lika gärna tagit genvägen över sjön. Så blöt.

Jepp...d enda som va torrt på kroppen var händerna. Pga vinylhandskar utanpå vanliga handskar. Vet inte vad jag ska tänka om det resultatet...?

Körde igenom vattepöl/sjö modell djup på vägen hem idag. Gick över skaften på skorna och jag blev så förvånad att jag inte lyckades klicka ur... 2liter vatten i varje sko ? Tur att det va förhållandevis varmt.
Kul med alla bilder som postats senaste tiden ?

:D Tackar för skadeglädjens befriande inverkan på ett stelt ansikte! "Körde igenom vattepöl/sjö modell djup på vägen hem idag. Gick över skaften på skorna och jag blev så förvånad att jag inte lyckades klicka ur.." Lästes precis i den stund, då jag kunde leva mig in i det.

[/quote]
Starkt av lillgrabben att ligga och borra i (förmodade) motvinden, så hans kompisar kan ligga på rulle!
Får väl hoppas att de byter turordning under skolveckan....:[/quote]

De turas faktiskt om att dra, på varje tur. Nån km var. Stämmer att d e motvind. Riktningen till skolan är sydväst, bor i västra götaland så d e motvind nästan varje morgon.
Syskon är de. Saknas en som fick sovmorgon pga tandläkarbesök.

Blåste rätt bra medvind idag, rakt i ryggen, stilla och skönt tänkte jag, tills kursen ändrades :) sedan stötte jag på nåt rekord i fett blinkljus, en som hade strålkastare rakt fram i blinkläge. Jojo

Dagens pendling händelselös. Gårdagens hempendling bjöd på punktering. Ny erfarenhet på lastcykeln. 50KG upp-tvingad på två hjul är "lite" tristare att knö hem, än en normal hoj.

Tillbaka
Topp