Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

Men det var en snygg kompislapp här ovan, för den som har kompisar!

Eller, ja, på förra sidan alltså :p

Senast ändrad:
Jag blev förresten erbjuden at ta rulle på en snäll kille, i Cph i dag, i regngeggan. Han saknade helt skärmar på sin flotta Spec hoj. Jag flinade lite och la mig bredvid istället
:)

Rattnalle sa:
Sambal Oelek sa:
Imorse isgata, på hemvägen regnstorm. Fantastiskt!

Det var iaf bra med nya vinterhjulen imorse, men på hemvägen lite overkill kanske, men så slog det mig att de här borde ju ha rätt bra grepp i lera va!? Jämfört med M Supreme då som har nästan noll grepp i lera. Så det får bli en lertur nästa gång det blir såhär :)

Jag hoppas inte detta fryser på tills imorrn får då blir det skridskobana. Men jag tror verkligen inte det då det är fem plus ute just nu. Blir sommarhojen imorrn för den är en riktig packåsna, bra när man ska förbi pilsnershoppen!
Det var ju fem plus igår eftermiddag också..

Ja, Schwable Winter har rätt bra grepp i kladdiga underlag. Jag cyklar en sväng genom Skatås varje dag och det är stor skillnad i kladdet av nermalda löv jämfört med slicks.
ok, bra bra.

Nämen igår på hemvägen var det ju höstkänsla. Men jag var ut och cyklade på kvällen också och då hade det frusit på, bara några timmar efter. Helt livsfarligt.

Buhu, hojade alla dagar förra veckan (17 mil) och mån-tors nu men jag är helt off. Brukade inte vara några större problem förra året men nu känns det som sirap, mest att pusten tar slut och inte benen. Fattar inte vad det är. Blir kommunaltrafik imorgon - usch och fy!

Idag gick det som spjutet som sommardäck. Skaplig medvind mest hela vägen!

Läser på bladet att det ska vara blixthalka i nästan hela landet och väldigt halt på E4'an. Där uppe i norr.

Helt otroligt tomt på vägarna på Hisingen idag. Kunde nog cyklat på E6an :D
Trevligt med sällskap på hemvägen igår även om vi låg efter varandra

nikasp sa:
Buhu, hojade alla dagar förra veckan (17 mil) och mån-tors nu men jag är helt off. Brukade inte vara några större problem förra året men nu känns det som sirap, mest att pusten tar slut och inte benen. Fattar inte vad det är. Blir kommunaltrafik imorgon - usch och fy!

Lyssna på kroppen och anpassa därefter. Annars kan det blir dyrt.

skrotfot sa:
nikasp sa:

Min kropp är lögnaktig och lat. Jag skulle aldrig få för mig att lyssna på den.

Rassel, rassel. Så var de då på, dubbdäcken.
>Sedvanligt skrap och gnissel hela vägen in. Har inte haft tid att finjustera skärmar mm. Det var riktigt tungt.

Känslan av pansarvagn med inbyggt gyro infann sig direkt.

Blä.

Aaah, sommarpendlaren idag. Som natt och dag att susa iväg på 25 mm Veloflex Corsa i stället för Winter 30 mm med dubb.

Tycker nästan lite synd om gångtrafikanterna som ska över från Liljeholmen till Marievik när en svärm cyklister dundrar ner för backen förbi tvärbanan och ska upp. Som kycklingar som ska korsa en motorväg...

Igår hemcykling genom ett regnigt Göteborg. Idag blir det hemjobb pga EU-toppmöte. Känns OK då benen börjar klaga efter första gympasset på länge.

"....Tycker nästan lite synd om gångtrafikanterna som ska över från Liljeholmen till Marievik när en svärm cyklister dundrar ner för backen förbi tvärbanan och ska upp. Som kycklingar som ska korsa en motorväg..."

Håller med. Från Aspudden tar jag vägen ner via Trekanten, Gröndal och sedan upp på vänster sida Liljeholmsbron mot Hornstull för att slippa den där farsen.

Senast ändrad:
Cykel genom Gbg nu på morgonen var trevligt. Ytterst lite bilar, största faran var flertalet cyklister utan lyse i mörkret och polisbilar på cykelvägen.

Regn inatt och flera plusgrader, kändes läge för stänkskärmar så det blev snabba växelcrossen. Kändes som en raket först jämfört med gravel-SS. Men lite motvind, stänkskärmar som vindfång och mjuka blöta sandgrusvägar sög fast rejält, sluttiden var exakt som vanligt. Hittade ingen tappad lampa från igår. Synd.

Lite sen, intressant hur mycket glesare det är i trafiken kvart över heltimme jämfört med kvart i heltimme...

