Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8
Brakstav sa:nikasp sa:Det är på västra sidan av E4 vid Sörentorp nånstans. Ska nog ta med simfötter och snorkel på vägen hem. Jag blev jätteförvånad. Vet att det är en pöl där normalt men nu i mörkret med duggregn på glasögonen kändes det som att den aldrig skulle ta slut :)
Black planet sa:Den vid bävrarnas skogsavverkning? Där måste kommunen fixa till. 5 min med spaden.nikasp sa:Väldigt glest från Sollentuna till Hötorget idag. 2 plus och lite dugg. Brakade oväntat rätt genom en djup och lång vattenpöl så det öste vatten ända upp på låren. Lätt fuktig känsla sista 25 minutrarna.
Ja, vid bävrarna där. Själv cyklade jag senare så det var ljust, men jag blev ändå helt överraskad. Den måste ha smält in i vägen på något märkligt sätt.
Kom i bra fart ned för backen i mörkret söderifrån. Pölen syndes inte alls. Klart överraskad.
Lika överraskad blev jag på vägen hem. Också i mörkret. Jag precis i pölen under omkörning av annan cyklist, med en tredje hängande på mitt hjul. Då kommer duschen. Kaskaden. Uppifrån. Bussen i bussfilen på andra sidan räcket fick full pott, tre cyklister i en smäll, när den plöjde genom sin egen pöl på samma ställe...