Dubbdäcken gjorde mos av mitt knä (svullnad, bakercysta).
Idag var det ett lätt beslut att byta till sommarhjulen. Knät är fortfarande irriterat. Blir vila i helgen.
Hunden hängde med till hunddagis. Det var kul.

Såg ingen kompislapp.

Japp, ska göra det men jag ogillar starkt att åka kommunalt mot att cykla. Kändes såhär före dubbdäcken åkte på så inte bara de som gör det. Nya friska tag nästa vecka.

skrotfot sa:
nikasp sa:

Måste ha varit kul att bo i Kallebäck imorse. Stod en mindre folkmassa som blev stoppade av en ensam stackars polis från att passera över E6an. Finns ju inte så många andra vägar därifrån öht.

Hittills har hanteringen av GC-trafik kring EU-lunchen varit riktigt tafflig. Enda trösten är att det fortfarande är bättre än för kollektivtrafiken :-)

Rattnalle sa:
Måste ha varit kul att bo i Kallebäck imorse. Stod en mindre folkmassa som blev stoppade av en ensam stackars polis från att passera över E6an. Finns ju inte så många andra vägar därifrån öht.

Hittills har hanteringen av GC-trafik kring EU-lunchen varit riktigt tafflig. Enda trösten är att det fortfarande är bättre än för kollektivtrafiken :-)

Det känns som de kom på det i sista sekunden.

Guldragge sa:
"....Tycker nästan lite synd om gångtrafikanterna som ska över från Liljeholmen till Marievik när en svärm cyklister dundrar ner för backen förbi tvärbanan och ska upp. Som kycklingar som ska korsa en motorväg..."

Håller med. Från Aspudden tar jag vägen ner via Trekanten, Gröndal och sedan upp på vänster sida Liljeholmsbron mot Hornstull för att slippa den där farsen.

Jag bara väntar på en allvarlig olycka där... :-(

Jag passerar där om jag åker kommunalt, annars cyklar jag under bron.

Annahojt sa:
Rattnalle sa:

Det känns som de kom på det i sista sekunden.
Senare än så faktiskt. Jag har fin utsikt från jobbet. När första karavanerna med blåljus passerade var det fortfarande fritt fram att promenera eller cykla från Kallebäck ner på mölndalsvägen. Den stackars ensamme polisen som stoppade trafik på väg upp kunde ju inte göra något. Tog väl en halvtimme innan han lyckats ringa dit kollegor som läste det.

Sjukt osmidigt. De kunde ju låtit folk promenera ner i körbanan långt från kanterna eller nåt om de nu var oroliga för att någon skulle kasta något.

Va isigt i Älta också imorse. Inte mycke men jag skulle inte ha stått på med sommar-ostarna.

Väl på office va jag småkokt, ett lager för mycket helt klart. En vacker dag kanske man lär sig.....

Bråkade lite med en taxichaffis som rullade ut i cykelbox mot rött och sen ställde sig över övergångsställe på Götgatan.
Han tyckte inte det var min business och sen skulle jag passa mig annars skulle han ”krocka mig”.

Jaja. Skönt med helg!

emilh sa:
Bråkade lite med en taxichaffis som rullade ut i cykelbox mot rött och sen ställde sig över övergångsställe på Götgatan.
Han tyckte inte det var min business och sen skulle jag passa mig annars skulle han ”krocka mig”.

Jaja. Skönt med helg!

Mordhot. Det är det fängelse på det - polisanmäl..

Jag går på det nästan varje gång : fan idag känner jag mig stark, vilket tryck i benen....

Nähe. Det var ju medvinden.

Att man inte lär sig.

Säsongens första dubbpendling! Jag upplevde det ändå mycket lättare än vad jag tyckte mig minnas från förra vintern. Skönt att folk hör en och flyttar sig.

Mötte en södergående pendlare i tunneln öster om Gubbängsfältet, även denne med dubb.
Det var väldigt milt imorse.

Har svårt att släppa tanken på Taxin som igår vräkte sig över Malmskillnadsgatan i strid mot högerregeln så jag fick tvärbromsa för att inte fronta.

Den sista idioten är tydligen inte född.

Nollgradigt och vitt där det inte var sopsaltat. Lite Christmas feeling i Hagaparken. Vitt, tyst och knappt en människa. Inte så jag firar jul men ni fattar.

Idag var det snöigt på vägen till jobbet!!!!!

Bilagor

• IMG_0787.JPG
    IMG_0787.JPG
    274.1 KB · Besök: 118
I hufvudstaden var det inte så snöigt, men ett fint litet lager iallafall. Som blev blött smutsigt och salt närmare stan.

53FA4474-347C-49E4-8022-BDBD810151E7.jpeg

Tillbaka
Topp